Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaari lähentelee, tilanne kärjistyi.

Vierailija
05.05.2021 |

Ihminen joka ei ole biologisesti vaarini mutta on ollut kuin vaari minulle siitä lähtien kun olin n.3v. Oma perheeni oli hyvin turvaton ja tasapainoton joten vietin paljon aikaa isovanhempieni luona. He huolehtivat minusta kaikin tavoin aikuisuuteen asti.

Vaarini on aina ollut sellainen hiljainen tyyppi, ei tiedä mitä ajattelee. Hyvln hiljainen ja rauhallinen.

N. 3v. Sitten alkoi lähentely. Käyn isovanhempieni luona sillä he ovat ainoa perheeni ja isoäitini tarvitsee apua esim.tietokoneen käytössä.

Jään yleensä yhdeksi yöksi ja ensimmäinen lähentely tapahtui yöllä kun isoäitini nukkui. Vaarini hipsi hiljaa kun katsoin tv.tä ja yritti hieroa ja suudella minua.

Lamaannuin aivan täysin sillä en koskaan osannut tätä odottaa, olin paniikissa ja lamaantunut. Voin pahoin ja oksetti. Työnsin hänet kädellä pois mutta olin hiljaa isoäitini takia. Tämä toistui kunnes nyt isoäitini sai tietää (kuuli tilanteen jossa puolustauduin)

Heille tuli kriisi, mutta nyt tilanne on normalisoitunut. Miehellä jota kutsuin pitkään vaarikseni, hänellä ei ole muistisairautta ja tietää tasan tarkkaan mitä tekee. (Yritti jopa tarjota rahaa minulle)

Laskelmoiva, esittää tyhmempää mitä on.

En tiedä miten tästä eteenpäin. Olen tehnyt parhaani ja käyn heillä isoäidin takia joka on ainoa perheen jäsen ja tarvitsee apua. Mutta raivon ja inhon tunteet tätä ukkoa kohtaan on voimakkaat ja siellä käyminen vahingoittaa minua.

Onko kokemusta vastaavasta.

Kolmekymppinen nainen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista apua mummo tarvitsee, jota puolisonsa ei voi antaa? Millähän selityksellä tilanne "normalisoitui"?

Isoäitini on aina tehnyt kaiken yksin kun ” vaari” laiskottelee. Näin se on aina mennyt että mummoni tehnyt kotityöt, ruuat ja jopa rempat.

Tilanne normalisoitui sillä että ”vaari” hakeutui samantien yksityiselle terapiaan ja esitti katuvaa. Tämä tepsi isoäitiini. Vaari siis ei enää käy terapiassa, muutama kerta riitti. Jos nyt koskaan kävikään.

Autan, laskujen maksussa ja tietokoneen käytössä tms.. isoäiti on myös hyvin rakas ihminen jota en halua jättää yksin.

Vierailija
22/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lääkäri vai mistä tiedät, ettei ole muistisairautta tai alkavaa sellaista.

Siitä että selvästi ajoittaa tekonsa niin että isoäiti ei ole paikalla tai nukkuu. Hiippailee paikalle ja näyttää hys hys..

Yritti tarjota rahaa ensimmäisen kerran jälkeen vaikka olen aikuinen ihminen. Ei ole ikinä osoittanut Muistisairauden merkkejä, on terävä ja osoittaa selvää harkintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista apua mummo tarvitsee, jota puolisonsa ei voi antaa? Millähän selityksellä tilanne "normalisoitui"?

Isoäitini on aina tehnyt kaiken yksin kun ” vaari” laiskottelee. Näin se on aina mennyt että mummoni tehnyt kotityöt, ruuat ja jopa rempat.

Tilanne normalisoitui sillä että ”vaari” hakeutui samantien yksityiselle terapiaan ja esitti katuvaa. Tämä tepsi isoäitiini. Vaari siis ei enää käy terapiassa, muutama kerta riitti. Jos nyt koskaan kävikään.

Autan, laskujen maksussa ja tietokoneen käytössä tms.. isoäiti on myös hyvin rakas ihminen jota en halua jättää yksin.

Tapaa isoäitiäsi ilman miestään. Laskujen maksussa voit auttaa muuallakin, kuin heidän kotonaan. Läppärit ja puhelimet on keksitty.

Vierailija
24/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt siellä iso ihminen?

Vierailija
25/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla isoäitisi kanssa tekemisissä kun hän hyväksyy vaaripuolen teot? Eikö se ole sinulle vahingollista? Et ole ansainnut tuota tapahtunutta.

Vierailija
26/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten kurja tilanne! Voisitko tavata mummoasi jossain muualla. Vaarille rajat ehdottomasti. Suvun ei saa kajota!

No mitä se "rajat" enää jälkeenpäin auttaa. Se että jo toi aikomuksen selväksi esille on ihan yhtä lamauttavan ällöä.

Ikävä tilanne isoäitisi kannalta. Pyydä että ukko muualle vierailuidesi ajalle

Vierailija
27/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää menisi käymään mikäli tämä mies on paikalla. Harmi tietysti jos tarkoittaa että isoäitiä ei voi enää käydä katsomassa. Pyydät isoäidiltä, että tapaatte niin että mies lähtee pois kun tulet käymään tai sitten niin että isoäiti tulee sinun luoksesi (tai käyt vaikka hakemassa hänet luoksesi).

Itsellä ollut vähän vastaavanlainen tilanne kuin ap:llä, mutta ahdistelijana alkoholisoitunut "isäpuoli", joka on myös ahdistellut siskojani. Meillä alettiin suvun kautta painostamaan, että minun pitäisi siskojeni kanssa käydä äitini luona, eli äiti on uhriutunut sukulaisille ettei tyttäret käy enää häntä katsomassa, mutta ei kerro syytä, miksi näin. Tämä puliukko alkoi soittelemaan minulle läähätyspuheluita ja lähetteli sairaita viestejä, kuten "äitis kuoli" (että pääsisi puheyhteyteen), soitin sinne poliisit. Jouduin muuttamaan eri osoitteeseen enkä ole ilmoittanut äidille nykyistä osoitettani, en halua heidän sairaassa elämässään olla enää osallisena. Poliisi ei tunnu tekevän asialle mitään, äiti esittää että siellä on kaikki hyvin, vaikka hänessä on väkivallan merkkejä ja tämä puliukko on aina heittämässä äitiä kännipäissään ulos asunnosta. Paras oli laittaa välit poikki, tuntui että äiti on myös sen puliukon manipuloinnissa mukana, alkoi lahjomaan minua kaikkien ikävien tapahtumien jälkeen jne. 

Vierailija
28/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarilla ei ehkä ole muistisairautta mutta jostain syystä vanhat miehet rupeaa puhumaan ja tekemään seksuaalisia juttuja.

Vierailija
29/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa naisten linja, tukinainen ja nollalinja. Soita johonkin näistä.

Vierailija
30/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löin tällaista "vaaria" turpaan. Hymyilyttää aina kun näen sukujuhlissa sen hieman vinksahtaneen nenän.

Vierailija
31/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene käymään tuolla enää. Jos isoäiti tietää, mutta antaa asian olla se olkoon sitten hänen ongelmansa ettei näe enää sinua. 

Vierailija
32/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa aloitusta. Ensin vaari on aina ollut hiljainen, rauhallinen. Ja sitten yks kaks tuleekin kiinni jne. Se ei jotenkin sovi yhteen. Ettei ole aikaisemmin yrittänyt mitään.

Vierailija
33/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäröit rikosilmoituksen teossa (tiedän, että voi olla vaikeaa), muista että ilman sitä tällaiset teot voivat jatkua yhteiskunnassa. Ts. ilman ilmoitusta uhri vaiennetaan ja tekijä saa vallan. Haluan uskoa yhteiskunnallisesta tasolla, että jokaisella ilmoituksella tehdään selväksi, että mikään pieninkään ahdistelu ja hyväksikäyttö ei ole sallittua.

Vierailija
34/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa aloitusta. Ensin vaari on aina ollut hiljainen, rauhallinen. Ja sitten yks kaks tuleekin kiinni jne. Se ei jotenkin sovi yhteen. Ettei ole aikaisemmin yrittänyt mitään.

On edelleen hiljainen, rauhallinen, voidaan sanoa etäinen. Aina ollut. Ja nyt lähes 80v. Tuli nämä teot.

Vierailija
35/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On edelleen hiljainen, rauhallinen, voidaan sanoa etäinen. Aina ollut. Ja nyt lähes 80v. Tuli nämä teot.

Ok, älä ole siellä muuta kuin silloin kun isoäiti on läsnä.

Vierailija
36/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat olla isoäitisi kanssa tekemisissä kun hän hyväksyy vaaripuolen teot? Eikö se ole sinulle vahingollista? Et ole ansainnut tuota tapahtunutta.

Tämä! Isoäitisihän käytännössä hyväksyy ”vaarisi” teot, jos hänen kanssaan edelleenkin jatkaa. Miettikääpä, jos ap olisi alaikäinen ja ahdistelija isä tai isäpuoli. Jos ap:n äiti ei eroaisi ahdistelijasta, niin sitä pidettäisiin todella paheksuttavana. Tämä ei tietenkään ole sama juttu, kun ap on aikuinen, mutta kyllä tässäkin tilanteessa naiselle on ahdistelijamies näköjään tärkeämpi kuin oma jälkeläinen.

Vierailija
37/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran voit auttaa taloudellisesti, sovit isoäidin kanssa että taksi hakee hänet sinun luoksesi kerran viikossa.  Silloin voit auttaa asioissa jos on tarpeen. Jos kotonaan tarvitse apua hanki sinne kotiapua, älä nyt hyvä ihminen mene sinne enää. Ja missään tilanteessa et jää sinne koskaan yksin yöksi.

Poliisille voi ilmoituksen tehdä "varuiksi", mutta toki jos asiaa alkaa viedä eteenpäin se on vuosien prosessi ja hyvin raskas sellainen.

Vierailija
38/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tässä on, ennenvanhaan  yli 80-100v sitten näitä asioita ja niiden vaikutuksia ei ymmärretty pitää niin pahana.  Se ehkä selittää isoäitisi käytöstä, hyväksyä asia.

Sinun pitää nyt olla se aikuinen ja viheltää peli totaalisesti poikki.

Vierailija
39/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta iso meteli heti, jos pervo ukko aloittaa jotain!

Vierailija
40/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Isoäitisihän käytännössä hyväksyy ”vaarisi” teot, jos hänen kanssaan edelleenkin jatkaa. Miettikääpä, jos ap olisi alaikäinen ja ahdistelija isä tai isäpuoli. Jos ap:n äiti ei eroaisi ahdistelijasta, niin sitä pidettäisiin todella paheksuttavana. Tämä ei tietenkään ole sama juttu, kun ap on aikuinen, mutta kyllä tässäkin tilanteessa naiselle on ahdistelijamies näköjään tärkeämpi kuin oma jälkeläinen.

Siis olen itse vaiennut asiasta sillä olen pelännyt miten isoäidin käy joka on taloudellisesti heikoilla ilman miestään joka aina huolehtinut raha-asiat. Tiedän isoäitini eläkkeen joka on todella pieni, yksin hän joutuisi tukiluukulle ja yli 80v. eroaminen on todella raskasta joten olen yrittänyt jaksaa hänen vuokseen elää tilanteessa.

Isoäiti kuitenkin sen ajan ihmisiä jollain asiat ns.lakaistiin maton alle, oltiin hiljaa ja eteenpäin oli mentävä, tuli mitä tuli.

Olen itse aikuinen ihminen mutta huomaan että psyyke kärsii tilanteessa missä nämä teot ” normalisoidaan” ja pinnan alla kytee raivoa ja vihaa.

Onhan tämä ihminen ollut kuin oma vaari minulle jo 3v. lähtien. Siinä rikkoutuu luottamus perusteellisesti ja teot tuntuvat insestiltä vaikkei verisukua olekkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan