Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko kuukausi/viikkorahaa 14v lapsesi saa?

Vierailija
05.05.2021 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään

Vierailija
2/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70€ /viikko

Vierailija
4/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70€ /viikko

Mitä hän tekee ansaitakseen tuollaisen summan rahaa?

Vierailija
5/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk-raha on ikä*2, eli 28 e. Ei käytä rahaansa oikeastaan mihinkään.

Vierailija
6/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tuossa iässä kymmenisen euroa viikossa, tai noin 50e kuussa. Siitä about 8 vuotta aikaa.

Vierailija
7/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

näissä olisi hyvä myös määritellä MITÄ viikko-/kuukausirahalla tulee ostaa/maksaa itse.

Joku saa 2e/vko mutta voi käytännössä "säästää" kaiken kun _vanhemmat_ maksavat _kaiken_ karkeista lenkkareihin ja leffalippuihin.

Toinen taas voi saada 200e/kk mutta maksaa _itse_ ihan kaikki menonsa puhelinlaskusta (liittymä voi olla vanhempien nimissä) bussilippuihin ja vaatteista karkkipusseihin.

Vierailija
8/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään

Saa rahaa jouluisin ja syntymäpäivänään. Se riittää.

Vierailija
9/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70€ /viikko

On olemassa. Tekee se aika paljon kaikkea kotitöitäkin toki, mut ei se siihen liity. Ei sen sitä tarvitse työllään ansaita, minä sen rahan ansaitsen ja valitsen antaa hänelle omiin tarpeisiinsa. Ton ikäinen kuitenkin ostelee aika paljon omia vaatteita, maksaa harrastuksiaan ym. Mulle alle päivän liksa niin en pidä mitenkään ylimitoitettuna.

Kaiken maailman työnvieroksujat saa moninkertaisesti tuon määrän KELAsta/sossusta (ja vuokrat maksetaan päälle).

Vierailija
10/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa 40e kuukaudessa. Saa käyttää sen miten lystää. 

Vierailija
11/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten tehtiin diili kotitöistä ja vitosen viikkorahasta. Muksu ei hoida hommiaan ja mä en maksa viikkorahaa, eipä tuolla tunnu olevan tarvetta kuluttaa. Viikonlopun karkit tulee kun laittaa ne ostoslistaan, aina ei viitsi tehdä sitäkään.

Palataan asiaan kunhan hokaa miten helposta rahasta olisi kyse ja varmaan korotuskin sitten jo aiheellinen.

Vierailija
12/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70€ /viikko

On olemassa. Tekee se aika paljon kaikkea kotitöitäkin toki, mut ei se siihen liity. Ei sen sitä tarvitse työllään ansaita, minä sen rahan ansaitsen ja valitsen antaa hänelle omiin tarpeisiinsa. Ton ikäinen kuitenkin ostelee aika paljon omia vaatteita, maksaa harrastuksiaan ym. Mulle alle päivän liksa niin en pidä mitenkään ylimitoitettuna.

Kaiken maailman työnvieroksujat saa moninkertaisesti tuon määrän KELAsta/sossusta (ja vuokrat maksetaan päälle).

Vaikuttaa jeesustelulta.

Vierailija
13/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

420 joka kuukausi.

Vierailija
14/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa viikko/käyttörahaa tehdyistä kotihommista. Esim astiat, pyykit, imurointi. Yhdessä mietitty, mikä kohtuukorvaus (esim astiat 1-2€, pyykit 2€). Näin ollen saa rahaa n. 10€/vko. Toki me vanhemmat ostetaan kaikki tarpeellinen ja tuon rahan saa käyttää sitten miten huvittaa. Isompiin hankintoihin osallistuu nuori myös itse, esim uudesta kännykästä maksoi n. puolet ja tienasi tähän rahaa vähän isommilla askareilla (oli esim maalaamassa aitaa sukulaisen luona, auttaa isovanhempia jossain jutuissa, tuunasi tavaraa myyntiin nettikirpparille jne). Nuori itse tähän tosi tyytyväinen eikä ole valittanut, että joutuu uurastamaan rahan eteen. Ja on aika tarkka rahan käytössä ja saanut kivasti säästöön myös rahaa.

Vierailija
15/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

420 joka kuukausi.

Lienee ylimääräinen nolla lukusi perässä?

Vierailija
16/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70€ /viikko

Vaikuttaa jeesustelulta.

Vaikuttaa kateellisten köyhien kitinältä. Ne rykii kel on räkää, bling bling äidin ussijat.

Vierailija
17/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Mutta ostan hänelle, jos tarvitsee jotain esim. vaatteita tai viikonloppuherkut.

Itse ostaa joululahja- ja synttärirahoilla karkkia tai pelejä.

Vierailija
18/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€

10€, jos kokeesta on tullut 10.

Vierailija
19/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70€ /viikko

Moni joka on päässyt liian helpolla päätyy sossun/kelan asiakkaaksi.

Jos lapsesta lähtien on annettu paljon rahaa sen arvo voi hämärtyä. Moni ajautuu myös pikavippi - ym. kierteisiin ei halua elintason laskevan kun muuttaa omilleen. Jos on tottunut siihen että saa 100€ tuosta noin vaan, voi olla iso kynnys mennä töihin joissa pitää tehdä 10h töitä saman rahan eteen.

Toki osa vanhemmista elättää lapsiaan hautaan saakka, mutta useimmilla ei siihen ole halua/mahdolisuutta.

Vierailija
20/28 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Mutta maksammekin kaiken mitä hän tarvitsee. Omaa rahaa hänellä on yli 10 000e tilillä ja lompakossa varmasti satasia. Lahjaksi saatuja rahoja jotka on lähes kaikki sitten sijoitettu rahastoihin.

Poika ostaa hyvin harvoin mitään erityistä itselleen.