Onko luuliemijauhe kauhean pahaa?
Vai tykkääkö joku? Vai keitättekö luuliemen itse?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Oon laittanut sitä teehen tai kahviin, ei se oikein millekään niissä maistu.
Oikeasti? Minä luulin, että sitä käytetään lähinnä ruoanlaitossa.
Teen itse, haudutuspadassa. Käytän ruoanlaitossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko hankalaa? Kuinka säilyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hankalaa? Kuinka säilyy?
Ei. Luut paloina pataan (rautasaha auttaa), kylmää vettä päälle kunnes peittyvät, rkl etikkaa auttamaan liukenemista. Low -asetus, valmista 24 h kuluttua, pakastan silikonisiin jääpala-ja muffinssimuotteihin.
Keitän luuliemen itse eikä se ole hankalaa. Itsekseenhän se keittyy.
En tiedä, syötän sitä lisäravintona allergiselle kissalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Minä luulin, että sitä käytetään lähinnä ruoanlaitossa.
Miksi ei, voihan sitä juoda ihan siltänäänkin. Mun purkin kyljessä lukee, että voi käyttää esim rasvakahviin, smoothieen, keittoihin, kastikkeisiin, patoihin.
Itse ostan luuliemen valmiina tetrassa. Merkkiä Puljonki ja Sooci. Tyhjennän litran pakkauksen kuuteen pakasterasiaan, pakastan ja käytän pikkusen kerrallaan pois. Ruoka maistuu paljon paremmalta kun käyttää oikeata luulientä lihaliemikuution asemasta. Luuliemestä saa myös terveyshyödyt.
Keitän itse, hörpin lämpimänä teen tapaan pienenannoksen kerrallaan
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pahaa?
No meinasin tilata, mutta ystävä sanoi, että haisee ja maistuu kamalalta.
Kollageenin takiako pakotat itsesi sitä juomaan? Turhaa.
Minkä eläimen luita siinä on? Onko siinä luuydintä? Olen traumatisoitunut hullun lehmän taudista.
Vierailija kirjoitti:
En muista tarkasti. Kollageeni ja jokin muu. Eräs tuttu vain suositteli vuotavaan suolistooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista tarkasti. Kollageeni ja jokin muu. Eräs tuttu vain suositteli vuotavaan suolistooni.
Uskon että säästät rahaa kun ostat luuliemen valmiina etkä syö mitään jauheita. Litran purkki luulientä maksaa vähän päälle 5 euroa Prismassa. Jaat sen moneen osaan ja pistät pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että säästät rahaa kun ostat luuliemen valmiina etkä syö mitään jauheita. Litran purkki luulientä maksaa vähän päälle 5 euroa Prismassa. Jaat sen moneen osaan ja pistät pakkaseen.
Onko se ns. aitoa ja hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se ns. aitoa ja hyvää?
Täysin aitoa. Se keitetään naudan luista ja maistuu todella hyvälle kun sitä käyttää ruoanlaiton yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä eläimen luita siinä on? Onko siinä luuydintä? Olen traumatisoitunut hullun lehmän taudista.
Naudan. Keittelen riistasta, lihat tulevat luiden kanssa. Luuydin on se juttu maun ja terveusvaikutusten vuoksi.
Hullun lehmän taudin jälkeen lehmien rehussa ei ole ollut mukana eläinperäisiä ainesosia, ei hätää.
Sanoit että aiot käyttää luulientä vuotavaan suoleen. Uskon että se voisi toimia. Kun syön päivittäin luista keitettyä lientä, siis noita mainitsemiani Puljongin ja Soocin liemiä, minulta tulee useammin ulostetta ja ummetusta on harvemmin. Eli jotain vaikutusta sillä on suolistoon. Minulla ei ole suolistosairautta mutta saan herkästi ummetuksen.