Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten parantaa alkava masennus itse?

Vierailija
04.05.2021 |

Alkaa elämä taas aukeamaan itsellä ja en usko että tämä on enää koronaväsymystä vaan alkavaa masennusta. Ei kuitenkaan ole läheskään niin vakavaa että tästä voisi julkiselta apua hakea, niin mietin kokeilla alkuun itsehoitoa. Mitä itsehoitomenetelmiä suosittelette alkavaan masennukseen?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennusta on monenlaista. Mutta itse tajusin, etten vaan voi antaa pahaa oloani pois toiselle, en muuttaa sitä lääkkeillä vaan itse pitää löytää keinot pitää itseni balanssissa.

Yksi suosikkiajatuksistani on se, että testaa omaa eloonjäömisviettiään. Eli lähtee vaikka mökille ja päättää laittaa elektroniikan sivuun ja joutuu tekemään töitä saadakseen ruokaa, pysyäkseen lämpimänä jne. Tämä vaatii tietty aikaa, koska se vaatii myös sen että makaa aloillaan kunnes tulee tarve tehdä jotain. Tämmöinen askeesi auttaa kalibroimaan ihmisen perusasetuksiin.

Muuten napsin kuurin d-vitamiinia, kävelen metsässä paljasjalkakengin ja laulan. Laulua harrastan lähinnä autossa.

Eli olet niin rikas, että sinulla on varaa mökkiin, autoon ja hintaviin paljasjalkakenkiin? Monet ihmiset joutuvat ihan pakotetusti testaamaan "elonjäämisviettiään" sillä, että yrittää pysyä hengissä ja saada rahat riittämään vuokraan, ruokaan ja lasten pakollisiin kuluihin. - Ja se vasta onkin masentavaa.

Minua masentaa se, että sellaiset ihmiset joilla on rahaa niin vähän että meinaavat nälkään kuolla, tekevät lapsia ja naukuvat siitä aiheutuneista kuluista.

Elämästä kun ei etukäteen voi tietää. Työpaikat voi mennä alta (ihan koko paikkakunnalta), voi käydä niin, että asunto paljastuu homevaurioiseksi, vanhemmat itse voivat sairastua/joutua onnettomuuteen odottamattomasti ja menettää työkykynsä, lapset voivat sairastua, niin että täytyy jäädä omaishoitajaksi. Ihmiselle kun voi tulla useampia vastoinkäymisiä, jolloin sitä rahaa ei tule niin paljon.

Lisäksi, Suomen lapsisyntyvyys on jo nyt erittäin alhainen. Jos kaikki pienipalkkaiset (naiset) jättäisivät tekemättä lapsia, niin se pienenisi entisestään ja suomalaisia ei kohta enää olisi.

Vierailija
42/42 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvin kirjoitti:

Pitää tehdä kaikkea sellaista asioita joista tykkää, nauraa paljon, pysähtyä miettimään mitä kaikkea hyvää ja omassa elämässä on ja luonnossakin pysähtyä oikein ajatuksen kanssa katselemaan kaunista kukkaa, virtaavaa vettä tms kaunista. Aluksi niitä voi joutua tekemään väkisin, mutta siitä se sitten aidosti lähtee se hyvän tunteminen. On ihan todistettua että esimerkiksi nauraminen tekee hyvää, aluksi sitäkin voi joutua tekemään väkisin, mutta siitä se sitten lähtee.

Yksi mikä oikeasti auttaa on liikunta, ihan sellainen että joutuu kunnolla tehdä. Oli se sitten juoksuspurtteja tai muuta aerobista hiittiä tai kuntosalitreeniä kunnon painoilla, niin voin luvata että parin ensimmäisen viikon jälkeen alkaa kroppa tuottamaan hyvänolonhormoneja, ja ne just on avain henkiseen hyvinvointiin!

Nyt meni kyllä pahast vikaan. Masentuneen ei nimenomaan tarvi yrittää repiä viimeisiäkin tehoja siitä uupuneesta olotilastaan. Et ilmeisesti ole kokenut asiaa itse, muuten tietäisit, että masentuneen olo vastaa pahaa ns. ylikuntoa, missä elimistö ei palaudu levosta huolimatta. Lempeä lähestyminen mihin tahansa aktiviteettiin on se, joka voi pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa tiltanneessa koneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla