Vahva sarjasuositus: Yle Areena, Lumienkelit
Rankkaa katsottavaa, mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen!
https://areena.yle.fi/1-50733236
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Upeasti kerroit, mistä kertoo.
Upeasti klikkasit linkkiä, josta asia selviää. Jos ei kiinnosta, ei linkkiä tarvitse klikata.
Katsoin eilen ekan jakson TV:stä ja paraikaa menossa kolmas jakso Areenasta.
Rankka on ja ankea. Kolme jaksoa katsottuna. Aihe on raskas ja kun lisäksi kaikki - ympäristö, asunnot, ihmiset - ovat rähjäisiä ja hoitamattomia, niin melkein pahaa tekee katsominen. Kamalaa katsottavaa ovat myös henkilöiden suttuiset tatuoinnit.
Realismia, sitä kai tämä on.
Hyvä sarja! Pisteet eityisesti siitä että murhaajaa ei osannut veikata, vaikka hän oli koko ajan siinä katsojan nenän edessä. Katsojaa osattiin hyvin johtaa harhaan.
Hahmoista pidin eniten lapsen äidistä, jonka näyttelijä teki hyvää työtä hahmon kärsimyksen ja voimattomuuden tulkinnassa.
Kritiikkinä se, että sarjan kolmas tai neljäs jakso tuntui täytejaksolta, jonka tärkeimmät tapahtumat olisi ihan hyvin voitu vain tiivistää kymmeneen minuuttiin.
Myös kohtaus, jossa lapsen isä menee katsomaan poikansa "tulevaa kotia" ja sen seuraukset tuntuivat vähän yliampuvalta dramatiikan ja toiminnan haulta, varsinkin kun koko kohtausta tuskin edes kommentoidaan sarjassa mitenkään.
Mulla jäänyt kesken. Aion kyllä jatkaa, mutten voi katsoa iltaisin, kun menee unet. On ahdistavan realistinen. Ei omaan elämään sovi, mutta ahdistaa se että tuollaista varmaan on.
Mua jäi vaivaamaan viimeisessä osassa se, että miksi kävi kuten kävi, eli putosi jäihin. Miksi käveli nyytin kanssa kohti järveä? Kovassa pakkasessa. Jäikö jotain jota en huomannut/ tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi vaivaamaan viimeisessä osassa se, että miksi kävi kuten kävi, eli putosi jäihin. Miksi käveli nyytin kanssa kohti järveä? Kovassa pakkasessa. Jäikö jotain jota en huomannut/ tajunnut.
Ainakin itse ymmärsin niin, että auto hajosi kovassa pakkasessa ja halusi mennä järven kautta lyhyempää tietä.
Aionkin seuraavaksi katsoa, ekaa jaksoa jo vähän katsoinkin. Sunnuntaina katsoin ehkä hieman saman tyylisen Ihon alle -sarjan, oli hyvä.
Jennin näyttelijä Josefin Asplund on uskomattoman hyvä taipumaan erilasiin roolisuorituksiin. Ollut pääosassa mm. Top Dogissa lakinaisena ja Sanctuaryssa kaksoisiskoina, joista toinen on psykopaatti. Molemmille sarjoille, etenkin jälkimmäiselle suositus. Löytyy C Moresta ja tietenkin tälle sarjassa. Todella hyvä.
En tykkää katsoa ohjelmia missä pahaa tapahtuu vauvoille tai lapsille yleensä. Harmillisen moni sarja on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Jennin näyttelijä Josefin Asplund on uskomattoman hyvä taipumaan erilasiin roolisuorituksiin. Ollut pääosassa mm. Top Dogissa lakinaisena ja Sanctuaryssa kaksoisiskoina, joista toinen on psykopaatti. Molemmille sarjoille, etenkin jälkimmäiselle suositus. Löytyy C Moresta ja tietenkin tälle sarjassa. Todella hyvä.
Totta on hyvä näyttelijä!
Tarvitseeko draaman olla näin angstista, apeaa ja vastenmielistä? Voi asioita käsitellä muutenkin. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko draaman olla näin angstista, apeaa ja vastenmielistä? Voi asioita käsitellä muutenkin. En suosittele.
Se kuuluu nordic noir-poliisisarjojen tyyliin. En ainakaan itse pitänyt perheen tilanteen kuvausta angstisena tai vastenmielisenä, pikemminkin realistisena ja hahmot käyttäytyivät kuin oikeidenkin ihmisten olettaisi käyttäytyvän noin hirveässä tilanteessa. Siis toki makunsa kullakin ja onhan niitä paljon kevytmielisempiäkin poliisisarjoja joissa murhan aiheuttamaa ja sitä edeltänyttä kärsimystä ei paljoa käsitellä.
Jälkeen päin vähän tönkkö koko kuvio. Varsinkin se jäihin putoaminen. Ei ihan loppuun asti ajateltu sitä juttua.
Mä klikkasin tuota linkkiä ja liikaa kerrottiin nyt juonta etukäteen noissa kuvailuissa. Ei ehkä ihan mun sarja muutenkaan. Mutta Bäckström on hyvä. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse ymmärsin niin, että auto hajosi kovassa pakkasessa ja halusi mennä järven kautta lyhyempää tietä.
Auto ajautui ulos tieltä, pakkasta -30 astetta ja näki junan tulevan asemalle. Hakeutui vauvan kanssa aseman suuntaan lyhintä matkaa. Ehkei myöskään tiennyt, että siinä olikin järvi kun oli vastikään muuttanut Kööpenhaminasta Tukholmaan?
Upeasti kerroit, mistä kertoo.