Menisitkö sinä kaupan kassalle töihin?
Palkka jotain 1200e kuussa ja 30h/vko
Itse mietin tässä että pitäisikö vai ei
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks aina tarjotaan tommosia osa-aikasia, jotka on omiaa sotkemaan tuet, muttei kuitenkaan tarjoa niin paljoa työtunteja, että leivässä pysyisi? Opiskelijalle sopisi osa-aikaiseksi, taisin minäkin tommosia tunteja tehdä opiskellessani. Muutoin kyllä, kassalla oli mukavaa. Mutta nyt en osa-aikaisena pärjää.
Niimpä. Pitäisi maksaa pimeänä se palkka. Ei muuten kannata kenenkään tuollaisia ottaa vastaan.
Tai olla sunnuntaisin töissä. Saisi sen tuplapalkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti puhuen, työ kannattaa aina ja kaikki työkokemus on hyväksi. Siitä sitten vähitellen paremminpalkattuihin hommiin. Helpompi hakea uutta työtä jos on jo työpaikka.
Mitä hyötyä on esimerkiksi työttömälle professorille mennä kaupan kassalle töihin? Eiköhän kannata käyttää ylimääräinen vapaa-aika pikemminkin itsensä kehittämiseen ja uusien taitojen oppimiseen kuin kassalla istuskeluun?
Ei se ole vapaa-aikaa vaan aikaa joka pitäis käyttää työnhakuun.
Töitä saa paremmin jos on jo töissä jossain.
Jos olet aivokirurgi ja työt loppuvat ja menet puoleksi vuodeksi kaupan kassalle töihin ja mainitset tuon ansioluettelossasi niin se kyllä takuuvarmasti huonontaisi työnsaanti mahdollisuuksiasi aivokirurgina.
Vierailija kirjoitti:
Onko toi 1200 brutto vai netto? En lähtis jos tuosta viedään verot vielä päältä.
Kyllähän noitakin töitä voi tehdä pienessä kännissä salaa.
Selvinpäin en tekisi yhtään. Kai tuollaisella palkalla aika monikin on rauhoittavien alaisena töissä. Ei tuota selvinpäin kestäisi kukaan. Alentava palkka.
Kyllä kassa voi saada 2400 e kk brutto.
Tai enemmän jos tekee la ja su pitkää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti puhuen, työ kannattaa aina ja kaikki työkokemus on hyväksi. Siitä sitten vähitellen paremminpalkattuihin hommiin. Helpompi hakea uutta työtä jos on jo työpaikka.
Mitä hyötyä on esimerkiksi työttömälle professorille mennä kaupan kassalle töihin? Eiköhän kannata käyttää ylimääräinen vapaa-aika pikemminkin itsensä kehittämiseen ja uusien taitojen oppimiseen kuin kassalla istuskeluun?
Töitä saa paremmin jos on jo töissä jossain.
Oman alan töitä saa paremmin jos hankkii oman alan lisäkoulutusta ei suinkaan ottamalla vastaan työtä, joka ei millään tavalla liity sinun uratavoitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä saa paremmin jos on jo töissä jossain.Jos olet aivokirurgi ja työt loppuvat ja menet puoleksi vuodeksi kaupan kassalle töihin ja mainitset tuon ansioluettelossasi niin se kyllä takuuvarmasti huonontaisi työnsaanti mahdollisuuksiasi aivokirurgina.
Pitäisi mainita että on marxilainen aivokirurgi. Silloin ei huonontaisi työnsaantia ja mahdollisuuksia.
Voisi mainita että yleensä keskiviikkoisin toimin maalarina ja torstainan on työtunteja ratikkakuskina.
Viikonloppuisin teen kirurgin hommia vasemmalla kädellä.
Arvostan kyllä kaupan kassoja, mutta introverttinä en menisi uudelleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toi 1200 brutto vai netto? En lähtis jos tuosta viedään verot vielä päältä.
Selvinpäin en tekisi yhtään. Kai tuollaisella palkalla aika monikin on rauhoittavien alaisena töissä. Ei tuota selvinpäin kestäisi kukaan. Alentava palkka.
Siis merkonomin Tuntipalkka on 12,89 e.
Eli vähän alle 1700 e netto jos 30 h.
Plus viikonloppulisät ja iltalisät.
Johonkin pienempään erikoisliikkeeseen voisin mennäkin, ruokakaupan kassalle en menisi. Ja minimi käteen jäävä osuus saisi olla vähintään se 1300 kuussa tai ei mitään järkeä.
Menisin. Jollakin on yliopisto-opinnoista kertynyt opintolaina maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Johonkin pienempään erikoisliikkeeseen voisin mennäkin, ruokakaupan kassalle en menisi. Ja minimi käteen jäävä osuus saisi olla vähintään se 1300 kuussa tai ei mitään järkeä.
Pienessä kaupassa on kiva olla kassalla.
Vakioasiakkaat❤️ ja kaikki kylähullut tulee tutuksi.
Voisin mennä, jos saisin pitää aina maskia, niin tutut ei tunnistaisi.
Olisin aikoinaan mennytkin mutta minua ei huolittu. Minulla oli juuri loppumassa muutaman viikon mittainen työharjoittelu, se oli osa jotain työkkärin kurssia, ja olin nostellut painavia laatikoita yms, ja kerroin että pystyin vain buranan voimalla tekemään työt. Sanoin että en halunnut aikasemmin kertoa tätä kun kukaan ei koskaan usko jos valittaa selkäkipuja. Kerroin että mulla on kyllä selkäkipuja mutta sellaisia jotka helpottaa vain kun istun. Että ihan hyvin voisin tulla kassalle töihin, kun on asiakaspalvelutaustaakin ja kaupan alan koulutus. Niin ehdottomasti eivät siinä tapauksessa ota mua töihin. No, nykyään olen sellainen että ei mua kauan pidettäisikään töissä kun saisin potkut, kun en enää kuuntele kenenkään asiatonta suunsoittoa ja veetuilua. Sanon takaisin aivan varmasti. Päänaukojille en enää jaksa edes yrittää olla ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Olisin aikoinaan mennytkin mutta minua ei huolittu. Minulla oli juuri loppumassa muutaman viikon mittainen työharjoittelu, se oli osa jotain työkkärin kurssia, ja olin nostellut painavia laatikoita yms, ja kerroin että pystyin vain buranan voimalla tekemään työt. Sanoin että en halunnut aikasemmin kertoa tätä kun kukaan ei koskaan usko jos valittaa selkäkipuja. Kerroin että mulla on kyllä selkäkipuja mutta sellaisia jotka helpottaa vain kun istun. Että ihan hyvin voisin tulla kassalle töihin, kun on asiakaspalvelutaustaakin ja kaupan alan koulutus. Niin ehdottomasti eivät siinä tapauksessa ota mua töihin. No, nykyään olen sellainen että ei mua kauan pidettäisikään töissä kun saisin potkut, kun en enää kuuntele kenenkään asiatonta suunsoittoa ja veetuilua. Sanon takaisin aivan varmasti. Päänaukojille en enää jaksa edes yrittää olla ystävällinen.
Olin siis ison marketin maito-osastolla sen työharjoittelujakson (siitäkin huolimatta että olin aikaisemmin ollut mm. lihaosastolla ihan oikeasti töissä enkä vaan harjoittelemassa) mutta se työkkärin eukko sanoi, että se on ihan sama missä te sen harjoittelujaksonne ootte, kunhan saadaan vedettyä tämä kurssi läpi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin siis ison marketin maito-osastolla sen työharjoittelujakson (siitäkin huolimatta että olin aikaisemmin ollut mm. lihaosastolla ihan oikeasti töissä enkä vaan harjoittelemassa) mutta se työkkärin eukko sanoi, että se on ihan sama missä te sen harjoittelujaksonne ootte, kunhan saadaan vedettyä tämä kurssi läpi...
Maitolaatikoiden nostelu on aivan perseestä. Tai olis edes sieltä... Sitä hommaa pitäisi kehittää jotenkin. Ainakin max korkeus maitolaatikoille. Viidennestä alkaen pitää heittää kierteellä ja tuurilla. Kyllähän siitä varmasti selkä nitkahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään olla pienessä kaupassa. En missään isossa marketissa.
Tunnen monia siivoojia ja kaupan kassoja jotka tykkää olla pienissä koko päivän. Mukavampaa asiakaspalautetta saa kun on rennompi ja sosiaalisempi.
Siivoojat taas kertovat että tykkäävät kuunnella samalla musiikkia ja olla pienessä.
Jos potkut tulee niin ei haittaa. Palkka on matala ja tulon pudotus ei ole häävi ja töitä saa aina muualta melkein heti ja voi olla taas pienissä.
Juoppojen aloja nuo on.
Harvoissa vaativimmissa töissä ihmiset saavat olla humalassa, mutta matalapalkka-alan hommissa ei ole niin väliä. Palkat on alhaiset, niin kukaan ei välitä mihinkään suuntaan kunhan hommat tulee tehtyä.
Kuulostaapa huonolta palkalta kaupan kassalle. Kioskimyyjänä olen tehnyt töitä useamman vuoden. Palkka oli muistaakseni 12,5 e tunnilta + olemattomat lisät. Mutta kyllä sekin oli reilusti enemmän kuin tuon. En menisi tuolla palkalla kaupalle töihin. Mutta jos saisin tuon kioskimyyjän palkan jossain ison marketin kassalla tai hyllyttäjän hommissa, niin menisin mielellään. Kioskille mua ei enää saa töihin kirveelläkään. Se työ tappaa. Onneksi mulla onkin tutkinto ja saan paljon mielekkäämpää työtä ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni asiakaspalvelussa ihmiskammoa tai pelkkää ujostelua kärsivä ottaa pieniä rohkaisuryyppyjä pitkin päivää. Alkoholi on ainoa toimiva lääke jännitykseen kohdata ihmisiä.
Jos se ei haittaa työn laatuun mitenkään, niin mikä se ongelma sitten on kenelläkään?
Potkut ei edes ole mikään menetys, kun palkat on niin alhaiset.
Vierailija kirjoitti:
Siis toihan on vajaa viikko. Mikään ei estä heittämästä jotain 8-10 tunnin keikkahommaa siinä sivussa tai tekemästä lisätyötä tarpeen mukaan jos työnantajalla on tarvetta. Tai opiskella joustavasti työn ohessa.
Menisin mä, toki hommaisin jonkun lisäduunin siihen sivuun sitten.
Palkka on aina palkka ja ihan eri asia kuin työttömyyskorvaus ja kyykytys.
Minkä kivan ohjeen annat minulle, joka ei ikänsä vuoksi pääse edes sinne kaupan kassalle töihin? Että millä helpolla tavalla minä siihen sivuun vielä otan jonkun lisäduunin ja "heitän 8-10 tunnin keikkahommaa"?
Sori, ärsyttää nämä "neuvot", kuinka osa-aikatyöläisenä sitä voi mukamas aina tehdä jotain kivaa lisätyötä, jos muuten ei rahat riitä.
Tuleehan noilla tunneilla 1600-1700 e brutto
Eli jotain 1400 e netto.
Lisät päälle.
Ja kuudessa tunnissa pv ei ehdi edes väsyä.