Säästän minimissään 200 euroa vuosittain kun en käy
K-Supermarketissa juuri ollenkaan.
Nyt useita kertoja oon tehnyt hintavertailuja, erot ovat selviä.
Joka tuote kalliimpi, ehkä Plussa-tarjous on halvempi.
10 vuodessa puhutaan jo tuhansien eurojen säästöistä.
Ainoa mikä kannattaa hakea, on hyvä irtolakritsi.
Kommentit (9)
Säästätkö säästötilille, rahastoon vai osakkeisiin? Jos hassaat rahat muuhun kuluttamiseen, et säästä mitään.
Et tarvitse irtolakritsia mihinkään, joten säästät vielä enemmän, kun et osta sitä. Olen varma, että ostoslistaltasi löytyisi paljon muutakin turhaa tai sellaista, minkä voisi vaihtaa edullisempaan tuotteeseen.
Mutta tottakai kannattaa säästää, jos kerran molemmat kaupat ovat suunnilleen samalla etäisyydellä ja saat toisesta kaiken haluamasi. Tuo säästetty summa on vain niin pieni, että en itse sen takia viitsisi nähdä vaivaa.
Säästän tuhansia euroja vuodessa käymällä Lidlissä. Pidän tarkkaa kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse irtolakritsia mihinkään, joten säästät vielä enemmän, kun et osta sitä. Olen varma, että ostoslistaltasi löytyisi paljon muutakin turhaa tai sellaista, minkä voisi vaihtaa edullisempaan tuotteeseen.
Mutta tottakai kannattaa säästää, jos kerran molemmat kaupat ovat suunnilleen samalla etäisyydellä ja saat toisesta kaiken haluamasi. Tuo säästetty summa on vain niin pieni, että en itse sen takia viitsisi nähdä vaivaa.
No, äärimmäisen harvoin ostan sitä lakritsia.
Kerroin että minimissään säästän sen 200 euroa eli oletettavasti enemmän.
2000 euroa 10 vuodessa on jo paljon.
Minulla on säästöjä ja sijoituksia kymmeniä tuhansia euroja ja käyn suurimmaksi osaksi k-citymarketissa kaupassa, joskus k-supermarketissa tai lidl:ssä ostamassa yksittäisiä tuotteita. Ostan hyvin normaalia ruokaa ja seuraan kyllä mikä on tarjouksessa, sen verran katson ruokaan menevän rahan perään. Mutta en laske sitä minkä verran "säästäisin" käymällä esim. Prismassa.
Ymmärrän säästötarpeen silloin kun rahasta on tiukkaa, mutta tuollainen 200 e vuosisäästö on kyllä jo melkoista pilkuviilausta ja aikaa/muistikapasiteettia kuluu ihan turhaa hintojen vertailuun.
Ja minusta nuo hintavertailut on tyhmiä, kun etsitään kaupan halvin tuote, esim. ketsuppi tai kahvi. Ihan kuin jokaiselle ihmiselle kelpaisi se ketsuppi tai kahvi, joka on halvin. Miksi ei verrata tietyn valmistajan ketsupin/kahvin hintaa eri kaupoissa, ei minua kiinnosta jonkun karmean makuisen ketsupin tai kahvin hinta jossain kaupassa, koska haluan ostaa sen jonka mausta pidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, äärimmäisen harvoin ostan sitä lakritsia.
Kerroin että minimissään säästän sen 200 euroa eli oletettavasti enemmän.
2000 euroa 10 vuodessa on jo paljon.
No ei todellakaan ole.
Minäkin vaihdoin just superista s-markettiin joidenkin tuotteiden osalta. Superissa hinnat nousseet hurjasti vuoden aikana. S-marketissa on myös paljon laajemmat valikoimat ja kotimaista tuotteet edullisia ja oletettavasti kotimaisia. Edelleen haen jotain superistakin. Kauppiaspariskunta siellä vain on niin laiskaa palvelemaan, kaikki on hankalaa ja vastenmielistä, kun jotain pientä joskus pyytää. Kassalla taas kuitille ilmestyy jostain aivan ihme tuotteita, joita en koskaan ole ostanut. Katsotaan nyt sitten miten S-marketissa kaikki toimii.
Mulla tippui kuukauden ruokamenot noin 100€, kun työmatkan varrella oleva K-super vaihtui s-marketiksi. Missään en huomannut huonontumista ja jo vanha myymälä uudistettiin kivemmaksi.
Köyhät käy Prismassa😎