Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lapsi lopettamaan yöheräämiset?

Vierailija
04.05.2021 |

Alan olla totaalisen uupunut oman unenpuutteen takia. Juuri kolme täyttänyt lapseni herää edelleen joka yö 2-10 kertaa. Ja näin on ollut aina. Hän lähinnä tarkistaa herätessään että missä olen ja olenko siinä. Ei itke jos löytää minut. Tämä kuitenkin estää minua nukkumasta kun joudun joka yö heräämään itse sen 2-10 kertaa enkä saa heti unta uudelleen.

En pysy kunnolla hereillä päivisin monesti eikä ajatus kulje ollenkaan. Lapsen nukkumisolosuhteet pitäisi olla kunnossa, meillä on hiljaista ja pimeää öisin ja hyvä sänkykin lapsella.

Neuvoja?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö se, että sanot, että äiti on täällä? Ettet nouse sängystä?

Vierailija
22/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö se, että sanot, että äiti on täällä? Ettet nouse sängystä?

Riittää. Mutta kerran herättyäni en saa oikein uudelleen unta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on vaan tottunut ns "palveluun" öisin. Jotenkin vaan pitäisi päästä eroon siitä. Entä jos vain esität nukkuvaa? Etkä reagoi. Jos alkaa huutamana, sanot että äiti nukkuu nyt, pitää olla hiljaa.

Mutta ymmärrän, on varmasti väsyttävää. Koita saada joskus nukuttua. Onko lapsella isä tai joku muu, joka voisi olla yön tai kaksi lapsen kanssa ilman sinua? Asia saattaisi ratketa ihan jo sillä.

Vierailija
24/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pelko2ea hänellä on. Ehkä tarkistaa että olet elossa. Onko hän menettänyt jonkun.

Jos olisin sinä, hankkisin itselleni unilääkettä. Sellaista, joka auttaa nukahtamaan helposti uudelleen, jos herää kesken unien. (kun kerrot olevasi ratkeamaisillasi)

Vaikea sanoa varmaksi peloista, ei ainakaan ole menettänyt ketään eikä vaikuta yöllä pelokkaalta mitenkään.

Jos hankin unilääkkeen enkä reagoi yöllä lapseen alkaa kova huuto ja lapsi saattaa sitten valvoa vaikka kolme tuntia. Ap

Jos otat unilääkkeen, tietysti heräät, mutta saat sitten heti taas uudelleen unta.

Vierailija
25/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pelko2ea hänellä on. Ehkä tarkistaa että olet elossa. Onko hän menettänyt jonkun.

Jos olisin sinä, hankkisin itselleni unilääkettä. Sellaista, joka auttaa nukahtamaan helposti uudelleen, jos herää kesken unien. (kun kerrot olevasi ratkeamaisillasi)

Vaikea sanoa varmaksi peloista, ei ainakaan ole menettänyt ketään eikä vaikuta yöllä pelokkaalta mitenkään.

Jos hankin unilääkkeen enkä reagoi yöllä lapseen alkaa kova huuto ja lapsi saattaa sitten valvoa vaikka kolme tuntia. Ap

Jos otat unilääkkeen, tietysti heräät, mutta saat sitten heti taas uudelleen unta.

Ei saa ottaa unilääkettä jos on vastuussa lapsesta.

Vierailija
26/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistu Sleepy tai Uneksija-unikouluun.

Yöllä älä anna maitoa, vettä, anna vain tutti ja silitä. Pidennä huudatusaikaa. Eli älä reagoi, laita korvatulpat. Onhan lapsi omassa huoneessa..?

Me saatiin neuvoksi lisätä joka ruokailulle proteiinia. Eilen illalla 1v poika veti lihapullia, nuudelia, kasviksia, ja siihen päälle (!) ison puuron jossa tuoremarjapuuro! Eli periaatteessa 3 ruokaa klo 19.

Nukkui 19:30-06 yhtä soittoa. Minä antaisin mitä vaan että nukkuisi 07 asti

Nämä taitaa olla neuvoja ihan pienelle lapselle. Me ollaan jätetty yöjuomat ja tutit pois yli kaksi vuotta sitten jo. Syö kyllä aina ihan runsaan iltapalan, proteiiniakin saa. Ap

Voi höpö höpö!

Eihän nämäkään asiat ole teille Ap kunnossa, kun herää NOIN usein😂 Kannattaisi olla vähän nöyrempi ja ottaa vastaukset neuvoksi.

”Syö runsaan iltapalan” ei todellakaan ole sama kuin proteiinia: lihaa, kanaa, munaa, joka aterialla...

Hohhoijaa🙄

Vierailija
27/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuuden huippu

Vierailija
28/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä älä anna maitoa, vettä, anna vain tutti ja silitä. Pidennä huudatusaikaa. Eli älä reagoi, laita korvatulpat. Onhan lapsi omassa huoneessa..?

Me saatiin neuvoksi lisätä joka ruokailulle proteiinia. Eilen illalla 1v poika veti lihapullia, nuudelia, kasviksia, ja siihen päälle (!) ison puuron jossa tuoremarjapuuro! Eli periaatteessa 3 ruokaa klo 19.

Nämä taitaa olla neuvoja ihan pienelle lapselle. Me ollaan jätetty yöjuomat ja tutit pois yli kaksi vuotta sitten jo. Syö kyllä aina ihan runsaan iltapalan, proteiiniakin saa. Ap

Voi höpö höpö!

Eihän nämäkään asiat ole teille Ap kunnossa, kun herää NOIN usein😂 Kannattaisi olla vähän nöyrempi ja ottaa vastaukset neuvoksi.

”Syö runsaan iltapalan” ei todellakaan ole sama kuin proteiinia: lihaa, kanaa, munaa, joka aterialla...

Hohhoijaa🙄

Anteeksi nyt en ymmärtänyt kommenttiasi. Lapsi saa iltapuuron lisäksi useampaa proteiina iltapalalla, esim. juustoa, jugurttia, kananmunaa, monesti jotain lihaa myös ja tietenkin maitoa. Ja hän syö illalla kyllä paljon.

Tuo jolle kommentoin ehdotti tuttia, mutta en anna kolmevuotiaalle tuttia, hän luopui siitä jo alle ylsivuotiaana.

Ap

Vierailija
29/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan valkoinen kohina äitiäkin palaamaan uneen? Oletko kokeillut ASMR -videoita, niistä löytyy joka lähtöön ja niitä käytetään juuri rauhoittumiseen ja nukahtamiseen.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005817539.html

Vierailija
30/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoitaisin lapselle paljon ruokaa illalla.

Vierailija
31/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hoitaisin lapselle paljon ruokaa illalla.

Ap sanoo että lapsi syö jo illalla paljon, ei lapseen määräänsä enempää ruokaa mahdu.

Vierailija
32/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi höpö höpö!

Hohhoijaa🙄

Höpöhöpö itsellesi. Lasten elimistö ei kestä ylimääräistä proteiinia, sen kanssa pitää olla tarkkana. Ihme ravitsemususkonto tämä proteiinioppi.

https://aamuset.fi/artikkeli/1613747754/Taaperoille+syotetaan+liikaa+pr…

Vierailija
33/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomuuden huippu

Tulitko vain haukkumaan vai olisiko ap:lle jotain vinkkiä antaa?

Vierailija
34/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2,5-vuotiaaseen auttoi kumma niksi, vahingossa.

Siihen asti heräili 5-10 kertaa yössä, nukahti heti uudestaan, kun menin luo. Ja kun viimein itse nukahdin, heräsi lapsi taas. (Ja hyväuninen äitinsä ei uskonut, että herää niin tiuhaan.)

No, kokeilin kaikkea, neuvolan ohjeita ja MLL:n hölmöjä neuvoja. Piirsin lapselle jopa kuvia, että katso, näin ne isot pojat nukkuu koko yön. Pyysin, että nukkuis koo yön, anelin, suosittelin vakavasti ym. Ei auttanut.

Sitten kerran tulin illalla ipanaa peitellessä sanoneeksi - varmaan notmaalia hempeämmällä tuulella - että kyllä mä sitten yöllä aina tulen, jos satut heräämään. Ja kas, lapsi nukkui aamuun asti. Ja meille tuli uudet illan rituaalisanat.

Vierailija
35/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi auttaa se että vähän antaa huutaa ennen kuin reagoi esim pari minuuttia. Kokeilla vaikka pari yötä. Meillä auttoi vaikka raskasta olikin.Ehkä hän havahtuessaan jossakin vaiheessa vain päätti että ähh antaa olla, nukun mielummin kuin alan huutamaan. 

Vierailija
36/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa nukkua vieressä, nukutaan kaikki hyvin näin. Toisin kuin jos nukkuisi omassa, kaikkien unet kärsisi. Jos herää yöllä (vierestä siis), nousee istumaan ja etsii mun kainalon ja tulee siihen ja nukahtaa heti. Itse tosin nukun todella hyvin joten en häiriinny asiasta yhtään, huomannut vaan mitä tekee jos olen vielä hereillä ja hän herää. Tsemppiä, varmasti väsyttää :(

Vierailija
37/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä unilääkkeet auttaa nukahtamaan nukkumaan mennessä mutta ne ei ole kovin tehokkaita jos aamuyöllä heräilee eikä saa unta.

Vierailija
38/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ”unilääkkeitä ” jotka auttavat yöllä nukahtamaan uudelleen. Ovat niitä ns vanhoja masennuslääkkeitä jotka pieninä annoksina auttavat nukahtamaan. Ne ei koukuta myöskään.

Itse olen vuosien aikana joutunut unettomuuden takia niitä käyttämään. Myös silloin kun lapsi ollut vauva. Kannattaa miettiä asiaa. Mutta tosiaan, joku unikoulu voisi olla tarpeen.

Vierailija
39/39 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä nostaa. Viime yönäkin pitkin yötä kuusi herätystä ja olen niin väsynyt että en pysy hereillä itse enää. Jos joku osaisi neuvoa vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän