Menisitkö sinä kaupan kassalle töihin?
Palkka jotain 1200e kuussa ja 30h/vko
Itse mietin tässä että pitäisikö vai ei
Kommentit (63)
Menin eikä yhtään harmita. Kotona harmittaisi.
Kristiina xx kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt niitä puheita, että ”kaupan työntekijän työ Ei ole oikeaa työtä”. Jos siitä kuitenkin maksetaan TES:n mukainen palkka ja sillä elättää itsensä ilman suuria sosiaalitukia, niin miksei se muka olisi ”oikea työpaikka”?
Olen 32-vuotias ja multa kysytään päivittäin mitä opiskelen ja koska alan tekemään oikeita töitä. Olen siis koulutukseltani merkonomi ja työskentelen kaupassa joten ihmettelen tätä asennetta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti puhuen, työ kannattaa aina ja kaikki työkokemus on hyväksi. Siitä sitten vähitellen paremminpalkattuihin hommiin. Helpompi hakea uutta työtä jos on jo työpaikka.
Kauppaan vaan kaikki ex-kansanedustajat, jotka eivät sanojensa mukaan enää löydä töitä!
Oon kaupan kassalla, tuntipalkka on noin 12€/h. Pieni hinta siitä sylkemisestä ja halveksinnasta, mitä täälläkin asiakaspalelijoille osoitetaan, mutta onpahan työtä. Muuten en pysyisi minkäänlaisesssa vuorokausirytmissä, vaikka välillä on yövuorojakin. Koko ajan etsin oman alan töitä, mutta näin aika kuluu järkevästi.
Ihan ok hommaa, suurin osa asiakkaista on kuitenkin ihan mukavia, tai ainakin neutraaleja. Ne naamallesylkijät on lopulta harvassa, mutta näin korona-aikana kyllä hirvittää, normaalisti vain nolottaa heidän puolestaan.
Kyllä menisin. Ja olen ollutkin.
Tykkään ihmisistä ja asiakaspalvelusta.
Ja kun olet ystävällinen niin myös asiakkaat ovat kivoja!
Tykkään olla pienessä kaupassa. En missään isossa marketissa.
En. Vihaan hyvin rutiininomaista työtä, jossa kuitenkin vähän väliä tapahtuu jotain poikkeavaa.
Kyllähän se palkka melko helpolla tulee. Ja ei se palkka maailman huonoin ole (lisät).
Vierailija kirjoitti:
Menköön marin.
Mutta kun Sinustakin voisi tulla pm.
En menisi. Kyllä tuo palkka olis mulle ok mutta se itse työnkuva ei sovi mulle. En kauaa kestäisi kun pää hajoisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menisin. Ja olen ollutkin.
Tykkään ihmisistä ja asiakaspalvelusta.
Ja kun olet ystävällinen niin myös asiakkaat ovat kivoja!
Just esim. ton takia mulle ei sopisi. En pystyisi leikkimään ystävällistä kun en sitä muutenkaan ole
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti puhuen, työ kannattaa aina ja kaikki työkokemus on hyväksi. Siitä sitten vähitellen paremminpalkattuihin hommiin. Helpompi hakea uutta työtä jos on jo työpaikka.
Mitä hyötyä on esimerkiksi työttömälle professorille mennä kaupan kassalle töihin? Eiköhän kannata käyttää ylimääräinen vapaa-aika pikemminkin itsensä kehittämiseen ja uusien taitojen oppimiseen kuin kassalla istuskeluun?
Onko toi 1200 brutto vai netto? En lähtis jos tuosta viedään verot vielä päältä.
Siis toihan on vajaa viikko. Mikään ei estä heittämästä jotain 8-10 tunnin keikkahommaa siinä sivussa tai tekemästä lisätyötä tarpeen mukaan jos työnantajalla on tarvetta. Tai opiskella joustavasti työn ohessa.
Menisin mä, toki hommaisin jonkun lisäduunin siihen sivuun sitten.
Palkka on aina palkka ja ihan eri asia kuin työttömyyskorvaus ja kyykytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on esimerkiksi työttömälle professorille mennä kaupan kassalle töihin? Eiköhän kannata käyttää ylimääräinen vapaa-aika pikemminkin itsensä kehittämiseen ja uusien taitojen oppimiseen kuin kassalla istuskeluun?
Ei se ole vapaa-aikaa vaan aikaa joka pitäis käyttää työnhakuun.
Töitä saa paremmin jos on jo töissä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Noin puhuu kommunistit.
Työ on aina ensisijainen keino ansaita elanto, vaikka palkka olisi alhaisempi mitä eläkeläiset ja tukien saaajat saa kuussa.
Sosialisti menee aina töihin että muilla olisi asiat hyvin, itsestä piittaamatta.
Oikeistolainen kapitalisti taas pohtii työstä saatavaa ja vapaa-ajasta saatavia. Kapitalisti jää mieluummin kotiin räkimään sohvalle kattoon kuin tekee vassareille tarkoitettuja matalapalkka-alan hommia pilkkahintaan.
Miks aina tarjotaan tommosia osa-aikasia, jotka on omiaa sotkemaan tuet, muttei kuitenkaan tarjoa niin paljoa työtunteja, että leivässä pysyisi? Opiskelijalle sopisi osa-aikaiseksi, taisin minäkin tommosia tunteja tehdä opiskellessani. Muutoin kyllä, kassalla oli mukavaa. Mutta nyt en osa-aikaisena pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Miks aina tarjotaan tommosia osa-aikasia, jotka on omiaa sotkemaan tuet, muttei kuitenkaan tarjoa niin paljoa työtunteja, että leivässä pysyisi? Opiskelijalle sopisi osa-aikaiseksi, taisin minäkin tommosia tunteja tehdä opiskellessani. Muutoin kyllä, kassalla oli mukavaa. Mutta nyt en osa-aikaisena pärjää.
Olen kaupassa töissä ja teen noin 30 tuntia. Palkka vaihtelee 2000-2200 välillä. En oikein ymmärrä, miksi ei sillä pärjää, itse pärjään ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Pitäisi maksaa pimeänä se palkka. Ei muuten kannata kenenkään tuollaisia ottaa vastaan.
Mää kans ihmettelen miten sulla noin huono palkka ois? Ei yhtään kokemuslisää tms. vai? Itse olen ja nettokin on monta sataa parempi.