Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki apteekissa olijat kuulevat lääkitykseni

Vierailija
05.05.2021 |

..sen takia koska farmaseutti sanoo kaikkien raseptilääkkeiden nimet ääneen. Eikä apteekeissa ole kuin pienet pleksit välissä viereiseen asikkaaseen eikä mitään äänieristystä jonottajiin.
Ei siinä muuten mitään mutta on sairauksia ja lääkkeitä joita käytän, ja en halua muiden tietävän niitä.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain pikkukaupungissa? 

Itse en kyllä edes välitä vaikka joku kuulee, vaikka tiestysti se periaatteessa loukkaa yksityisyyttä.

Kaltaistesi takia asiat menevät päin honkia koska te ette välitä mistään mitään.

Vierailija
62/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan ymmärtää, että vaitiolovelvollisuus ei toteudu jos vieressä olevat kuulee. Joten tee kansalaisaloite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemminhan kaikki huudettiin tiskiltä. Lääkettä odotettiin penkillä ja lääkkeen nimellä huudettiin hakemaan. 2000-luvun ensikymmenellä vielä noin.

No en kyllä muista tuollaista. Kyllä siellä asiakkaan nimellä huudettiin. Mistä ihmiset olisi edes muistaneet mitä lääkettä heille on määrätty? 

Vierailija
64/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tunnista mitään lääkkeitä nimen perusteella.

Vierailija
65/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä apteekkiin heti aamulla, ei ole juuri ketään paikalla.

Vierailija
66/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on jännä kun muuten yksityisyys on hyvinkin tarkkaa mutta apteekissa saa huudella lääkkeitä ja reseptejä kaikkien kuullen.

Ei sillä, ihan sama kuuleeko muut lääkitykseni, huvittaa vaan.

Vierailija
67/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jälkiehkäisypillerin nouto ei ollut kyllä mukavaa. Varmasti kaikki vieressä olijatkin kuulivat, kuulinhan minäkin tahtomattani heidän lääkkeensä. Missä yksityisyys?

Vierailija
68/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä apteekkiin heti aamulla, ei ole juuri ketään paikalla.

Työnantaja ei varmaan tykkäisi...

Vierailija
69/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääkkeet kannattaa tilata Yliopiston apteekin verkkokaupasta suoraan kotiin. Akuutissa tilanteessa se ei auta, mutta yleensä tilaan koko perheen reseptilääkkeet, buranat ym. kaikki kerralla tasaisin väliajoin

Vierailija
70/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta mitä lääkkeitä käytät sukupuolitauteihisi ja MT-ongelmiisi.

Sinulla kun ei ole salattavaa, niin lähettäisitkö minulle päiväkirjasi, henkilötietosi, valokuva-albumisi ja terveyshistoriasi, kiitos.

ei mutta anopin voin lähettää jos maksat postikulut.

Vierailija
71/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhukokemus gynellä kirjoitti:

Mainitsemasi asia on oikeasti ongelma, vaikka lääkkeet ovat ostamista varten, ei niitä kuulu ääneen kailottaa. Se on yksityisasia kuitenkin. No, ei se mitään. Minulle kävi niin, että olin yksitysellä lääkäriasemalla odottamassa vuoroani gynegologiseen tutkimukseen. Meitä oli odotusaulassa 5 henkilöä. Vastaanotossa ollut naishenkilö kiskaisi luukun auki, ja huusi nimeni ja kysyi, "oliko sinulla se ja se alapään toimenpide varattuna, ole hyvä, lääkäri odottaa". Kiitos, joo, alakertaa kirvelee ja haisi pahalle, mahtaako olla vakavaakin" huusin minä takaisin. Oudosti kaikki muut piiloutuivat lehtiensä taakse, pää painuksissa. Sen pituinen se!

Mä olisin huutanut takaisin,että olen töissä siellä psykiatrian polilla ja muistathan tulla siihen yläpään toimenpiteeseen.😅

Vierailija
72/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä olo traumatisoivaa hakea kaikkien kuullen jälkiehkäisypilleri. Ja päälle farmaseutin ohjeistukset, muistutus kuukautisista ja tarvittaessa raskaustesti. Ei saatana.

Hodin itsekin homman viimeksi vuosia sitten niin,että pistin miehen asialle hakemaan tuon lääkkeen.Kiinnostaisi oikein tietää miespuolisten tuonkin lääkkeen hakijoiden kokemuksia,onko lääkkeen saanut ilman pitkää kailotuspuhetta?

Vierailija
73/73 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyyden suoja koskee kyllä kaikkia terveydenhuollon piirissä toimivia. Tee valitus vähintään apteekille, mutta myös tietosuojavaltuutetulle.

Tämä on asia, joka apteekkien täytyy saada kuntoon.