Lonkan seutu ollut kipeä varmaan jo puoli vuotta. Fysioterapeutti kehotti vaan käyttämään voltarenia. Eikö tuolle voi muuta tehdä?
Kommentit (75)
Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta voi olla apua, jos kyse on esim. virheasennosta. Mutta ottaisin kyllä ensin selvää syystä, sitten on helpompi ja turvallisempi hoitaa.
Itse sain avun lonkan alueen kipuihin vahvistamalla pakaralihaksia kuntosalilla (erityisesti lonkan loitonnus).
Aina jos nivel tai lihasvaivoja, kannattas ekana miettiä miten itse elää , liikkuuko riittävästi ja monipuolisesti,syötkö hyvin, ei liikakiloja..
Tällä palstalla aina mietitään aivokasvaimet ja LaSut ekaksi,sitte vasta että ehkä se syy onkin ihan omissa elintavoissa.
En asu Suomessa ja täällä käytän yksityistä lääkäriasemaa.
Samaa kipua kärsin monta vuotta. Erinomainen neurokirurgi totesi hermopinteen ja operoitiin. Täysin parani!
Vierailija kirjoitti:
Särkeekö lonkkaa makuullaan? Itse kävin jopa kuvauttamassa lonkkani, kunnes sitten sattumalta muusta syystä otin kehpnhuoltoon mukaan kunnon pakaran seudun venytyksiä ja erilaisia. Yhtäkkiä huomasin, että kipua ei enää ollut. Pakaralihakset, siis oli jotenkin kireät. Kannattaa ottaa mukaan myös lonkankoukistajien venytys. Tee päivittäin.
Hei kun kerran makuullasn ja kävellessä tulee, niin kuulostaa juurikin tältä mun tilanteelta. Tietysti oman lisän tuo koko ketjulle tuo, että toinen jaloista on lyhyempi. Toki pituusero voi johtua tiukoista lihaksistakin. Ota vaikka youtubesta ohjeita pakaroiden ja vastapuoleksi lonkankoukistajien venytykset. Uskon että sulle käy kuten itsellekin, että helpotti kipu. Jos ei helpota, niin osaat sanoa lääkärille ja fyssalle jatkossa, että tätä olet jo kokeillut. Noista venytyksistä ei ikinä haittaakaan ole. Pirullinen ja kivulias vaiva🥴
Minulla on ollut alaselkä kipeä jo vuosia ja siitä kipu siirtyi enemmän lonkkaan. Kiropraktikko ja fysikaalinen hoitaja ovat antaneet voimisteluohjeita. Olen niitä noudattanut ja toden totta liike auttaa. Kävellessä ja pyöräillessä olo vetreytyy. Mutta - kun olen paikallani jonkun aikaa tai nukun, niin kipu tulee takaisin ja liikkeelle lähtö on tosi jäykkää ja kivuliasta.
Vierailija kirjoitti:
Bursiitti ja limapussintulehdus ovat yksi ja sama asia. Oirekuvauksesi perusteella epätodennäköinen syy - erittäin epätodennäköinen. Fysioterapeutti ei tiedä onko toinen jalkasi toista pidempi; se näkyy vain ja ainoastaan röntgenissä, ellei sitä pituuseroa ole sitten se 10cm.
Lonkan ja selän kivut sekoittuvat lähes täysin toisiinsa. Tunnottomuus viittaa aina hermopinteeseen.
Tällaisella palstalla kukaan ei voi tietää saati diagnosoida yhtään mitään. Suosittelen yksityistä magneettikuvausta lannerangan ja lonka alueelta. Siitä eteenpäin lääkäri voi katsella miten hoito etenee. Harvemmin ovat halukkaita tekemään työtään ja ohjaamaan ihmisiä jatkohoitoon. Sitä miksi näin tekevät, en käsitä.
Väärässä olet. Itsellä oli noin pari senttiä toinen jalka lyhyempi joka aiheutti lonkkakipua ja bursiittia, pituuseron huomasi myös kävelessä ja kun seisoi vuoron perään toisella jalalla.
Vierailija kirjoitti:
Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta voi olla apua, jos kyse on esim. virheasennosta. Mutta ottaisin kyllä ensin selvää syystä, sitten on helpompi ja turvallisempi hoitaa.
Miksi alapeukut? Jäsenkorjaus on tutkittu hoitomuoto, ei ole mikään huuhaahoito. Oma äitini sai juuri lonkkakipuihin sieltä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Jäsenkorjaus on tutkittu hoitomuoto, ei ole mikään huuhaahoito. Oma äitini sai juuri lonkkakipuihin sieltä apua.
Olen miettinyt meneväni jäsenkorjaukseen lonkkakivun takia, minkälaista kipua oli ja mitä tekivät?
Vierailija kirjoitti:
Jos olen pitkällään saman puolen kyljellä niin tuntuu kipeältä. Myös liike aiheuttaa kipua. Normaali kävely vaikkapa. Ap
Piriformis-lihas voi jumittaa niin pahasti, että koko jalka on käyttökelvoton.
Minulla auttoi ensiapuna kinesioteipit ja jatkossa syvien lonkkalihasten/pakaralihsten venyttely ja jumppa. Netissä/youtubessa löytyy ohjeita. Koko vaiva katosi muutamassa kuukaudessa.
Onko otettu kuvia? Nivelrikko näkyy röntgenkuvissa.
Lisää mahdollisia syitä: SI-nivelen virheasento, nyrjähdys. Tuohon voi jäsenkorjaaja auttaakin. Tai osteopaatti. Osaavat katsoa, onko lonkat symmetriset vai onko lantio vinossa. Perimmäinen syy tähän voi olla lordoosi, kiero selkäranka.
Vierailija kirjoitti:
Otettu lannerangan röntgen. Ap
Kai kuvattiin eri suunnista?
Jos mitäännei löytynyt, kyse on pehmytkudoksen ongelmasta. Joku syvä lihas on jumissa ja kiristää. Toiminnallinen vika.
Eli nelikymppisenä alkaa suunnilleen kremppoja ilmaantua?
Vierailija kirjoitti:
Buranaa myös.
Lääkäri.
Ne Buranat voi työntää sinne missä aurinko ei paista.
Kiropraktikko Kari Kause Tampereella. Voin suositella kokemuksesta. Minulla oli vuosikausia tuskallinen iskias joka säännöllisen epäsäännöllisesti pilasi elämääni. Olimme silloin lomamatkalla (todellakin ennen koronaa siis) Tampereella ja menin tuttavan suosituksesta Kausen vastaanotolle,onnistuin saamaan peruutusajan. Käsittely kesti hetken, ei sattunut ollenkaan ja se hirvittävä tuska jäi siihen pöydälle. Kuin taikaiskusta särky loppui eikä ole enää palannut!
Toinen tapaus: piakkoin tämän jälkeen kun sain itseni kuntoon, meni miehellä töissä selkä. Välilevyn pullistuma oli diagnoosi. Saikkua joka jatkui ja jatkui eikä vaiva helpottanut yhtään,pystyi vain makaamaan jalat 90 asteen kulmassa. Lääkäri sanoi nyt varataan aika selkäleikkaukseen. Ja aika varattiin.
Minä muistin Kauselta saamani avun. Tilasimme hänelle ajan (leikkausaikaa odotellessa), yksi käynti siellä ja miehen selkä parani. Leikkaus peruttiin. Miehen selkä on ollut sen jälkeen kunnossa, ei mitään ongelmia.
Mutta kiropraktikon pitää olla oikea sellainen, yliopistotasoisen koulutuksen ulkomailla hankkinut (ei kouluteta Suomessa) eikä mikään kirjekurssin käynyt naksauttelija.