Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko shampoo huijaus? Onko se kapitalistinen tuote, jota et todella tarvitse? Todella mielenkiintoista informaatiota

Vierailija
05.05.2021 |

Tästä taitaa olla konsensus, että shampoota ihmiset eivät todella tarvitse. Ainoastaan shampoota myyvät ihmiset väittää muuta.

Mitä mieltä olette?

Erittäin mielenkiintoinen video shampoosta, jonka haluatte katsoa tähän aiheeseen liittyen:

Shampoo is a Lie (for me...and maybe for you too??)

Tiedän, tämä aloitus suututtaa shampoon myyjät.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttäisin kuvan henkilöltä, niin kauhistuisin. 

Vierailija
22/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani pitkään lasten kanssa kotona minulla oli hyvin aikaa kokeilla shampoottomuutta. Lopputulos minun tapauksessani on se, että hiusteni rasvoittuminen ei loppunut eikä vähentynyt, vaikka olinkin ilman shampoota vuosia. Pesin ehkä kerran viikossa hiukset sooda-vesiseoksella, joka sekin pesi hiuksista rasvat pois samalla lailla kuin shampoo, mutta kun ei shampoottomuus sitä rasvoittumista mihinkään kadottanut, niin palatessani työelämään palasin helppoussyistä myös shampoon käyttöön. Hiusten rasvoittumisessa enkä hiusten/päänahan kunnossa huomaa mitään eroa shampooaikojeni ja shampoottomuusaikojeni välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla miehellä on selvästi kuiva päänahka. Yhdessä kohtaa selitti, että oli TEININÄ jo kärsinyt hilseestä.

Mulla puolestaan teini-ikäisenä oli niin rasvaiset hiukset hormonitoiminnan takia, että ne olivat päivässä rasvaiset.

Siis shampoopesun tarkoitushan on, että siinä poistuu ne liat ja bakteerit mitä on rasvan pintaan tarttuneet. Tietysti se oma rasva lähtee siinä välttämättä kanssa. Nyt aikuisena mulla hiukset rasvoittuu pari, kolme päivää ja sitten taas pesen. En näe ongelmaa. Varmaan jollekulle sopii tuokin systeemi. Jos hoitaisin hiuksia pelkällä vesipesulla niin joutuisin kyllä huuhtelemaan niitä varmaan joka päivä, enkä jaksaisi sitä - jatkuva kastuminen ja kuivuminenkin kuluttaa hiuksia. Ja jos kieltäytyisi shampoosta, niin sittenhän ei voisi enää käyttää mitään muotoilutuotteita. Ei kaikilla meistä laskeudu välttämättä luonnostaan kivasti hiukset, vaikka ne leikkaisi hyvään malliin. Terveisin luonnontaipuisa tukka (ja ei en halua kokeilla curly girliä, koska en halua kiharoita hiuksia).

Vierailija
24/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoaine hiuksiin ja pyykinhuuhteluaine ovat turhia, en ole ikinä tarvinnut .

N56

Jos saisit päiväksikin mun pitkät ja takkuuntuvat hiukset niin et olisi tuota mieltä.

Tää... itellä tosi pitkät hiukset ja aina takussa..miten saan ne suoriksi jos en käytä hoitoainetta? :D helppo sanoa jos lyhyet hiukset

Vierailija
25/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pessyt hiuksia vuoteen shampoolla, huuhtelin tarvittaessa ruokasooda- ja etikkaliuoksilla, pisimmillään väli oli kuukauden kun ajattelin että pitää totuttaa sitä päänahkaa olemaan tuottamatta rasvaa.

Hiusten rasvoittuminen oli vuoden jälkeen ihan samanlaista kuin ennen kokeilun aloittamista, eli pesusta seuraavana päivänä likaisen näköiset hiukset. Ostin shampooputelin. Onneksi asuin tuon vuoden takahikiällä, missä ei ollut väliä sillä miltä näytti.

Vierailija
26/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoo on mielestäni helppo keino saada minut näyttämään sata kertaa asiallisemmalta.

Vierailija
27/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän mitään hygieniatuotteita tarvitse elääkseen, mutta aikaimoiset tuoksut olisi jos ilman deodorantteja, saippuoita ja shampoita elettäisiin. 

Kyllä päänahkakin syytä pitää puhtaana, jos se on täynnä kuonaa hiuksetkin saattavat lähteä. 

Vierailija
28/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on jo yhden yön ja päivän jälkeen niin rasvaiset hiukset että ei ole turha tuote ainakaan minulle tuo shampoo.

Se on ihan sun oma vika! Mitäs peset jatkuvasti elimistön tuottavan hiusten ja ihon suojakerroksen pois. Rasva EI OLE LIKAA, vaan ihon ja hiusten suoja-aine. Vain idi00tti pesee hiuksensa päivittäin shampoolla!

Vierailija
29/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että shampoo on luultavasti useimmille ihmisille turhake. Kun hiukset ovat tottuneet vesipesuun, puhdistuvat ne sillä hyvin. Päänahan oma rasva pitää vain saada liikkeelle ja emulgoida jämäkällä hieronnalla. Olin alkujaan todella yllättynyt siitä, miten hyvä ja kuohkea pesutulos näin syntyy. Likaisilla hiuksilla en shampootomuuden takia kulkisi. Tällä hetkellä käytän shampoota vain siksi, että hiuksiini saattaa päätyä aurinkorasvaa, jota en pelkällä vesipesulla tietenkään saa enää millään pois. Synteettiset aineet hiuksissa pilaavat vesipesun heti.

Vierailija
30/30 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari kuukautta pesemättä hiuksia muulla kun vedellä, ja ne olivat loistavassa kunnossa. Eivät tosin yhtä ilmavat kun shampoon kanssa. Tällöin hiukseni olivat voimakkaasti käsitellyt.

Hoitoaineen käytön olen lopettanut samalla, kun sain isoimman osan vaalennetusta hiuksesta leikattua pois. Nyt hiukset kiiltää ja kevyt shampoopesu riittää kaksi kertaa viikossa pitämään hiukset raikkaan tuoksuisena. Vrt. ennen pesin hiukset joka päivä shampoolla ja läträsin hoitoaineella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä