Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti painostaa hakemaan jotain työtä. En haluaisi kiirehtiä koska mieleni muuttuu jatkuvasti sen suhteen mitä haluaisin tehdä.

Vierailija
04.05.2021 |

Ja koen etten kerta kaikkiaan ole tarpeeksi voimissani vielä siihen. Mitä sanon seuraavan kerran kun ottaa asian puheeksi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan oikeesti patistetaan väkisin töihin ihmistä joka kertoo olevansa sairas. Uupunut ja mielenterveysongelmasta kärsivä ihminen ei saa yhtään mitään väkipakolla väännettävästä työstä, päivä vastoin voi käydä niin että työkyky menee koko loppuelämäksi jos ei toivu kunnolla. Se on vielä kalliimpaa yhteiskunnalle kuin parin vuoden työttömänä oleminen.

En ymmärrä tätä yhteiskuntaa enää laisinkaan.

Vierailija
22/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai töihin. Turhaa höpinää kaikki muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kuule, jos kaikki saisi vaan valita ”ettei nyt jaksa tehdä töitä” niin kukaan ei tekisi töitä. Vituttaa kun itse perse hiessä pienellä palkalla kärsinyt jo vuosia, kun ensin mentiin miehen ehdoilla ja nyt ei sitten minun olekkaan enää mahdollista opiskella ja ”tehdä uraa”. Että olisihan se hauska vaan jäädä kotiin tuosta paskasta oravanpyörästä ja ”kattella ensin josko joku päivä huvittaisi mennä töihin”. En jaksa maksaa veroja teitä paskakasoja varten.

Amen.

Sinäkään p.skakasa et olisi työssäolevana palstailemassa tähän aikaan. Aamen for that.

Ja sinä vain suorittavaa työtä - tyyliin ojankaivuu- tehneenä et ymmärrä että tietokoneella työtä tekevät pääsevät halutessaan tänne myös työkoneelta keskellä päivää.

Vierailija
24/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan oikeesti patistetaan väkisin töihin ihmistä joka kertoo olevansa sairas. Uupunut ja mielenterveysongelmasta kärsivä ihminen ei saa yhtään mitään väkipakolla väännettävästä työstä, päivä vastoin voi käydä niin että työkyky menee koko loppuelämäksi jos ei toivu kunnolla. Se on vielä kalliimpaa yhteiskunnalle kuin parin vuoden työttömänä oleminen.

En ymmärrä tätä yhteiskuntaa enää laisinkaan.

Osalla mt-ongelmat helpottaisivat jos ois säännöllinen päivärytmi, pitäis poistua välillä kotoa ja ois turvallisempi olo kun säännöllisesti tulee elämiseen riittävä palkka tilille.

Mikähän se ap:n ongelma on?

Vierailija
25/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työ ole aina sellaista, mitä haluaisi tehdä.

Hae jotain sellaista työtä, mikä nyt ei ihan hirveän vastenmieliseltä tunnu. Sellaista se on kaikilla muillakin, harva saa tehdä sellaista työtä, josta nauttisi.

Juuri näin. Oikeastaan tärkeämpää olisi päästä siihen rytmiin, että käy töissä. Saa elämään rakennetta ja todennäköisesti taloudellinenkin tilanne paranee. Se tuo myös itseluottamusta, tuntuu että sinulla on joku rooli tässä yhteiskunnassa. Voi saada uusia tuttavuuksiakin. Sitä voi sitten siinä samalla miettiä seuraavaa siirtoaan.

Minulle ei työ ole noita asioita tuonut. Olen jo 36 wee. Hirveästi vaan kitinää ja tiuskimista oon saanut kuunnella ja ikinä ei mikään kelpaa ja aina vaan pitäisi tehdä nopeammin ja enemmän, mutta palkka ei sen isommaksi ole muuttunut. Mukavampi olla yksin kotona.

No sitten olet ollut väärällä alalla tai et vaan osaa. Tottakai ta saa vaatia kunnon työpainosta palkan vastikkeeksi. Ja kunnon työpanoksen antanut voi vaatia lisää palkkaa näytön antamisen jälkeen sen sijaan että jää odottamaan että ta itse tajuais palkkaa nostaa. Ehei. Jos ta ei suostu voi hakea paremmin palkatun työn muualta eikä jäädä kynnysmatoksi.

Vierailija
26/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tällä hetkellä tunnista omia voimavaroja ja tiedä missä olisin hyvä. Ap

Sitten ammatinvalintatesteihin mars.

Vierailija
27/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kuule, jos kaikki saisi vaan valita ”ettei nyt jaksa tehdä töitä” niin kukaan ei tekisi töitä. Vituttaa kun itse perse hiessä pienellä palkalla kärsinyt jo vuosia, kun ensin mentiin miehen ehdoilla ja nyt ei sitten minun olekkaan enää mahdollista opiskella ja ”tehdä uraa”. Että olisihan se hauska vaan jäädä kotiin tuosta paskasta oravanpyörästä ja ”kattella ensin josko joku päivä huvittaisi mennä töihin”. En jaksa maksaa veroja teitä paskakasoja varten.

Amen.

Olisikohan sinunkin jo aika vaihtaa työpaikkaa, jos noin kiukuttaa? Uupumus voi oireilla myös kiukkuisuutena ja kyynistymisenä. Itse ainakin maksan veroni mielelläni, jos se lisää ihmisten hyvinvointia.

Siis joo olisi todellakin aika vaihtaa, olen hakenut viimeisen vuoden eri duuneihin muttei ole vielä tärpännyt. Ei voi olla kiinni CVstä, sillä sellainen löytyy ja ihan tauotta tehty elämän aikana töitä, asun vaan isommassa kaupungissa jossa tuntuu että ei koskaan tärppää. Muutaman kerran on valittu ns varasijalle, mutta ei sittemmin mitään kuulunut. Mies ei anna jäädä työttömäksikään odottelemaan että työnhaussa tärppää, ymmärrän sen itsekkin ettei itselläni olisi varaa enää pitää autoa eikä maksaa kaikkia minulle kuuluvia laskuja.

Summa summarum, siksi ärsyttää nämä ”ei jaksa tehdä töitä” ihmiset.

Sitten kun taidoissa on puutteita. Lisäkoulutusta?

Vierailija
28/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tekisi töitä, niin luultavasti joutuisin terapiaan. Se, että päivissä on joku rytmi ja sisältö on jo tietylaista terapiaa aivoille. Ja ei sen työn tarvitse eikä pidäkään olla heti se maailman ihanin ammatti ja työ, sitä kun ei vaan voi edes tietää, ennen kuin on tehnyt erilaisia töitä. 

Työn tekeminen lisää sosiaalisia kontakteja ja antaa elämään sisältöä ja ryhtiä.

Vierailija
29/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että menet töihin. Ja menet myös.

Vierailija
30/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailijaksi. Ongelma on enää siinä millä genrellä rikastua.

Vierailija
31/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työ ole aina sellaista, mitä haluaisi tehdä.

Hae jotain sellaista työtä, mikä nyt ei ihan hirveän vastenmieliseltä tunnu. Sellaista se on kaikilla muillakin, harva saa tehdä sellaista työtä, josta nauttisi.

Juuri näin. Oikeastaan tärkeämpää olisi päästä siihen rytmiin, että käy töissä. Saa elämään rakennetta ja todennäköisesti taloudellinenkin tilanne paranee. Se tuo myös itseluottamusta, tuntuu että sinulla on joku rooli tässä yhteiskunnassa. Voi saada uusia tuttavuuksiakin. Sitä voi sitten siinä samalla miettiä seuraavaa siirtoaan.

Minulle ei työ ole noita asioita tuonut. Olen jo 36 wee. Hirveästi vaan kitinää ja tiuskimista oon saanut kuunnella ja ikinä ei mikään kelpaa ja aina vaan pitäisi tehdä nopeammin ja enemmän, mutta palkka ei sen isommaksi ole muuttunut. Mukavampi olla yksin kotona.

No sitten olet ollut väärällä alalla tai et vaan osaa. Tottakai ta saa vaatia kunnon työpainosta palkan vastikkeeksi. Ja kunnon työpanoksen antanut voi vaatia lisää palkkaa näytön antamisen jälkeen sen sijaan että jää odottamaan että ta itse tajuais palkkaa nostaa. Ehei. Jos ta ei suostu voi hakea paremmin palkatun työn muualta eikä jäädä kynnysmatoksi.

Suorittavissa töissä on nimenomaan se ongelma, että ei kelpaa, vaikka miten kiireellä tekisi. Työaikaa on liian vähän suhteessa työnmäärään ja menee ylityöksi, jos tekee kunnolla. Ratkaisu tähän on tehdä työ nopeasti hutaisemalla. Työnantaja saa syyttää itseään, jos joku asiakas valittaa jälkeen päin (esim. siivoustyössä). Omaa mielenterveyttään ja terveyttään ei kannat uhrata työelämälle, ainakaan jos on

p a s k a palkka.