Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö suositusten mukaan vai siten kuin kehosi tarvitsee

Vierailija
05.05.2021 |

Minkälainen on päivittäinen ruokasi?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin kuulla mitä se keinotekoinen ruoka on joten osaisin välttää sitä.

Luepa ne suositukset.

Tässä tavaan tätä, mutta vielä ei kyllä pistä keinotekoinen ruoka täältä silmään. Haluatko vähän täsmentää?

https://www.ruokavirasto.fi/teemat/terveytta-edistava-ruokavalio/ravits…

Vierailija
42/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään mitkään suositukset. Syön silloin kun on nälkä ja sitä mitä tekee mieli. Joskus ruokailujen väli on vaikka 2 vrk, joskus 2h. Olen terve ja hoikka.

N39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen söin, mitä mieli teki ja mitä kaapista löytyi. Nykyään pysin syömään suositusten mukaan. Mun keho ei osaa kertoa, mitä se tarvitsee.

Vierailija
44/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat syö voita kaksin käsin ja juo kuohukermaa suoraan purkista. Koska onhan se OIKEAA ruokaa.

Vierailija
45/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä.

Minun kehoni huutaa iltasella ja vaatii lihapiirakkaa, jonka kyytipoikana

on oltava muutama nakki ja juissi sekamehua 1 litra.

Vierailija
46/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas, tämä aitoruoka jankkaaja, joka kuvittelee, että suositukset pakottavat syömään jotain keinotekoista ja teollista "moskaa", on taas palannut palstalle. Josko kuitenkin kokeilisit ihan oikeasti sitä, että luet ne suositukset läpi edes sen yhden kerran ajatuksella, kun nyt sinä hoet vain koko ajan näitä huuhaagurujen sinulle uskottelemia valheita siitä, mitä suosituksissa muka sanotaan.

Eihän suosituksissa pakoteta syömään mitään. Mutta suosituksissa kehotetaan syömään keinotekoista ruokaa ja huonoja rasvoja. Kyllä se lukee niissä suosituksissa, jospa itse lukisit ne kerran ihan ajatuksella.

Jep, me kaikki kuollaan pähkinöihin ja oliiviöljyyn...Ainakin, jos itse itsensä guruiksi julistaneita ruokauskovaisia markkinamiehiä ja -naisia on uskominen.

Vierailija
47/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti syön sitä, mitä tekee mieli silloin, kun tekee mieli. Yleensä tekee mieli terveellisiä asioita. Painon kanssa on ollut vähän ongelmia. En pysty mukavasti syömään niin paljon, että saisin nostettua normaalipainoon.

Nyt raskaana on pitänyt vähän muuttaa tätä tapaa. Ennen söin noin kolme isoa ateriaa päivässä. Nyt pitää syödä vähän kerrallaan ja vähän väliä. Muuten ei mahdu ruoka mahaan. Eikä tulisi syötyä riittävästi. Toinen asia on, etten voi enää syödä mielitekojen mukaan. Mulla on raskausdiabetes. Sokeriherkut, banaani ja peruna esimerkiksi nostavat verensokeria liikaa. Onneksi raskaus ei kestä enää pitkään, koska mä rakastan perunaa :D Nyt vaan yritän syödä hiilareita tasaisesti ja syödä enemmän, vaikkei ole nälkä. Painokehitys on selkeästi jäljessä.

Eli nyt syön suositusten mukaan, koska nyt suositukset on se, mitä kehoni ja vauva tarvitsevat.

Miksi uskot, että suositusruoka on hyväksi? Eihän keho ja vauva tarvitse keinoruokaa ja sopimattomia rasvoja.

Siksi koska jos syön liikaa kerralla, tulee ähky ja närästys. Jos en syö tarpeeksi, minä laihdun ja vauva ei pääse kehittymään kunnolla. Jos syön liikaa hiilareita, mun verensokeri nousee, tulee huono olo, ja se on riski niin vauvalle kuin mulle. Diabetes ja diabetesruokavalio eivät ole mikään uskoon perustuva asia. Mä en missään vaiheessa sanonut syöväni keinoruokaa tai sopimattomia rasvoja, mitä niillä sitten tarkoitatkaan.

Jos syöt suositusten mukaan, niin ruokasi on keinotekoista ja kyllästetty sopimattomilla rasvoilla.

Mitä sitten pitäisi syödä, jos suositusten mukaiset liha, kana, kala, kasviproteiinit, vihannekset, hedelmät, marjat ja viljatuotteet on keinotekoista paskaa?

Jätit sitten luettelostasi pois vähärasvaiset maitotuotteet ja rypsiöljyt ja margariinit.

1. ne ovat terveellisiä, vaikka sinun gurusi ovat sinulle muuta uskotelleet ja 2. suositusten mukaan niitä ei ole mikään pakko syödä. Suositusten mukaisen ruokavalion voi koostaa, vaikkei käyttäisi yhtäkään maitotuotetta, rypsiöljyä tai margariinia.

Vierailija
48/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sitä, mitä tekee mieli. Luotan siihen, että kroppa tietää tarpeen ja herättää halun syödä sitä, mitä se tarvitsee. Paino on ihanteellinen ja kaikki veriarvot osoittavat sen, että mitään syytä muuttaa ruokavaliota suositusten mukaiseksi ei ole. Kun kysyin asiaa lääkäriltä, hän sanoi "te olette terve ihminen, älkää muuttako mitään".

Oletko katsonut ohjelmaa "Hengenvaarallisesti lihava"?

Siinähän ne 300-kiloiset aina "tasapainottavat" dieettejään eli lipsuvat lääkärin määräämästä ruokavaliosta ja lopputulos on +25 kg kuikaudessa.

Hekin "kuuntelevat kroppansa tarpeita".

Sinussa on heihin vain se ero, ettet ole alunperinkään lihonut vastareaktioksi jostain henkisestä traumasta. Ja siinä olet onnekas.

Ja Suomessa kiinnitetään paljon huomiota ravitsemukseen ja ruuan terveellisyyteen. Teksasissa taitavat köyhät olla aivan hukassa sen suhteen, mikä on riittävä määrä ruokaa ja mistä sen pitäisi koostua. Ämpärikaupalla friteerattua kanaa ja ranskiksia ja possunkylkeä, ei vihanneksen häivääkään 😭

Vierailija
49/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti syön sitä, mitä tekee mieli silloin, kun tekee mieli. Yleensä tekee mieli terveellisiä asioita. Painon kanssa on ollut vähän ongelmia. En pysty mukavasti syömään niin paljon, että saisin nostettua normaalipainoon.

Nyt raskaana on pitänyt vähän muuttaa tätä tapaa. Ennen söin noin kolme isoa ateriaa päivässä. Nyt pitää syödä vähän kerrallaan ja vähän väliä. Muuten ei mahdu ruoka mahaan. Eikä tulisi syötyä riittävästi. Toinen asia on, etten voi enää syödä mielitekojen mukaan. Mulla on raskausdiabetes. Sokeriherkut, banaani ja peruna esimerkiksi nostavat verensokeria liikaa. Onneksi raskaus ei kestä enää pitkään, koska mä rakastan perunaa :D Nyt vaan yritän syödä hiilareita tasaisesti ja syödä enemmän, vaikkei ole nälkä. Painokehitys on selkeästi jäljessä.

Eli nyt syön suositusten mukaan, koska nyt suositukset on se, mitä kehoni ja vauva tarvitsevat.

Miksi uskot, että suositusruoka on hyväksi? Eihän keho ja vauva tarvitse keinoruokaa ja sopimattomia rasvoja.

Siksi koska jos syön liikaa kerralla, tulee ähky ja närästys. Jos en syö tarpeeksi, minä laihdun ja vauva ei pääse kehittymään kunnolla. Jos syön liikaa hiilareita, mun verensokeri nousee, tulee huono olo, ja se on riski niin vauvalle kuin mulle. Diabetes ja diabetesruokavalio eivät ole mikään uskoon perustuva asia. Mä en missään vaiheessa sanonut syöväni keinoruokaa tai sopimattomia rasvoja, mitä niillä sitten tarkoitatkaan.

Jos syöt suositusten mukaan, niin ruokasi on keinotekoista ja kyllästetty sopimattomilla rasvoilla.

Mitä sitten pitäisi syödä, jos suositusten mukaiset liha, kana, kala, kasviproteiinit, vihannekset, hedelmät, marjat ja viljatuotteet on keinotekoista paskaa?

Jätit sitten luettelostasi pois vähärasvaiset maitotuotteet ja rypsiöljyt ja margariinit.

1. ne ovat terveellisiä, vaikka sinun gurusi ovat sinulle muuta uskotelleet ja 2. suositusten mukaan niitä ei ole mikään pakko syödä. Suositusten mukaisen ruokavalion voi koostaa, vaikkei käyttäisi yhtäkään maitotuotetta, rypsiöljyä tai margariinia.

Eivät suinkaan ole terveellisiä.

Vierailija
50/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat syö voita kaksin käsin ja juo kuohukermaa suoraan purkista. Koska onhan se OIKEAA ruokaa.

Voi ja kerma ovat oikeaa ruokaa. Ei niitäkään syödä/juoda yli tarpeen.

Rypsiöljy ja rasvaton maito, joita suositellaan, on haitallisia elimistölle.

Jalosteita on kerma ja voi. Ei siis puhdasta ruokaa. Vai kakkiiko se lehmä voita?

Vierailija
51/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät suinkaan ole terveellisiä.

Kerro mitä syöt niin nähdään miksi olet sekaisin.

Vierailija
52/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalosteita on kerma ja voi. Ei siis puhdasta ruokaa. Vai kakkiiko se lehmä voita?

Ehkä nämä kirnuaa omat voinsa ja kermansa?

Rypsiöljy ei ole ongema, kuten ei muutkaan kasviöljyt. Suositusten mukaan nämä voi syödä vaikka siementen ja pähkinöiden muodossa.

Jalostetun ruuan suurin ongelma on lisä ja säilöntäaineet. Niitäkin voi vältellä.

Vierailija
53/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku oman elämänsä ravintoterapeutti kansakoulupohjalta kumoaa viimeisten 80 vuoden lääketieteelliset tutkimukset ja uhmaa pohjoiskarjalaista tautiperimää.

Veriarvot olis kiva nähdä ja aivokuva ym.

Vierailija
54/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kerran tai kaksi per päivä. En noudata mitään ruokaympyröitä tai pyramideja, vaan syön sen mukaan, mitä milloinkin tekee mieli. Pyrin syömään monipuolisesti, mutta seuraan asiaa enemmänkin viikon kuin päivän tasolla. Saattaa olla päiviä, joina syön puoli kiloa pelkkää lihaa, mutta toisaalta esim. tänään ruokana on paprikakeittoa, enkä meinaa muuta tänään syödä. Pastat, riisit ja perunat sun muut tärkkelykset olen jättänyt kokonaan pois. 

Vierailija
55/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niin, että tulee hyvä olo. Enimmäkseen kasvista, aika usein myös kalaa. Ja ruokarytmi on kanssa sellainen mistä itse tykkään. En syö koskaan lounasta ja illalla toista lämmintä ruokaa, vaan ainoastaan jomman kumman. Aamupala on runsain ateria minkä päivän aikana syön. 

Vierailija
56/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rypsiöljy ei ole ongema, kuten ei muutkaan kasviöljyt. Suositusten mukaan nämä voi syödä vaikka siementen ja pähkinöiden muodossa.

Jalostetun ruuan suurin ongelma on lisä ja säilöntäaineet. Niitäkin voi vältellä.

Siemenöljyt kuten esim. rypsi- ja auringonkukkaöljy ei sovellu ihmisen elimistölle. Keho saa niistä liikaa kutosta. Koeputkessa näyttää hyvältä, mutta elimistö ei osaa käsitellä.

Vierailija
57/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi liioitella. Oikean maun ruokaan tuo oikeat asiat, kuten voi ja kerma. Jotkut vielä arvostavat hyvää makua ja kun se on asia, mitä te ette ymmärrä, olkaa hiljaa ja antakaa ihmisten elää omaa elämäänsä omalla tavallaan. Teidän asenteellista propagandaanne ei kuunnella, mutta teillä ei järki riitä tajuamaan sitä. Ja se järki kehittyy vain oikealla ravinnolla, mutta sitäkään te ette kykene tajuamaan, koska teillä ei järki riitä.

Vierailija
58/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät lisäaineet vaan se prosessointi itsessään. Joka käsittelyvaiheessa hukkuu osa kuidusta, osa vitamiineista, tulee vähän lisää bakteerikuormaa ja suolaa jne.

Ne säilöntä- ja muut lisäaineet ovat luonnon marjoissa ja kasviksissa esiintyviä yhdisteitä, joilla tuotteen koostumusta ja sakeutta voi säädellä pitkähkön säilytyksen ja kuljetusten ajan.

Esimerkiksi c-vitamiinin esiaste askorbiinihappo estää jauhojen paakkuuntumisen säilytyksessä.

Eivät ole mitään mystisiä myrkkyjä, vaan samoja yhdisteitä, joita tosiaan esiintyy syötävissä kasveissa.

Vierailija
59/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku oman elämänsä ravintoterapeutti kansakoulupohjalta kumoaa viimeisten 80 vuoden lääketieteelliset tutkimukset ja uhmaa pohjoiskarjalaista tautiperimää.

Veriarvot olis kiva nähdä ja aivokuva ym.

Montakohan tutkimusta olet lukenut?

Vierailija
60/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siemenöljyt kuten esim. rypsi- ja auringonkukkaöljy ei sovellu ihmisen elimistölle. Keho saa niistä liikaa kutosta. Koeputkessa näyttää hyvältä, mutta elimistö ei osaa käsitellä.

Lähde? Lähteekö henki myös syömällä päivittäin kalaa? Oot sinä mainio kyllä. Mikäs koulutus sinulla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän