Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaari lähentelee, tilanne kärjistyi.

Vierailija
05.05.2021 |

Ihminen joka ei ole biologisesti vaarini mutta on ollut kuin vaari minulle siitä lähtien kun olin n.3v. Oma perheeni oli hyvin turvaton ja tasapainoton joten vietin paljon aikaa isovanhempieni luona. He huolehtivat minusta kaikin tavoin aikuisuuteen asti.

Vaarini on aina ollut sellainen hiljainen tyyppi, ei tiedä mitä ajattelee. Hyvln hiljainen ja rauhallinen.

N. 3v. Sitten alkoi lähentely. Käyn isovanhempieni luona sillä he ovat ainoa perheeni ja isoäitini tarvitsee apua esim.tietokoneen käytössä.

Jään yleensä yhdeksi yöksi ja ensimmäinen lähentely tapahtui yöllä kun isoäitini nukkui. Vaarini hipsi hiljaa kun katsoin tv.tä ja yritti hieroa ja suudella minua.

Lamaannuin aivan täysin sillä en koskaan osannut tätä odottaa, olin paniikissa ja lamaantunut. Voin pahoin ja oksetti. Työnsin hänet kädellä pois mutta olin hiljaa isoäitini takia. Tämä toistui kunnes nyt isoäitini sai tietää (kuuli tilanteen jossa puolustauduin)

Heille tuli kriisi, mutta nyt tilanne on normalisoitunut. Miehellä jota kutsuin pitkään vaarikseni, hänellä ei ole muistisairautta ja tietää tasan tarkkaan mitä tekee. (Yritti jopa tarjota rahaa minulle)

Laskelmoiva, esittää tyhmempää mitä on.

En tiedä miten tästä eteenpäin. Olen tehnyt parhaani ja käyn heillä isoäidin takia joka on ainoa perheen jäsen ja tarvitsee apua. Mutta raivon ja inhon tunteet tätä ukkoa kohtaan on voimakkaat ja siellä käyminen vahingoittaa minua.

Onko kokemusta vastaavasta.

Kolmekymppinen nainen.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurja tilanne! Voisitko tavata mummoasi jossain muualla. Vaarille rajat ehdottomasti. Suvun ei saa kajota!

Vierailija
2/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*suhun tarkoitin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus.

Vierailija
4/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on kerrottava mahdollisimman monelle lähipiirissä että saat tukijoita ja "ukki" ei voi jatkaa toimintaansa.

Vierailija
5/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vaaria, monesti juuri tuossa sukulaisuus tilanteessa voi käydä noin.

Vierailija
6/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi ei missään nimessä samaan asuntoon.

Vierailija
7/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttää jo nyt seksuaalisen häirinnän mahdollisesti hyväksikäytön yrityksen tunnusmerkit.

Tilanne on JO NYT traumatisoinut sinut. Ja jos jäät tilanteeseen, sitä syvemmälle se etenee ja sitä vaikeampi siitä on päästä yli.

Valitettavasti nykytutkimuksen mukaan haitat ovat moninaiset, eivät tule heti esille, mutta saattavat vaikuttaa ei pelkästään luottamuksen muodostamiseen, ihmissuhteisiin ylipäänsä ja erityisesti seksuaalisuuteen. 

Ota asia vakavasti. Ja pidä huolta itsestäsi, kukaan muu ei huolehdi sinusta. Pidä rajat, älä pidä mitään salassa ja tee asia tunnetuksi. 

Olen joka päivä näiden asioiden kanssa tekemisissä, ja tiedän mistä puhun.

Vierailija
8/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita poliisille.

Tuo ei saa jäädä tuohon vaan tuo on seksuaalista häirintää ja jos olet alaikäinen vielä enemmän tuomittavaa!

Voit tehdä asiasta rikosilmoituksen itsekin ja poliisien tulee asia tutkia.

Varsinkin jos olet alaikäinen.

https://poliisi.fi/tee-rikosilmoitus

Vierailija
9/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille.

Tuo ei saa jäädä tuohon vaan tuo on seksuaalista häirintää ja jos olet alaikäinen vielä enemmän tuomittavaa!

Voit tehdä asiasta rikosilmoituksen itsekin ja poliisien tulee asia tutkia.

Varsinkin jos olet alaikäinen.

https://poliisi.fi/tee-rikosilmoitus

Siis en lukenut loppuun. sori.

Olet aikuinen.

Sanot isoäidille että et voi tulla auttamaan silloin kun "vaari" on paikalla.

Ja kerrot syyn.

Vierailija
10/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää menisi käymään mikäli tämä mies on paikalla. Harmi tietysti jos tarkoittaa että isoäitiä ei voi enää käydä katsomassa. Pyydät isoäidiltä, että tapaatte niin että mies lähtee pois kun tulet käymään tai sitten niin että isoäiti tulee sinun luoksesi (tai käyt vaikka hakemassa hänet luoksesi).

Vierailija
11/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus, mieti se voi tehdä sen jollekin toiselle jos et tee ilmoitusta.

Vierailija
12/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lääkäri vai mistä tiedät, ettei ole muistisairautta tai alkavaa sellaista.

Vierailija
13/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä keinona toimii pesäpallomaila.

T: Ismo

Vierailija
14/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

cool story, Hermiina 

Vierailija
15/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä se veri virtaa vaarisikin suonissa. Kiellä häntä jyrkästi muun suvun läsnäollessa!

Vierailija
16/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin pahoillani. 

Tee rikosilmoitus kuvottavasta ukosta. 

Tapaa naispuolista isovanhempaasi vain sinun luonasi tai jonkun toisen luona. 

Vierailija
17/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi yöksi. Menisin katsomaan isoäitiä ja jättäisin vaarin kokonaan huomiotta. Olen pahoillani että sinulle on käynyt noin. 

Vierailija
18/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lääkäri vai mistä tiedät, ettei ole muistisairautta tai alkavaa sellaista.

Tää on hyvä pointti. Muistisairaus voi alkaa oireilla monta vuotta ennen diagnoosia, ikävän salakavalasti just vaikka mm. aiemmasta poikkeavana käytöksenä... Esi. omalla sukulaisella vaihtui ensin musiikkimaku, sitten harrastukset, kauan ennen klassisempia muistisairauden oireita.

Ällöttävältähän toi tuntuu silti eikä vaarin käytöstä voi tai pidä painaa villasella. Pidä etäisyyttä ja kehota mummoa tarkkailemaan tilannetta. Jos myöhemmin ilmenee, että muistisairaudella ollut näppinsä pelissä, asia on helpompi selittää itselleen ja se kirvelee / traumatisoi vähemmän.

Vierailija
19/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään et ole yksin, netistä löytyy googlettamalla esim. rikosuhripäivystys, jos tarvit apua. Ja tee se rikosilmoitus.

Vierailija
20/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista apua mummo tarvitsee, jota puolisonsa ei voi antaa? Millähän selityksellä tilanne "normalisoitui"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi