Kumppanuusvanhemmuus jo olemassa olevalle lapselle
Hei!
Olen pitkään pohtinut itsellisen äitiyden ja kumppanuusvanhemmuuden välillä ja kumppanuusvanhemmuus tuntuu itselle siltä oikealta vaihtoehdolta. Olenkin pohtinut vaihtoehtoa alkaa kumppanuusvanhemmaksi jo olemassa olevalle vauvalle/taaperolle.
Mietinkin löytyykö sellaisessa tilanteessa olevia esim yh vanhempia jotka kaipaisivat lapsen kasvatukseen toista vanhempaa? Hyppäisin ilomielin arkeen mukaan ja sitoudun olemaan lapsen elämässä koko elämän ajan läsnä olevana ja turvallisena aikuisena.
Olen varhaiskasvatuksen lastenohjaaja opiskelija, jolla tarkoitus jatkaa vielä vaka ope opintoihin. Vanhemmuus on ollut aina mun suuri haave.
Onko jollain joko kokemusta tälläisestä tai halua lähteä tutustelemaan ja katsoa joskos meistä olisi vanhemmuuskumppaneiksi?
Kommentit (2)
Moi! Oon aika varma ettei oo ruusunpunaset silmälasit päässä, joiden takaa maailmaa katselen!😄 Päivät kun vietän päiväkodissa lapsien kanssa on arki tullut tutuksi ja lastenhoito hommia perheissä yli 3 vuotta tehneenä (usein myös pitkiä useamman yön pätkiäkin) oon nähnyt sadat kiukkukohtaukset, itkut, huolet ja surut. Lentävät lautaset ja riisin murut lattialla.😅
Jotenkin tuli mieleeni kummina toimiminen saattaisi parhaimmillaan tai pahimmillaan olla tuollaista, mitä Ap kuvasit. - Toisaalta tulee mieleen, että onkohan sulla vähn ruusunpunaiet silmälaist, joiden takaa katsot vanhemmuutta/ vanhempana olemista.....
Kummisetä