Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki apteekissa olijat kuulevat lääkitykseni

Vierailija
05.05.2021 |

..sen takia koska farmaseutti sanoo kaikkien raseptilääkkeiden nimet ääneen. Eikä apteekeissa ole kuin pienet pleksit välissä viereiseen asikkaaseen eikä mitään äänieristystä jonottajiin.
Ei siinä muuten mitään mutta on sairauksia ja lääkkeitä joita käytän, ja en halua muiden tietävän niitä.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemminhan kaikki huudettiin tiskiltä. Lääkettä odotettiin penkillä ja lääkkeen nimellä huudettiin hakemaan. 2000-luvun ensikymmenellä vielä noin.

Asiakkaan nimellä kyllä huudettiin. Ainakin Helsingissä ja Espoossa.

Vierailija
22/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Oli mulle ihan uusi ongelma, kunnes äiti alkoi tarvitsemaan apua apteekkiasioimiseensa. Meidän tuppukylän apteekissa oikein näkee, kun ne muut työntekijät jää korvat höröllään kuuntelemaan, että mitäs mitäs. Siis ihan oikein lopettavat sen mitä ovat tekemässä ja asettuvat kuuntelemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautetta apteekkiin ja ilmoitus tietosuojavaltuutetulle.

Fimea on apteekkitoimintaa valvova viranomainen, joten olisi sinne yhteydessä.

Vierailija
24/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen osaa kyllä antaa ohjeet lääkkeen käyttöön hienotunteisesti. Lääkkeen nimeä on ihan turha mainita ääneen ja itse vaivaa on ihan turha lausua ääneen, asiakas kyllä tietää, mikä häntä vaivaa.

Itsekin olen joskus joutunut sivusta seuraamaan, kun vieressä asioi joku, jolla on elämänhallinta hukassa. Siinä kyllä jankataan ihan kaikki asiat isoon ääneen niin moneen kertaan, että kaikki samassa korttelissa tietää tämän asiakkaan asiat. Kiusallista myös niille, jotka ovat pakotettuja sivusta asiaa kuuntelemaan.

Vierailija
25/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tätä hyväkseni. Usein pyörin apteekeissa vain saadakseni tietoon muiden sairauksia. Tottakai haluaisin kuulla tuttujen sairauksia, mutta useimmiten kuulen vain tuntemattomien. Joskus hankin nimen kasvoille ja selvitän tuntemattoman nimen.

Vierailija
26/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin viime keväänä kysyin kun apteekissa on 7 istuinta, ja kolme apteekin henkilökunnasta oli palvelemassa, miksi he istuvattiiviisti vierekkäin?  Pakottaen näin myös asiakkaat istumaan noin 60cm toisistaan koko ajan?  Mukavia "ryppäitä". Ei se täti oikein osannut vastata mitään.

Vierailija
27/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuuntelee korva höröllä sun lääkkeiden nimet ja sit ne NAURAA sulle ja kertoo sukulaisille, tuttaville ja tuntemattomille et tolla on tommosii mömmöi. Ootko oikeesti tosissas et viittit tämmöstä vikistä?

Tällaisia tyyppejä on oikeasti aika paljon. Jotkut ei muuta teekään kun juoruaa. Ja joka apteekissa on aina vähintään yksi.

Vierailija
28/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän nopeasti sai koko kylä tietää reseptistäni.

Vierailija
29/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Suosittelen, että muutat pöpeliköstä Helsinkiin.

Useimpia ihmisiä kiinnostavat vain heidän omat asiansa, eivät naapurien juorut kuten pikkupaikkakunnilla.

Vierailija
30/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ei ketään kiinnosta mitä lääkkeitä syöt. Ainoastaan jos syöt jotain kivan fiiliksen antavaa kolmiolääkettä saattaa narkit olla korva tarkkana, muuten ketään ei kiinnosta yhtään, ihan samalla lailla ovat hakemassa omia lääkityksiään

Vierailija
31/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä oonkin aina ihmetellyt että miten voi olla sallittua näin avoin asiakaspalvelu apteekeissa. Meillä oli muutama vuosi sitten sama myös terveyskeskuksessa jossa luukulla piti selittää omat oireet ja asiat kun varasi aikaa tms. Se luukku oli siinä odotusaulan vieressä eli joka ikinen kuuli miksi haluat lääkäriin tai millä asialla olet.  Nykyään on pieni huone jossa voi asioida. Siinäkin se ongelma että eihän se koppi äänieristetty ole ja kun meidän tkn hoitsut on niin peevelin pahantuulisia että välillä melkein karjuvat asiansa, niin jokainen edelleen kuulee kaiken odotusaulassa.

Vierailija
32/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien huvitteluun nyt vaan kuuluu pieni salakuuntelu varsinkin yhden eriloisalan lääkärin oven takana.

Vierailija
33/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta mitä lääkkeitä käytät sukupuolitauteihisi ja MT-ongelmiisi.

Normaaleille ihmisille ne nimet eivät sano yhtikäs mitään.

Vierailija
34/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan aina autossa että apteekissa ei ole muita. Meidän pikkukylän apteekki on todella pieni ja väkisinkin kuulee muiden asiat.

Vierailija
35/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä oonkin aina ihmetellyt että miten voi olla sallittua näin avoin asiakaspalvelu apteekeissa. Meillä oli muutama vuosi sitten sama myös terveyskeskuksessa jossa luukulla piti selittää omat oireet ja asiat kun varasi aikaa tms. Se luukku oli siinä odotusaulan vieressä eli joka ikinen kuuli miksi haluat lääkäriin tai millä asialla olet.  Nykyään on pieni huone jossa voi asioida. Siinäkin se ongelma että eihän se koppi äänieristetty ole ja kun meidän tkn hoitsut on niin peevelin pahantuulisia että välillä melkein karjuvat asiansa, niin jokainen edelleen kuulee kaiken odotusaulassa.

Ihmettelin tätä samaa juuri tänään istuessani terveyskeskuksen odotusaulassa. Vastaanottoluukut ovat siinä samassa pienessä tilassa ja odottaessa kuulee kaikkien tulijoiden nimet, sairaudet ja henkilötunnukset. Ei minkäänlaista yksityisyydensuojaa. Ja jos itse yrität puhua hiljaa ilmoittautuessasi, niin eihän se lasiseinän toisella puolella oleva työntekijä kuule yhtään mitään.

Vierailija
36/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin omaa vuoroani apteekissa ja kuulin edellisen asiakkaan saamat lääkkeet ja ohjeet jotka tunnistin intiimialueen lääkitykseen. Asiakas oli hyvin nolon näköinen poistuessaan luukulta, arvasi kaikkien kuulleen.

Vierailija
37/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi asia on oikeasti ongelma, vaikka lääkkeet ovat ostamista varten, ei niitä kuulu ääneen kailottaa. Se on yksityisasia kuitenkin. No, ei se mitään. Minulle kävi niin, että olin yksitysellä lääkäriasemalla odottamassa vuoroani gynegologiseen tutkimukseen. Meitä oli odotusaulassa 5 henkilöä. Vastaanotossa ollut naishenkilö kiskaisi luukun auki, ja huusi nimeni ja kysyi, "oliko sinulla se ja se alapään toimenpide varattuna, ole hyvä, lääkäri odottaa". Kiitos, joo, alakertaa kirvelee ja haisi pahalle, mahtaako olla vakavaakin" huusin minä takaisin. Oudosti kaikki muut piiloutuivat lehtiensä taakse, pää painuksissa. Sen pituinen se!

Vierailija
38/73 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten soitin työterveyteen varatakseni ajan lääkäriin. Hoitaja toisti nimeni ja syntymäaikani ääneen, sen lisäksi kyseli vaivoistani jotka myös toisti ääneen. Taustalta kuulin ainakin kahden eri ihmisen yskimistä. Tästä päättelin että hekin kuulivat hoitajan sanat eli nimeni ja vaivani.

Kyllä olin nolona töissä sen jälkeen, kun en tiennyt kuka oli kuullut yksityiset terveystietoni.

Vierailija
39/73 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Oli mulle ihan uusi ongelma, kunnes äiti alkoi tarvitsemaan apua apteekkiasioimiseensa. Meidän tuppukylän apteekissa oikein näkee, kun ne muut työntekijät jää korvat höröllään kuuntelemaan, että mitäs mitäs. Siis ihan oikein lopettavat sen mitä ovat tekemässä ja asettuvat kuuntelemaan. 

Eikös siellä maalla olekaan mukavaa?

Vierailija
40/73 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa joka juukelin vuosi kuulla ja kertoa itse tästä samasta todellisesta ongelmasta, kun apteekit eivät ylhäisyyksissään lotkauta korvaansakaan. Mm. Minä, mieheni ja monen moni muu joutuu jatkuvasti(väh.joka kuukausi) vietävään vaaraan, kun asiakkaiden hakemaan tulemia reseptilääkkeitä lujaan kuulutellaan eikä ainakaan lainkaan pyritä peittelemään niitä suojellakseen asiakkaidensa yksityisyyttä ja turvallisuutta.

Vai onko teille muille täysin vierasta se, että erilaisia pkv-lääkkeitä kytätään apteekkien ympärillä tai jopa asiakkaiksi tekeytymällä? Miehelläni menee kipulääkkeitä, joita vaanitaan ja minulla taas ADHD-lääkkeitä, joita Taivaan Kiitos on tähän asti ainoastaan pyydetty minua myymään heille, mihin en tietenkään suostunut. Tosi pelottava tilanne se silti oli, kun hämärähemmo tiesi selkeesti lääkitykseni apteekissa kuultuaan ja olisi kovasti tahtonut ne itselleen - onneksi ei sillä kertaa väkivaltakeinoin.

Tulevasta ei koskaan tiedä, apteekit vaarantavat meidän turvallisuutemme jatkuvaan.