Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lonkan seutu ollut kipeä varmaan jo puoli vuotta. Fysioterapeutti kehotti vaan käyttämään voltarenia. Eikö tuolle voi muuta tehdä?

Vierailija
05.05.2021 |

Tietääkö kukaan?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa bursiitilta. Siihen voi kokeilla kortisonipistoksia. Joillekin auttaa, toisille ei. Mulla on toisessa lonkassa sitkeä bursiitti. Välillä tuntuu paremmalta, välillä taas ärtyy uudestaan. Sehän tossa pirullista onkin, että uusii helposti. En ole kokeillut piikitystä itse. Parille tutulle on laitettu piikkiä eikä sillä ollut mitään vaikutusta.

Vierailija
22/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla liikkumatta nyt että tuo mahdollinen bursiitti paranisi? Liikun yleensä päivittäin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen pitkällään saman puolen kyljellä niin tuntuu kipeältä. Myös liike aiheuttaa kipua. Normaali kävely vaikkapa. Ap

Lonkan virheasentoa veikkaan, onko jalat samanpituiset?

Vierailija
24/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen pitkällään saman puolen kyljellä niin tuntuu kipeältä. Myös liike aiheuttaa kipua. Normaali kävely vaikkapa. Ap

Muistaakseni fyssari sanoi että vasemman puolen jalka on lyhyempi ja samalla puolella tuo kipu. Ap

Vierailija
25/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu on tuossa ylemmässä kohdassa olisiko suoliluun kohdalla ja se vaikuttaa myös kävellessä niin että saman puolen jalka alkaa tuntua oudolta. Puutumista ja vihlontaa kun kävelee. Ap

Jos puutuu niin ongelma tod.näk. selkärangassa eikä lonkassa.

Vierailija
26/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni fyssari sanoi että vasemman puolen jalka on lyhyempi ja samalla puolella tuo kipu. Ap

Siitä se kipu tulee, lonkka on virheasennossa ja aiheuttaa myös lonkan bursiittia ja muita kipuja.

Vierailija
27/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai käytät tukipohjallista kenkää?

Vierailija
28/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai käytät tukipohjallista kenkää?

Kävin vasta viikko sitten ensimmäistä kertaa fyssarilla ja mainitsi tuosta lyhyemmästä jalasta. Ei puhunut mitään tukipohjallisista. Sain uuden ajan kolmen viikon päähän. En itsekään osannut ajatella että voisi johtua tuosta tuo kipu. Ap

Vierailija
29/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumi? Lonkan koukistajien venytys

Limapusdin tulehdus ei kestä noin kauan.

Nivelrikko?

Vierailija
31/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No VAADI niitä tutkimuksia hyvä ihminen! Ei täällä vauvapalstalla sun lonkkiasi voida tutkia.

Vierailija
32/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No VAADI niitä tutkimuksia hyvä ihminen! Ei täällä vauvapalstalla sun lonkkiasi voida tutkia.

Voin kokemuksesta sanoa että antavat vain venytysohjeita joista ei ole apua.

Vierailija
33/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bursiitti ja limapussintulehdus ovat yksi ja sama asia. Oirekuvauksesi perusteella epätodennäköinen syy - erittäin epätodennäköinen. Fysioterapeutti ei tiedä onko toinen jalkasi toista pidempi; se näkyy vain ja ainoastaan röntgenissä, ellei sitä pituuseroa ole sitten se 10cm.

Lonkan ja selän kivut sekoittuvat lähes täysin toisiinsa. Tunnottomuus viittaa aina hermopinteeseen.

Tällaisella palstalla kukaan ei voi tietää saati diagnosoida yhtään mitään. Suosittelen yksityistä magneettikuvausta lannerangan ja lonka alueelta. Siitä eteenpäin lääkäri voi katsella miten hoito etenee. Harvemmin ovat halukkaita tekemään työtään ja ohjaamaan ihmisiä jatkohoitoon. Sitä miksi näin tekevät, en käsitä.

Vierailija
34/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen röntgenissä ollu ja kuvattiin lanneranka. Siinä oli nikamien välissä jotain pientä madaltumaa mutta ei kuulemma paha. En ole päässyt magneettikuvaan koska ei ole edes ehdotettu sellaista. Yksityiselle puolelle ei ole varaa mennä. Ap

Vierailija
35/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin sitekästä bursiitista eroon pippurilaastarilla. Kannattaa kokeilla, mitkään voiteet, tulehduskipulääkkeet ym. ei auttanut.

Vierailija
36/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
37/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kävi monella lääkärillä, kunnes hieroja diagnosoi bursiitin ja suositteli tiettyä lääkäriä. Alkoi tapahtua. Sitä on lihasvasaralla hoidettu fyssarilla ja nyt alkanut helpottaa.

Vierailija
38/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuosia tosi inhottavaa lonkkakipua jonka takia jouduin olemaan pois töistäkin. Kovat kipulääkkeet myös. Sitten onneksi yks lääkäri suostui vihdoin laittamaan mut röntgeniin kuvattavaksi ja lonkka kuvattiin myös sivulta. Selvisikin sit et pitkälle mennyt ja pahentunut artroosi. Pääsin tekonivel leikkaukseen ja nyt on lonkka ku uus. Tää prosessi vei varmaankin 5-6 vuotta yhteensä.. Mut joo sun vaan pitää vaatia lääkärissä.

Vierailija
39/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.aft.fi/

Tuolta saat avun. Jukka Harjua suosittelen. Käy vilkaisemassa.

Vierailija
40/75 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen röntgenissä ollu ja kuvattiin lanneranka. Siinä oli nikamien välissä jotain pientä madaltumaa mutta ei kuulemma paha. En ole päässyt magneettikuvaan koska ei ole edes ehdotettu sellaista. Yksityiselle puolelle ei ole varaa mennä. Ap

Madaltuma rangassa viittaa selän nivelrikkoon/välilevyrappeumamuutoksiin. Magneettitutkimuksessa asioiden todellinen tila näkyy. Hermoratatutkimuksessa hermotuksen tilanne. Esitä toiveesi julkisen puolen lääkärille. Jos ei kuuntele sinua, ota yhteyttä ylilääkäriin. Aina kannattaa suu avata, se yleensä tuottaa toivotunlaisia tuloksia.

Eräänä vaihtoehtona sijassasi pyytäisin (olen pyytänyt ja saanut) lähetettä fysiatrille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi