Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko luuliemijauhe kauhean pahaa?

Vierailija
04.05.2021 |

Vai tykkääkö joku? Vai keitättekö luuliemen itse?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan luuliemen valmiina tetrassa. Merkkiä Puljonki ja Sooci. Tyhjennän litran pakkauksen kuuteen pakasterasiaan, pakastan ja käytän pikkusen kerrallaan pois. Ruoka maistuu paljon paremmalta kun käyttää oikeata luulientä lihaliemikuution asemasta. Luuliemestä saa myös terveyshyödyt.

Tekisin mielelläni itse, mutta kun luita ei nykypäivän lihatiskeiltä saa. Kysytty kahdesta isosta Prismasta ja yhdestä Citymarketista, eikä yhdenkään lihatiskillä ollut luita tai edes mitään jämäpaloja. Lihat tulevat kuulemma tiskille valmiina jostain, eikä niitä edes leikata paikan päällä. Tarjolla ei juuri ollut mitään muuta kuin filettä ja paistia.

Vierailija
22/25 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollageenin takiako pakotat itsesi sitä juomaan? Turhaa.

En muista tarkasti. Kollageeni ja jokin muu. Eräs tuttu vain suositteli vuotavaan suolistooni.

Uskon että säästät rahaa kun ostat luuliemen valmiina etkä syö mitään jauheita. Litran purkki luulientä maksaa vähän päälle 5 euroa Prismassa. Jaat sen moneen osaan ja pistät pakkaseen.

Onko se ns. aitoa ja hyvää?

Täysin aitoa. Se keitetään naudan luista ja maistuu todella hyvälle kun sitä käyttää ruoanlaiton yhteydessä.

Kunnollisen luuliemen saa vain riistaeläinten tai esim. porojen luista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan luuliemen valmiina tetrassa. Merkkiä Puljonki ja Sooci. Tyhjennän litran pakkauksen kuuteen pakasterasiaan, pakastan ja käytän pikkusen kerrallaan pois. Ruoka maistuu paljon paremmalta kun käyttää oikeata luulientä lihaliemikuution asemasta. Luuliemestä saa myös terveyshyödyt.

Tekisin mielelläni itse, mutta kun luita ei nykypäivän lihatiskeiltä saa. Kysytty kahdesta isosta Prismasta ja yhdestä Citymarketista, eikä yhdenkään lihatiskillä ollut luita tai edes mitään jämäpaloja. Lihat tulevat kuulemma tiskille valmiina jostain, eikä niitä edes leikata paikan päällä. Tarjolla ei juuri ollut mitään muuta kuin filettä ja paistia.

Täällä Tampereella olen ostanut CM:stä naudan ydinluuta paloina. Olivat kaupan pakkaamia (styrox, kelmu) ja pakkasessa, eivät tiskissä.

Vierailija
24/25 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vaiheessa häränhäntää myytin eläintenosastolla pakastealtaassa. Siitä voi keittää itse liemen. Vaikka sitä myytiin eläimille niin eihän sillä ole väliä. Häränhännästä saa hyvän liemen. Kokeile etsiä eläintenosasto läpi.

Vierailija
25/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi epäilin itsekin makua pahaksi, mutta maistettuani sitä yllätyin, että se olikin melko mietoa. Melko nopeasti omin myös ihan tykkäämään luuliemijauheen mausta kuumaan veden kanssa nautittuna. Maustan juomaa erilaisilla mausteilla kuten cayannepippurilla ja pienellä määrällä suolaa. Liharuokiin sekoitettuna se vain parantaa ruuan makua.

Merkeistä olen kokeillut Nordic Kingsiä ja Denseä. Näistä selkeästi miedompi ja paremmin veteen sekoittuva on Dense. Siinä ei ole myöskään niin vahvaa hajua kuin Nordic Kingsin tuotteessa. Muuten ovat melko vastaavia. Luuliemijauhetta olen hankkinut Tampereen Kahvilakaupasta, jonka verkkokaupasta sitä saa edullisesti. Toivottavasti jatkossa niitä saisi laajemmin myös muista marketeista. Poron luulientä en ole käyttänyt koska porojen luissa on todistetusti korkea kadmium-pitoisuus. Tästä syystä luotan naudan luuliemeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi