Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tisseihin pistää

Mitätämänytontaaas
05.05.2021 |

Minulla on nyt muutaman viikon tullut molempiin tisseihin äkkinäisiä kipuvihlaisuja. Molempiin tisseihin ,mutta enemmän toiseen. Kävin lääkärissä eikä hän tuntenut mitään patteja. Sain lähetteen ultraan varmuuden vuoksi. Onko muilla naisilla tullut tällästä ilman , että olisi rintasyöpä? Olen 27v ja kolmen lapsen äiti. Viimeisen imetyksen lopetin vuosi sitten. En ole raskaana. Kohtalontovereita ?
Vihlaisu on nopea ja voi tulla tosiaan kumpaan vaan rintaan. Yläselkä on aivan jumissa ja viikko sitten en pystynyt edes kääntämään päätä. Voisko olla ihan lihaksistosta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantapaisia tuntemuksia, mutta myös pidempiaikaista vihlovaa särkyä sekä tuntuvia patteja. Kyseessä oli mastooppiset rinnat. Eli rauhaskudos oli vain hyvin tiivistä. Se on todella yleistä, mutta ei naisten tiedossa. Mun on ihan turha tehdä mitään rintojen omatarkkailuja, koska nää möykyt vaihtaa kokoa ja sijaintia jatkuvasti.

Mietin, että toi vois liittyä jotenkin maitotiehyisiin tai sitten on lihasperäistä. Rintasyövältä se ei kuulosta. Mutta ultrassa seviää. Tai sitten kannattaa käydä gynellä.

Vierailija
2/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös välillä ollut tätä. Kävin tutkimuksissakin. Ei ollut mitään. Kipu on harvoin oire rintasyövästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, maitoa tulee myös edelleen molemmista tisseistä jos puristan tippoina. Mun mielestä mulla on myös täynnä patteja rinnat vaikka lääkärin mielestä on normaalia kyhmyräistä rintakudosta. Ei tuntenut mitään yksittäistä kovaa hälyyttävää pattia. Jos tosiaan olisi sitten mastopatiaa tai lihaksista.

Tietysti pelkään tässä heti rintasyöpää kun olen niin kova pelkäämään sairauksia.

Vierailija
4/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko aikuisikäni ollut tuollaista.

Vierailija
5/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole yhtäkään tyypillistä rintasyövän oiretta. Lisäksi et edusta ollenkaan tyypillistä rintasyöpäpotilasta. Olet hyvin nuori. Imettäminen sekä varhain hankitut lapset vähentävät rintasyövän riskiä. Rintasyöpä on erittäin harvinainen alle 30-vuotiailla. Eli jos ei ole edes mitään oireita, niin sitä on ihan turha pelätä. Ehkä tää vähän helpottaa oloa.

Vierailija
7/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös välillä ollut tätä. Kävin tutkimuksissakin. Ei ollut mitään. Kipu on harvoin oire rintasyövästä.

Aivan, se hiljainen ja kavala tappaja, etenee kivuitta ja huomiotta kunnes se sitten näyttäytyy.

Vierailija
8/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, se hiljainen ja kavala tappaja, etenee kivuitta ja huomiotta kunnes se sitten näyttäytyy.

Sekoitatko nyt rintasyövän munasarjasyöpään? Rintasyöpä löytyy useimmiten joko seulonnassa tai omatarkkailussa. Siihen on monenlaisia oireita, joista kipu on kuitenkaan harvoin yksi. Yli 90 prosenttia rintasyövistä ei uusiudu ja leviä. Rintasyöpä on yksi kesyimmistä syövistä. Useimmiten hoidettavissa.

Koska rintasyöpä on niin yleinen ja koska sen leviäminen on tehokkaasti estettävissä omatarkkailulla, olisi tärkeää että naisilla olisi vähän parempi tietämys siitä. Lueskele vaikka kaikkisyövästä-sivuja tai googlaa omatarkkailun ohjekuvia.

Vierailija
9/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Ehkä mä nyt vähän rauhoitun. Se lääkärikin sanoi, että laittaa mut ultraan lähinnä mun oman mielenrauhan takia. Ja sanoi, että jos kipu olisi tapauksessani rintasyövän oire, niin tuskin se molemmissa olisi ja silloin tuntisi jotain hälyyttävää siellä. Pitää nyt yrittää vaan rauhoittua taas.

Mulla on taipumusta pelätä kaikkia sairauksia ja tämä on todella uuvuttavaa itselle ja muille. Täytyisi saada asiaan jotain apua varmasti. Monesti olen lääkäreille sanonut asiasta, mutta kukaan ei ole asiaa sen enempää tarttunut.

Vierailija
10/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päätti kasvaa kokoa vähän päälle kolmikymppisenä. Kasvuvaiheessa vihloi ja selkäkin oli kipeä. Pari kuppikokoa tuli lisää.

Vierailija
11/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päätti kasvaa kokoa vähän päälle kolmikymppisenä. Kasvuvaiheessa vihloi ja selkäkin oli kipeä. Pari kuppikokoa tuli lisää.

Aika jännä tämä! En ookkan kuullut, että voisi kasvaa ellei lihoa tms. Itselläni on eri kokoiset rinnat ollut aina ja tämä enemmän vihlova rinta on se isompi. On siis aina ollutkin. Rinnat muuttuivat imetyksien jälkeen aika paljon. Tosin varmasti ottaakin veronsa kun jokaista lasta imetin vuoden eli kolme vuotta on tissit ollut kovassa käytössä. Mulla on vaan pienestä asti ollut pelko, että saan just rintasyövän ja oon aina inhonnut omia tissejäni. Ne on ollut isot ja painavat. Nyt toki pienentynyt siihen 75 D , mutta ovat edelleen tosi ahdistavat. Nyt vielä tämä ikävä vihlaisu tähän niin paniikki oli valmis.

Vierailija
12/12 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä jatkaa, että onhan nämä mielestäni ihan täynnä muhkuraa sisältä, mutta ilmeisesti jollain ihmisillä näin voi olla luonnostaan. Mielestäni mulla on ollut näin lasten saannin jälkeen. Sitä jotenkin on niin herkkä kaikille tuntemuksille. Raskaana en ollut huolissaan juuri mistään ja olo oli paljon tasaisempi. Jotenkin ajattelin, että ei mulle mitään syöpää yms voi raskaana edes tulla. Ihan hulluja ajatuksia nyt kun näitä tässä kirjoittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi