Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin tupakoinnin nikotiinipusseihin ja sähkötupakkaan

Vierailija
04.08.2024 |

Ihan loistava vaihdos. Ei haise tupakka, ei tartte rampata ulkona, rahaa säästyy tonneja vuodessa. Nyt voi maata sohvalla ja imaista sitruunan, mansikan, mintun tai vaikkapa mustikan makuista sähkötupakkaa tai laittaa vaikka vesimelonin makuisen nikotiinipussin huuleen.

Olispa nää keksitty 20v sitten niin en olisi tupakan polttoa koskaan aloittanutkaan. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa sun alkaa moralisoimaan tupakoitsijoita ja väittämään, että helppoa on. Itsekin kuitenkin olet koukussa, etkä ole päässyt ennenkään eroon. 

Vierailija
2/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin tupakoinnin 1-2 mg nikotiinikorvaustuotteisiin ja nyt käytän niitä 1 mg nikotiinipillereitä puolitettuna eli nikotiinia menee jo todella vähän verrattuna tupakointiin. Välillä repsahdan tupakoimaan, mutta korkeintaan 1 tupakka /1-2 kuukautta. Kyllä huonosta tavasta eroon pääsee, vaikka toisille on hankalampaa ja on pakko sitä hoitaa näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa sun alkaa moralisoimaan tupakoitsijoita ja väittämään, että helppoa on. Itsekin kuitenkin olet koukussa, etkä ole päässyt ennenkään eroon. 

Nikotiinikoukussa. Just siks mun oli oikeastaan helppo päästä päivittäisestä tupakoinnista eroon, kun en enää ollut tupakkaan ja siihen tapaan vaan nikotiiniin koukussa. Kyllä minäkin pystyn olemaan ilman tupakkaa, jos saa pienen määrän nikotiinia.  t. Eri kuin ap. 

Vierailija
4/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin tupakoinnin 1-2 mg nikotiinikorvaustuotteisiin ja nyt käytän niitä 1 mg nikotiinipillereitä puolitettuna eli nikotiinia menee jo todella vähän verrattuna tupakointiin. Välillä repsahdan tupakoimaan, mutta korkeintaan 1 tupakka /1-2 kuukautta. Kyllä huonosta tavasta eroon pääsee, vaikka toisille on hankalampaa ja on pakko sitä hoitaa näin. 

Tämä on todella hyvä. Se 0,5 mg nikotiinitabletti on yäysin eri asia kuin ne jopa 20 mg nikotiinipussit, jotka hallitus toi Suomen kauppoihin.

Vierailija
5/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 23 vuotta 1-2askia päivässä, vaihdoin 9kk sitten nikotiinipusseihin 16mg ilman ongelmia. Olen pikkuhiljaa tiputtanut nikotiiniannosta, nyt mennään 3x4mg pusseilla päivässä. Ensi viikoksi olen ostanut niitä 1mg nikotiinipillereitä. Tarkoitus olisi, että synttäreilläni joulukuussa en tarvitse enää mitään nikotiinia.

Jotkut voi lopettaa kerrasta, minäkin yritin lukuisia kertoja onnistumatta. Tämä on ainoa mikä on auttanut.

Vierailija
6/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella hyvä. Se 0,5 mg nikotiinitabletti on yäysin eri asia kuin ne jopa 20 mg nikotiinipussit, jotka hallitus toi Suomen kauppoihin.

Totta, mutta nikotiinikorvaustuotteissa on paljon sokeria ja sen takia niistäkin pitää päästä eroon kokonaan. Tosin sen sokerisuuden takia määrät vähenee nopeasti, kun siitä sokerista tulee huono olo. En enää kestä niiden tuotteiden sokeria, niin nikotiinipurkat jäi kokonaan ja tosiaan nuo pillerit on pakko olla puolitettuja. Niissä nikotiini ei olekaan ongelma vaan se sokeri. 

Vierailija
7/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin tupakasta suoraan heroiiniin. Eipä kysele myyjät papereita eikä tartte vilkuilla merkkejä jostain suljetuista hyllyistä.

Vierailija
8/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltin 23 vuotta 1-2askia päivässä, vaihdoin 9kk sitten nikotiinipusseihin 16mg ilman ongelmia. Olen pikkuhiljaa tiputtanut nikotiiniannosta, nyt mennään 3x4mg pusseilla päivässä. Ensi viikoksi olen ostanut niitä 1mg nikotiinipillereitä. Tarkoitus olisi, että synttäreilläni joulukuussa en tarvitse enää mitään nikotiinia.

Jotkut voi lopettaa kerrasta, minäkin yritin lukuisia kertoja onnistumatta. Tämä on ainoa mikä on auttanut.

Sama. Mullakin on auttanut ainoastaan ensin tupakan vähentäminen ja sitten nikotiinin vähentäminen korvaustuotteiden avulla. Tupakoin myös nuoresta saakka ja se varmasti vaikuttaa. Tosin viikottainen alkoholin juominen jäi ihan samalla taktiikalla, että ensin määrät väheni ja sitten tauot piteni. Aivot sopeutuu pienempiin määriin ja kun se on tapahtunut, voi vähentää lisää. Tottakai vieroitusoireita tulee aina siinä vaiheessa, kun pienentää määriä. Ne vieroitusoireet vaan ei ole niin pahoja ja menee nopeammin ohi. 

Vierailija
9/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olette onnistuneet vähentämään. Itse join ennen enemmän, nyt viimeisen kuukauden ajan 2 kertaa viikossa ja nyt jätän senkin pois. Kyllä vähentämällä onnistuu helpommin kuin kerrasta poikki -menetelmällä. 

Vierailija
10/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mullakin on auttanut ainoastaan ensin tupakan vähentäminen ja sitten nikotiinin vähentäminen korvaustuotteiden avulla. Tupakoin myös nuoresta saakka ja se varmasti vaikuttaa. Tosin viikottainen alkoholin juominen jäi ihan samalla taktiikalla, että ensin määrät väheni ja sitten tauot piteni. Aivot sopeutuu pienempiin määriin ja kun se on tapahtunut, voi vähentää lisää. Tottakai vieroitusoireita tulee aina siinä vaiheessa, kun pien

Tarkennus, en ikinä tupakoinut noin paljon kuin tuo edellinen kommentoija, mutta noin muuten sama juttu. Tupakoin nuoresta saakka ja ainoastaan nikotiinin vähentäminen on auttanut. Jos on yrittänyt lopettaa kerrasta, ei ole ikinä onnistunut. Niitä lakkoja on ollut todella paljon ja kun ei ole yrittänyt päästä nikotiinista kerralla eroon, on alkanut onnistumaan ja on pystynyt olemaan ilman tupakkaa. 

Vierailija
11/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että olette onnistuneet vähentämään. Itse join ennen enemmän, nyt viimeisen kuukauden ajan 2 kertaa viikossa ja nyt jätän senkin pois. Kyllä vähentämällä onnistuu helpommin kuin kerrasta poikki -menetelmällä. 

No vähentää tuosta kertaan viikossa, sitten kertaan kahdessa viikossa ja jossain vaiheessa alkaa pitämään vaikka kuukauden tai enemmän tipattomia, jollon kas vaan tipattomat saattaa jäädä päälle. Minua sapetti kantabaarin asiakaspalvelu ja päätin, etten ikinä mene enää sinne. Kun en enää mennyt kantabaariin, samalla jäi alkoholi yli kahdeksi vuodeksi kokonaan. Ei mulla ollut tarvetta juoda alkoholia ja jännä, siihen riitti se huono fiilis huonosta asiakaspalvelusta. Silloin kun tuli se huono asiakaspalvelu, olin täysin selvinpäin tilanteessa. Ehkä siksi en halunnut baariin takaisin. 

Vierailija
12/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipas! Mulla tänään just vuosi viimeisestä tupakasta. Nikotiinipusseja käytän silloin jos kaljaa otan, eli todella harvoin. Se on kumma, kun se kalja sen tupakanhimon vielä vaan laukaisee.

Vierailija
13/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakasta on löydetty kan nabisöljyä. Siihen jää koukkuun niin, ettei ikinä pääse eroon.

Vierailija
14/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytit huulessa on miehekästä!

Vierailija
15/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipas! Mulla tänään just vuosi viimeisestä tupakasta. Nikotiinipusseja käytän silloin jos kaljaa otan, eli todella harvoin. Se on kumma, kun se kalja sen tupakanhimon vielä vaan laukaisee.

Juu. Tupakkalakot kaatui aina alkoholiin siihen aikaan, kun käytti alkoholia säännöllisesti. Nyt voi olla ilman alkoholia niin tupakkalakon takia en ehkä joisi alkoholia ollenkaan. 

Vierailija
16/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannabikseen jää koukkuun.

Vierailija
17/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkötupakasta on löydetty kan nabisöljyä. Siihen jää koukkuun niin, ettei ikinä pääse eroon.

Ja tuohon koukkuun jää  nuorisosta iso osa. Ei hyvä tulevaisuus.

Vierailija
18/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi vaan vanhemmille, kun heidän lapsensa kuitenkin kokeilee tuota sähkötupakkaa. Suuri osa nuorista kokeili tupakkaa ennen vanhaan, nyt ne kokeilee sähkötupakkaa ja nuorempina, monet jo ala-asteella. Tupakoitsijoiden vainoaminen ei johtanutkaan mihinkään hyvään. Nyt vaan on uudet myrkyt ja nuoret myös kokeilee yhä useammin huumeita. Huumeisiin on muuten ollut sallivampi suhtautuminen kuin tupakointiin. 

Vierailija
19/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannabikseen jää koukkuun.

Ei kaikki. Mulla kannabis ei edes tunnu missään sen enempää kuin vatsa menee sekaisin. 

Vierailija
20/22 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nikotiinitabletti?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme