Kaikki apteekissa olijat kuulevat lääkitykseni
..sen takia koska farmaseutti sanoo kaikkien raseptilääkkeiden nimet ääneen. Eikä apteekeissa ole kuin pienet pleksit välissä viereiseen asikkaaseen eikä mitään äänieristystä jonottajiin.
Ei siinä muuten mitään mutta on sairauksia ja lääkkeitä joita käytän, ja en halua muiden tietävän niitä.
Kommentit (73)
Anna kyseiseen apteekkiin palautetta asiasta ja kysy, miten ovat varmistaneet yksityisyyden suojan toteutumisen palvelussaan.
Aiemminhan kaikki huudettiin tiskiltä. Lääkettä odotettiin penkillä ja lääkkeen nimellä huudettiin hakemaan. 2000-luvun ensikymmenellä vielä noin.
Voi sitä aikaa kun raskaustestitkin piti hakea apteekista. Mieluummin meni naapurikaupunkiin hakemaan kuin omasta.
Vierailija kirjoitti:
Aiemminhan kaikki huudettiin tiskiltä. Lääkettä odotettiin penkillä ja lääkkeen nimellä huudettiin hakemaan. 2000-luvun ensikymmenellä vielä noin.
Olin sairaana ja poikaystävä lupautui hakemaan loppumassa olevat e-pillerit lähiapteekista. Oli istunut penkillä ja odotellut... yhtäkkiä kuuluu farmaseutin huuto "täällä nämä "Möttösen" pillerit nyt ovat" 😄
Kovin oli 80-luvun apteekkitoiminta erilaista.
Anna farmaseutille lappu, jossa lukee mitä haluat, miten paljon (esim 1kk tai 3 kk) ja saa vaihtaa/ei saa vaihtaa edullisempaan. Sitten on vähemmän kyseltävää.
Asutko jossain pikkukaupungissa?
Itse en kyllä edes välitä vaikka joku kuulee, vaikka tiestysti se periaatteessa loukkaa yksityisyyttä.
Jos apteekit viitsisivät, ne rakentaisivat sellaisen äänieristetyt "lasikojut", mutta kun se tietysti vähän maksaa. Pankeissahan noita näkee.
Palautetta apteekkiin ja ilmoitus tietosuojavaltuutetulle.
Ketään ei kiinnosta mitä lääkkeitä käytät sukupuolitauteihisi ja MT-ongelmiisi.
Vierailija kirjoitti:
Silti näitä tietoja ei saa luovuttaa ulkopuolisille eli muille asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Soita apteekkiin ja tilaa lääkkeet valmiiksi pussitettuna kassalle. Haet lääkkeet ja näytät Kela-kortin kassalla.
Joittenkin lääkkeiden kohdalla heidän kuuluu varmistaa lääkkeiden oikea käyttö. Eli antaa ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti näitä tietoja ei saa luovuttaa ulkopuolisille eli muille asiakkaille.
MT-lääkkeet ei kaikesta päätellen myöskään toimi.
Apteekeissa on naurettavan huonosti järjestelty yksityisyyden säilyttäminen. Avoin tila, osassa lääkkeet valuu hihnaa pitkin (itse hoitajan tunnistan monet jo paketista/nimestä), muut kuulevat farmaseutin ohjeet asiakkaalle jolloin tulee selville sairauskin.
En halua edes vieraiden kuntalaisten kuulevan minun peräpukama- tai genitaaliherpeksen hoito-ohjeita
Kaikki kuuntelee korva höröllä sun lääkkeiden nimet ja sit ne NAURAA sulle ja kertoo sukulaisille, tuttaville ja tuntemattomille et tolla on tommosii mömmöi. Ootko oikeesti tosissas et viittit tämmöstä vikistä?
Itselleni kävi vakuutusyhtiön maksusitoumuksen (ammattitauti) kanssa niin, että farmaseutti alkoi kovaan ääneen kyseenalaistamaan, onko sitoumus enää voimassa, kun sen antamisesta on jo yli vuosi.
Sanoi soittavansa vakuutusyhtiöön. Sanoin, että soita vaan.
Varmaan oli uusi systeemi hänellekin, kun korvaussysteemi muuttui. Mutta voisi sitä työnsä hoitaa ilman, että kaikki apteekissa olijat kuulevat.
Sitä paitsi siinä maksusitoumuksessa luki, että päätös on voimassa toistaiseksi. Menin vain sen verran pois tolaltani, etten hoksannut mainita asiasta.
Olen ruvennut itsekin kirjoittamaan lapulle tarvitsemieni lääkkeiden nimet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuuntelee korva höröllä sun lääkkeiden nimet ja sit ne NAURAA sulle ja kertoo sukulaisille, tuttaville ja tuntemattomille et tolla on tommosii mömmöi. Ootko oikeesti tosissas et viittit tämmöstä vikistä?
Itse asun pienehköllä paikkakunnalla jossa lähes kaikki tuntee kaikki. Joten lääkesalaisuus olisi oltava ettei duunikamut kuule mitä lääkettä tuokin syö. Usein olen lähikaupungissa käydessäni käynyt myös siellä apteekissa jossa ei ole tuttuja kuulemassa mitä sairauksia mulla on.
Ei ole mikään pikku vikinän aihe tämä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla kun ei ole salattavaa, niin lähettäisitkö minulle päiväkirjasi, henkilötietosi, valokuva-albumisi ja terveyshistoriasi, kiitos.
Soita apteekkiin ja tilaa lääkkeet valmiiksi pussitettuna kassalle. Haet lääkkeet ja näytät Kela-kortin kassalla.