Tytön kaverit 12-vuotiaat arvostelevat jatkuvasti oman tyttäreni vaatteita, kenkiä, reppua, musiikkimakua yms. Tyttöni sanoo, ettei halua enää kaveerata näiden ihmisten kanssa
Muttei ole oikein muitakaan kavereita, paitsi kaukana asuvat serkut, joita näkee 4-5 kertaa vuodessa.
Tyttöni tykkää pukeutua oman maun mukaan. Hän otti mielellää isosiskon "epätrendikkäät" kengät käyttöön ja käyttää myös nilkkoja peittäviä sukkia. Reppu on marketista, se varsinkin on muiden mielestä nolo.
Ei mikään kallis tai erikoinen, muodin mukainen mutta itse tyttö sen valitsi. Vapaa-ajallla lenkkeilee/pyöräilee ja siksi ostettiin kunnon tukevat lenkkeilykengät (nyt pitäisi olla ne conversen kangastossut)ja pyöräksi maastopyörä. Suurimmalla osalla luokan tytöistä on jopo.
Tyttö ei myöskään pidä suuresta osasta nykymusiikkia. Kuuntelee mm. Rammsteinia ja Metallicaa. Tästäkin haukutaan.
Koulussa piti kirjoittaa aine harrastuksista. Opettaja vihjaisi, että osa aineista luetaan luokan edessä. Ei uskaltanut kirjoittaa harrastavansa postimerkkien ja kangasmerkkien keräilyä, sekä kirjeenvaihtoa perinteisessä muodossa.
Harmittaa kun toinen ei saa olla oma itsensä. Olen varma, että jos opettajalle ilmoitan, vastaus on "ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri"
Kommentit (43)
Myös minulla 12 v tyttö joka ei piittaa samoista asioista kuin luokan tytöt. Tuo on aika kamala ikä tytöillä, teiniksi kehittyvä minuus kaipaa ryhmän ja muoti-ilmiöiden suojaa. Ja monet on ihan kauheita nirppanokkia. Itsekin muistan kun " kaveri" nyrpisteli vaatteilleni ja harrastuksilleni. Otin itse etäisyyttä ja muutaman vuoden kuluttua meno ei ollut enää niin lapsellista.
Etäisyyttä noihin ilkimyksiin, uusien kaverien katsomista vaikka rinnakkaisluokalta, harrastuksista, netistä!
Vierailija kirjoitti:
Myös minulla 12 v tyttö joka ei piittaa samoista asioista kuin luokan tytöt. Tuo on aika kamala ikä tytöillä, teiniksi kehittyvä minuus kaipaa ryhmän ja muoti-ilmiöiden suojaa. Ja monet on ihan kauheita nirppanokkia. Itsekin muistan kun " kaveri" nyrpisteli vaatteilleni ja harrastuksilleni. Otin itse etäisyyttä ja muutaman vuoden kuluttua meno ei ollut enää niin lapsellista.
Etäisyyttä noihin ilkimyksiin, uusien kaverien katsomista vaikka rinnakkaisluokalta, harrastuksista, netistä!
Minä kehrään suunnilleen myös hunajaa kun tuo aika oli. Ei oikeasti tarvitse suojella näitä pe d ....
Oli se tuollaista jo 2000 luvun alkupuolella, kun itse olin tuon ikäinen.