Syötkö suositusten mukaan vai siten kuin kehosi tarvitsee
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti syön sitä, mitä tekee mieli silloin, kun tekee mieli. Yleensä tekee mieli terveellisiä asioita. Painon kanssa on ollut vähän ongelmia. En pysty mukavasti syömään niin paljon, että saisin nostettua normaalipainoon.
Nyt raskaana on pitänyt vähän muuttaa tätä tapaa. Ennen söin noin kolme isoa ateriaa päivässä. Nyt pitää syödä vähän kerrallaan ja vähän väliä. Muuten ei mahdu ruoka mahaan. Eikä tulisi syötyä riittävästi. Toinen asia on, etten voi enää syödä mielitekojen mukaan. Mulla on raskausdiabetes. Sokeriherkut, banaani ja peruna esimerkiksi nostavat verensokeria liikaa. Onneksi raskaus ei kestä enää pitkään, koska mä rakastan perunaa :D Nyt vaan yritän syödä hiilareita tasaisesti ja syödä enemmän, vaikkei ole nälkä. Painokehitys on selkeästi jäljessä.
Eli nyt syön suositusten mukaan, koska nyt suositukset on se, mitä kehoni ja vauva tarvitsevat.
Miksi uskot, että suositusruoka on hyväksi? Eihän keho ja vauva tarvitse keinoruokaa ja sopimattomia rasvoja.
Siksi koska jos syön liikaa kerralla, tulee ähky ja närästys. Jos en syö tarpeeksi, minä laihdun ja vauva ei pääse kehittymään kunnolla. Jos syön liikaa hiilareita, mun verensokeri nousee, tulee huono olo, ja se on riski niin vauvalle kuin mulle. Diabetes ja diabetesruokavalio eivät ole mikään uskoon perustuva asia. Mä en missään vaiheessa sanonut syöväni keinoruokaa tai sopimattomia rasvoja, mitä niillä sitten tarkoitatkaan.
Jos syöt suositusten mukaan, niin ruokasi on keinotekoista ja kyllästetty sopimattomilla rasvoilla.
Taidankin jättää tän keskustelun tähän. Tää palsta on täynnä hörhöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön, kun on nälkä. Yleensä 1-2 krt/vrk. Voin hyvin.
Anteeksi vain, mutta kuulostaa jo ihan joltain anoreksialta, ellet sitten ole vanha ihminen joka oleilee vain kotona eikä liiku lainkaan tai käy töissä ikinä.
Koska itse suht liikunnallisena syön 3 kertaa päivässä lautasmallin mukaan + jotain välipalaa 1-2 kertaa päivässä, juon vettä 1,5 litraa päivän aikana eikä tulis mieleenkään tehdä hallaa mun keholle sillä, että söisin vain 2 kertaa päivän aikana.
Tiedän, että ihmisillä on erilaisia tarpeita koska kaikki ei oo samanlaisia, jutta yleinen suositus on että joka päivä syötäisiin 5 kertaa päivässä.
Keholle ei ole hallaa siitä vaikka ateriaväli olisi harvempi kunhan tarvittavat ravintoaineet saadaan. Pätkäpaasto on jopa terveellistä.
Sitä mitä kehoni sietää ja tarvitsee. Ravitsemussuositusten mukaisesti syömällä lähtee verensokerit ja kolesterolit nousuun ja väsyttää koko ajan. Jätän rasvattomat maitotuotteet ja ylenmääräisen leivänsyönnin niille, joille siitä tulee hyvä olo.
Syön, kun ja mitä haluan. Suklaata tekee mieli ennen ja kuukautisten aikana. Siihen oli kai joku ravintoaine, mitä keho pyytää ja minkä voisi korvata jollain muullakin. Vaikka tykkään suolaisesta, en syö sitä usein, koska inhoan olla janoinen roskaruuan jälkeen. Teen joka päivä yleensä jotain oikeaa ruokaa itse ja jälkiruokaa. Joinain päivinä ruokahalu on tosi vähäinen luonnostaan ja silloin syön vain vähän.
Kroppa kertoo mitä tarvitsee. Parin päivän herkuttelun jälkeen ei tee mieli enää herkkuja, tulisen safkan jälkeen taas tekee mieli miedompaa, rasvaisen jälkeen kevyempää, jne.
Normaalipainoinen olen, kaiken ruoan teen itse. Sen verran pidän kuria että herkuttelut olen rajannut viikonloppuihin.
Syön lääkärin ohjeistuksen mukaan ja kroppaani kuunnellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti syön sitä, mitä tekee mieli silloin, kun tekee mieli. Yleensä tekee mieli terveellisiä asioita. Painon kanssa on ollut vähän ongelmia. En pysty mukavasti syömään niin paljon, että saisin nostettua normaalipainoon.
Nyt raskaana on pitänyt vähän muuttaa tätä tapaa. Ennen söin noin kolme isoa ateriaa päivässä. Nyt pitää syödä vähän kerrallaan ja vähän väliä. Muuten ei mahdu ruoka mahaan. Eikä tulisi syötyä riittävästi. Toinen asia on, etten voi enää syödä mielitekojen mukaan. Mulla on raskausdiabetes. Sokeriherkut, banaani ja peruna esimerkiksi nostavat verensokeria liikaa. Onneksi raskaus ei kestä enää pitkään, koska mä rakastan perunaa :D Nyt vaan yritän syödä hiilareita tasaisesti ja syödä enemmän, vaikkei ole nälkä. Painokehitys on selkeästi jäljessä.
Eli nyt syön suositusten mukaan, koska nyt suositukset on se, mitä kehoni ja vauva tarvitsevat.
Miksi uskot, että suositusruoka on hyväksi? Eihän keho ja vauva tarvitse keinoruokaa ja sopimattomia rasvoja.
Siksi koska jos syön liikaa kerralla, tulee ähky ja närästys. Jos en syö tarpeeksi, minä laihdun ja vauva ei pääse kehittymään kunnolla. Jos syön liikaa hiilareita, mun verensokeri nousee, tulee huono olo, ja se on riski niin vauvalle kuin mulle. Diabetes ja diabetesruokavalio eivät ole mikään uskoon perustuva asia. Mä en missään vaiheessa sanonut syöväni keinoruokaa tai sopimattomia rasvoja, mitä niillä sitten tarkoitatkaan.
Jos syöt suositusten mukaan, niin ruokasi on keinotekoista ja kyllästetty sopimattomilla rasvoilla.
Taidankin jättää tän keskustelun tähän. Tää palsta on täynnä hörhöjä.
Aidon ruuan syöjät hörhöjä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositukset on pitkälti laadittu sen mukaan mitä keho tarvitsee. Olen syönyt itse sävelten ja sen jälkeen korjannut puutostiloja. Nykyään pyrin syömään suositusten mukaan poislukien vanhoja peruja olevat yliherkkyydet gluteenia ja kaseiinia kohtaan ja painotus eettisempään kuin tehotuotettuun lihaan.
Suositukset on laadittu teollisuuden tarpeiden mukaan, ei suinkaan kehon tarpeita ajatellen.
Lähteet tälle väitteelle?
Sekä että. Syön suositusten mukaan niin, että kehoni saa kaiken mitä tarvitsee. Onneksi, toisin kuin muotiruokavaliot, suositukset on helposti sovellettavissa jokaisen ihmisen yksilöllisten tarpeiden mukaan, ja silti on varmuus siitä, että esim. kaikki tarvittavat suojaravinteet tulevat ilman pilleripurkkeja ravinnosta.
Jahas, tämä aitoruoka jankkaaja, joka kuvittelee, että suositukset pakottavat syömään jotain keinotekoista ja teollista "moskaa", on taas palannut palstalle. Josko kuitenkin kokeilisit ihan oikeasti sitä, että luet ne suositukset läpi edes sen yhden kerran ajatuksella, kun nyt sinä hoet vain koko ajan näitä huuhaagurujen sinulle uskottelemia valheita siitä, mitä suosituksissa muka sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Sekä että. Syön suositusten mukaan niin, että kehoni saa kaiken mitä tarvitsee. Onneksi, toisin kuin muotiruokavaliot, suositukset on helposti sovellettavissa jokaisen ihmisen yksilöllisten tarpeiden mukaan, ja silti on varmuus siitä, että esim. kaikki tarvittavat suojaravinteet tulevat ilman pilleripurkkeja ravinnosta.
Et sinä suositusruualla saa tarvittavaa ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, tämä aitoruoka jankkaaja, joka kuvittelee, että suositukset pakottavat syömään jotain keinotekoista ja teollista "moskaa", on taas palannut palstalle. Josko kuitenkin kokeilisit ihan oikeasti sitä, että luet ne suositukset läpi edes sen yhden kerran ajatuksella, kun nyt sinä hoet vain koko ajan näitä huuhaagurujen sinulle uskottelemia valheita siitä, mitä suosituksissa muka sanotaan.
Eihän suosituksissa pakoteta syömään mitään. Mutta suosituksissa kehotetaan syömään keinotekoista ruokaa ja huonoja rasvoja. Kyllä se lukee niissä suosituksissa, jospa itse lukisit ne kerran ihan ajatuksella.
Syön omasta mielestäni terveellisesti. Tosin epäilen että hieman liikaa proteiinia ja liian vähän hh mutta huomannut että urheilijalle tämä ruokavalio toimii. Jos rankkaa treeniä niin sit lisäksi banaani treenin jälkeen.
Mielitekojen mukaan syön vklp. Ei herkkuja arkisin ellei juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi syödä, jos suositusten mukaiset liha, kana, kala, kasviproteiinit, vihannekset, hedelmät, marjat ja viljatuotteet on keinotekoista paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön, kun on nälkä. Yleensä 1-2 krt/vrk. Voin hyvin.
Anteeksi vain, mutta kuulostaa jo ihan joltain anoreksialta, ellet sitten ole vanha ihminen joka oleilee vain kotona eikä liiku lainkaan tai käy töissä ikinä.
Koska itse suht liikunnallisena syön 3 kertaa päivässä lautasmallin mukaan + jotain välipalaa 1-2 kertaa päivässä, juon vettä 1,5 litraa päivän aikana eikä tulis mieleenkään tehdä hallaa mun keholle sillä, että söisin vain 2 kertaa päivän aikana.
Tiedän, että ihmisillä on erilaisia tarpeita koska kaikki ei oo samanlaisia, jutta yleinen suositus on että joka päivä syötäisiin 5 kertaa päivässä.
Kuten sanoit eri ihmisillä on eri tarpeita enkä myöskään ole henkilö jolle kommentoit.
Syön itse 2 kertaa päivässä ja olen harrastanut kilpaurheilua 2/3 elämästäni. Noilla kahdella ruokailulla syön juurikin päivän tarpeet joista toinen ruoka on joskus klo12 ympärillä vaihdellen viikosta toiseen ja toinen ruokailu joko ennen tai jälkeen iltatreenin riippuen mitä sinä päivänä teen.
Olen jutellut monien ihmisten kanssa tästä ja ilmeisesti osalla ihmisillä tulee vain nälkä nopeammin ja nälän tunne herää äkillisesti? En esimerkiski itse näe mitään syytä syödä aamupalaa tai joitain välipaloja, mutta kaipa se joillekkin sitten sopii.
Minäkin haluaisin kuulla mitä se keinotekoinen ruoka on joten osaisin välttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Syön sitä, mitä tekee mieli. Luotan siihen, että kroppa tietää tarpeen ja herättää halun syödä sitä, mitä se tarvitsee. Paino on ihanteellinen ja kaikki veriarvot osoittavat sen, että mitään syytä muuttaa ruokavaliota suositusten mukaiseksi ei ole. Kun kysyin asiaa lääkäriltä, hän sanoi "te olette terve ihminen, älkää muuttako mitään".
Itsellä on sama, mutta syön suht suositusten mukaan näköjään jo valmiiksi. En ole erikseen miettinyt asiaa sen enempää. Samalla tavalla totesi omakin työterveyslääkäri, kun kävin 10 v vuositarkastuksessa. Tällä mennään, sit muutetaan, kun niin kehoitetaan. Enemmän tuntuu olevan ongelmia ikuisilla diettaajilla.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin kuulla mitä se keinotekoinen ruoka on joten osaisin välttää sitä.
Luepa ne suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi syödä, jos suositusten mukaiset liha, kana, kala, kasviproteiinit, vihannekset, hedelmät, marjat ja viljatuotteet on keinotekoista paskaa?
Jätit sitten luettelostasi pois vähärasvaiset maitotuotteet ja rypsiöljyt ja margariinit.