Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peikin talli kokemuksia

Vierailija
05.05.2021 |

Otsikko

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ht.netistä löytyy enemmän tietoa.

Vierailija
2/14 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ht.netistä löytyy enemmän tietoa.

Ei kiitos, siellä vain v*ttuilaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantunteva talli. Peikin ammattitaitoon voi luottaa. Hengestä ja sellaisesta en osaa mitään sanoa, koska en ole käynyt, mutta Peikin valmennuksissa olen ollut ja muutenkin tiedän herran niin hän kyllä osaa asiansa. Muu opetushenkilökunta on kyllä myös taitavaa ja asiansa osaavaa. En siis itse ole koskaan käynyt tunneilla, mutta heppaympyröistä tiedän nämä ihmiset ja heidän ammattitaitoon voi ehdottomasti luottaa.

Vierailija
4/14 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tallilla kahdesti. Siisti ympäristö ja hyvät referenssit. Mutta: todella turvaton ensivaikutelma. Tunneilla hevosia, joita ratsastajat eivät saa hallintaan. En tiedä, ovatko hevoset yleisesti opetustyöhön soveltumattomia vai jaetaanko ratsastajille taitoihin nähden liian vaikeita hevosia. Kaksi tuntia olen tuolla ollut, ja tunnillani on ollut kolme putoamista sekä monta kaulalla roikkumista. En tiedä jatkanko.

Vierailija
5/14 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Siisti talli mutta monet hevoset hallitsemattomia, osa ei suostu tekemään mitään tunnilla ja eräs opettaja jakaa hevoset siten että hänen tykkäämänsä oppilaat saavat helpot hevoset ja osa saa hankalat. Sitten pääsee huutamaan ja haukkumaan kun ei hankalilla hevosilla onnistuta. Vaarallista menoa olen havainnut ja putoamisia tuntuu tapahtuvan.

Vierailija
6/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriittisenä ratsaskoulujen suhteen olen valinnut Peikin tallin siksi, että siellä hevosia hoidetaan erittäin hyvin, hevoset eivät ole sammuneita ja ne on hyvin koulutettuja. Asiakkaat puhuvat ja kohtelevat hevosia arvostavasti ja tallissa ja tunneilla on rauhallinen henki. Hevosia saa rauhassa laittaa kuntoon ja monet hevoset pitävät rapsutuksista ja hellyydestä. Siellä on paljon erittäin tyytyväisiä asiakkaita, minä mukaan lukien.

Vierailija
7/14 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jotkut hevoset vaikuttaa stressaantuneilta koska purevat ja käyttäytyvät huonosti. Saavatko tarpeeksi lepoa..? Lisäksi mietityttää kun hinnat nousevat että saako rahoille vastinetta. Jaettu maneesi on vähän tylsä.

Vierailija
8/14 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutko tietämään onko hevosilla vapaapäiviä?

Vierailija
9/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että hevosia ja niiden sairauksia hoidetaan hyvin. Mutta, tunteja on ma-su suurimmaksi osaksi kahdella kentällä. Päivällä hevosilla on pieni maapalanen, missä seisoskella. Eettisesti laadukkaan palveluntarjoajan kriteereissä lukee, että hevosen pitäisi päästä kaikissa askellajeissa liikkumaan tarhatessaan. Tämä ei täyty. Hevoset ovat pienessä tarhassa päivän, illalla tunnilla. Jossain hevosen täytyisi energioita päästellä ja lajityypillistä elämää yrittää viettää. Ei ole ihme, että energiat purkautuvat tunneilla. Ambulanssia nähdään usein ja vakavia vammoja on tapahtunut (murtumia ja halvaantuminen). Onko vika tarhauksessa vai opetushevosten kouluttamattomuudesta? Kun juhannuksena kausi loppuu, seuraavalla viikolla alkavat kesäkurssit, jotka kestävät koko kesän. Voidaanko lomaksi laskea pe-su vapaus silloin tällöin?

Vierailija
10/14 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhat on todellakin melkoisen pieniä ja ehkä se etteivät hevoset pääse purkamaan energiaa siellä purkautuu sitten tunneilla. Osa hevosista käyttäytyy tunneilla hallitsemattomasti ja kun on isot ryhmät ja kahtia jaettu maneesi voi olla tilanne melko kaoottinen. Maneesi on muutenkin aika pieni ja tila meinaa loppua kesken suorittaessa 8 hengen ryhmän kanssa laukkatehtävää. Lisäksi itse olisin vasta- alkajana toivonut aikanaan että olisi saanut tarvittaessa apua vaikean hevosen kuntoonlaittamisessa sillä saatoin olla ainoa tunnillemenijä kyseisessä tallissa eikä ollut ketään keltä kysyä. Eikö noin isolla tallilla ole varaa palkata riittävästi henkilökuntaa?

Vaikuttaa siltä että tallilla hevoset kulutetaan loppuun nopeasti koska usein niitä lopetetaan ja hommataan tilalle uusia. Vähän rahastustouhulta vaikuttaa.

Vierailija
11/14 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lepoa. Hypytetään liikaa, kipeiksi asti. Lepopäivät harvinaisia

Vierailija
12/14 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut et hevosia joudutaan lopettaa tuon tuosta. Sääliks käy. Antavat vaikutelman et hevosia hoidetaan hyvin, mutta kulutetaan loppuun isolla tuntimäärällä. Käyttäytyvät siten huonosti. 

Vierailija
13/14 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mieltä. Heppoja on vuorotellen lomalla, eli kaikki eivät lomaile yhtä aikaa. Lisäksi yhtään hevosta ei laiteta päiviltä turhan takia, vaan näyttäisi siltä, että niitä hoidetaan huolella ja siinä ei kauheasti säästellä aikaa, rahaa tai vaivaa. Osa hevosista on reippaita ja säpäköitä, ei pystyyn kuolleita ja työnnettäviä. 

Kokemusta on useasta pk-seudun ratsastuskoulusta. Ja monenlaista on tarjolla.

Vierailija
14/14 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri mieltä. Heppoja on vuorotellen lomalla, eli kaikki eivät lomaile yhtä aikaa. Lisäksi yhtään hevosta ei laiteta päiviltä turhan takia, vaan näyttäisi siltä, että niitä hoidetaan huolella ja siinä ei kauheasti säästellä aikaa, rahaa tai vaivaa. Osa hevosista on reippaita ja säpäköitä, ei pystyyn kuolleita ja työnnettäviä. 

Kokemusta on useasta pk-seudun ratsastuskoulusta. Ja monenlaista on tarjolla.

Mulla ei ole ihan hirveän pitkää kokemusta kyseisestä tallista, mutta pitkään (30+ vuotta, omilla ja lainahevosilla) ratsastaneena ja alalla jossain vaiheessa työskennelleenä pidin juuri tuosta Peilin tallin hevoskannasta, koska siellä oli todella erityylisiä hevosia, joten omaa ratsastusta sai miettiä hevoskohtaisesti tunneilla sen sijaan, että olisi jumputtanut jokaisella hevosella samalla tavalla ratsastaen. Opettaa huomattavasti tehokkaammin.

Enemmän mua surettaa ne monilla talleilla olevat pystyynkuolleet tuntiraakit, joilla ei tunnu olevan mitään pyrkimystä liikkua itse ja jotka eivät millään tavalla ilmaise ratsastajalle tämän tehdessä virheitä (yleensä se ratsastajan virhe kuitenkin tuntuu hevosesta pahalta, joten minusta on ihan ok, että hevonen sen jollain tavalla ilmaisee. Ja saa ilmaista). Se, että hevonen ei "toimi", johtuu ihan siitä, että ratsastaja ei osaa pyytää oikein. Vika on 99 %:sti istumassa siellä satulan päällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme