G: Mikä on surkein saamasi lahja?
Minä sain synttärilahjaksi mieheltäni suklaapatukan. Sellaista merkkiäkin, jota en syö.
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Mies käväisi Englannissa ja toi tuliaisiksi sukat ja pehmolelun. Olin tuolloin 32 v. Toisella kertaa sain lentokentältä ostettuja karkkipusseja. Nyt nuo jo naurattaa, mutta tuolloin harmitti. Nykyään tuliaisten taso on parantunut, onneksi.
Siis odottaako aikuiset matkoilta jotain tuliaisia, ja vielä kalliita jos ei paikalliset makeisetkaan riitä? Olisipa ärsyttävää joutua shoppailemaan vielä kaiken muun matkasäädön lisäksi.
Silloiselta mieheltä sain lahjaksi lumilapion. Asuin kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käväisi Englannissa ja toi tuliaisiksi sukat ja pehmolelun. Olin tuolloin 32 v. Toisella kertaa sain lentokentältä ostettuja karkkipusseja. Nyt nuo jo naurattaa, mutta tuolloin harmitti. Nykyään tuliaisten taso on parantunut, onneksi.
Siis odottaako aikuiset matkoilta jotain tuliaisia, ja vielä kalliita jos ei paikalliset makeisetkaan riitä? Olisipa ärsyttävää joutua shoppailemaan vielä kaiken muun matkasäädön lisäksi.
Mun mielestä tuliaiset ei ole ollenkaan pakollisia, ja itselleni ainakin lentokentän karkkipussit, sukat ja pehmolelu olisi ihan mahtava piristys ja ihana tuliainen.
Sain teininä joululahjaksi tädiltäni korut jotka oli tulleet ilmaislahjana Yves Rocherilta.
Vierailija kirjoitti:
Sain teininä joululahjaksi tädiltäni korut jotka oli tulleet ilmaislahjana Yves Rocherilta.
Hassu juttu, itse sain teininä samaiselta tädiltäsi joululahjaksi vajaan askin Yves Saint-Laurent -savukkeita, jotka oli löytönyt Gay Gambrinin vessasta.
Sain häälahjaksi 10 cm korkean halvan puumorttelin. Siis nuijaa ylös alas morttelissa, ymmärräthän vitsin, kertoi antajan vino rietas hymy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuliaiset ei ole ollenkaan pakollisia, ja itselleni ainakin lentokentän karkkipussit, sukat ja pehmolelu olisi ihan mahtava piristys ja ihana tuliainen.
Vielä ysärillä tyli tuotua Aasiasta vaimolle tuliaisia, joista ei ollut lainkaan otettu. Sittemmin siirryin leidareihin, jotka puhtaampia ja siten tuliaiset jääneet viemättä.
sain ylioppilaslahjaksi serkulta (5 v) lahjapaketin jonka sisällä oli elävä ampiainen. Se oli oikeastaan aika hauska idea.
Pahin oli ehkä se kun mummoni osti minulle 17 v lahjaksi jonkun lasten lelun.
Alkoholi. Kun en sitä käytä enkä tahtoisi lahjoittaa muillekaan eteenpäin. Muutenkin tuntui ettei lahjan antajaa kiinnosta minun ajatukseni yhtään. Miksi sitten antaa koko lahjaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minusta se on kiva tapa muistaa toista. Rahallisella arvolla ei ole väliä, mutta se että on ajatellut toista on tärkeää. Kerran mies toi ilmaislahjan työtapahtumasta, koska hänelle tuli siitä minä mieleen. Vain minut tunteva ihminen tietäisi että pidän sellaisesta. Se on edelleen vitriinissä.
Sain parhaalta ystävältäni synttärilahjaksi viiden litran suihkusaippuakanisterin. Naurattaa vieläkin, mutta silti todennäköisesti surkein saamani lahja.
Minua pitkään piirittänyt miekkonen soitteli ovikelloa ja kun avasin, hän kumarsi, ojensi golfpallon ja sanoi: "Tässä kiva lahja sinulle". Joo, pelasi itse golfia, minä en. Vttu noita naapurinpoikamiesääliöitä...
Kun täytin tasavuosia mies lupasi viikonlopun kahdestaan jossain kivassa paikassa hyvällä ruoalla. Ei kyennyt kuitenkaan toteuttamaan sitä ja puolen vuoden päästä itki kuinka ei saa aikaiseksi mitään. Sain kunnian lohduttaa eikä sitä reissua koskaan järjestetty.
Sain lahjaksi hamsterin. Siis pelkän hamsterin ilman mitää häkkiä tai tarvikkeita.
Oikeastaan päinvastoin. Kaverilla ei ollut työttömänä wc-paperia, vaan kävi julkisissa tiloissa isolla asialla ja öisin kai hätätilanteessa bidee suihkua. Sai synttärilahjaksi ison säkillisen wc-paperia.
Olen ihminen joka saa läheisiltä vain velvoittavia lahjoja. Sellaisia, joiden hyödyntäminen vie vapaa-ajan ja kamalasti tilaa kotoa, on raskasta kuljettaa ja kallista pitää. Muilla ihmisillä on selvästi ideoita siitä, mitä kotiini pitää mahtua ja mitä ei, ja mihin minun pitäisi vapaa-aikani käyttää.
Nyt en siis puhu mistään leffalipuista tai kauniista koriste-esineestä, kirjasta tai lahjakortista kauneushoitolaan. Vaan todellisesta mestaroinnista.
Röökitopan ja suklaapatukan. Yhdistetyksi 30v synttärilahjaksi/tuparilahjaksi ystävältä. Olisin tajunnut,jos olisin täyttänyt 15.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjan "Sinun kanssasi surussa". Ei ollut kukaan läheinen kuollut edes, siis ihan käsittämätön "lahja".
En ikinä antaisi kelleen tuollaista kirjaa synttärilahjaksi.
Olisikohan tämä ollut hulvattoman vitsikkääksi tarkoitettu viittaus siihen, miten kamalaa on tulla vanhaksi?
Ööh, 27-vuotiaanko pitäisi tuntea kauhua vanhaksi tulemisesta?
Tulee mieleen teini, kun menee reissussa noin överiksi.... siis liikaa alkoa ja rahat loppuu kesken...