Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti painostaa hakemaan jotain työtä. En haluaisi kiirehtiä koska mieleni muuttuu jatkuvasti sen suhteen mitä haluaisin tehdä.

Vierailija
04.05.2021 |

Ja koen etten kerta kaikkiaan ole tarpeeksi voimissani vielä siihen. Mitä sanon seuraavan kerran kun ottaa asian puheeksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi alkaa etsiä uuttakaan koska oli työn ja tuskan takana löytää tämäkään. Yhteisymmärrys toimii kyllä hyvin mutta tuo kehotus työn hakemiseen alkanut ahdistaa. Haluan edetä omaa tahtiani. Ap

Vierailija
2/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mieti mitä haluat tehdä, mieti missä olet hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tällä hetkellä tunnista omia voimavaroja ja tiedä missä olisin hyvä. Ap

Vierailija
4/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työ ole aina sellaista, mitä haluaisi tehdä.

Hae jotain sellaista työtä, mikä nyt ei ihan hirveän vastenmieliseltä tunnu. Sellaista se on kaikilla muillakin, harva saa tehdä sellaista työtä, josta nauttisi.

Vierailija
5/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se onniin, että jos voimavarat mitenkään riittävät, niin ihmisen tulee tehdä jotain työtä jos sellaista on mahdollista saada. Omia työhaaveitaan voi myös miettiä samalla kun tekee jotain, joka ei unelmahommaa ole. Jokainen on kuitenkin pohjimmiltaan vastuussa omasta toimeentulostaan. Minä en viitsisi ihmisten etsikkoaikoja ainakaan rahoittaa jos työkykyä löytyy.

Vierailija
6/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä aktivoi se työ myös, omasta kokemuksesta puhun. Ei tehnyt hyvää vaan istua kotona. Eli jos et ilman työtä pysty itseäsi aktivoimaan, olisi se työ hyvä vaihtoehto saada rutiinia.

Pitkä työttömyys voi altistaa osaltaan sille uupumukselle ja lamauttaa.

Vierailija
7/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja normaali päivärytmi auttaa yllättävän paljon mielenterveyteen, itsetuntoon ym. Suosittelen vaikka ymmärrän, että on vaikeaa. Saat ainakin tukea hakuun terapiasta.

Vierailija
8/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kuule, jos kaikki saisi vaan valita ”ettei nyt jaksa tehdä töitä” niin kukaan ei tekisi töitä. Vituttaa kun itse perse hiessä pienellä palkalla kärsinyt jo vuosia, kun ensin mentiin miehen ehdoilla ja nyt ei sitten minun olekkaan enää mahdollista opiskella ja ”tehdä uraa”. Että olisihan se hauska vaan jäädä kotiin tuosta paskasta oravanpyörästä ja ”kattella ensin josko joku päivä huvittaisi mennä töihin”. En jaksa maksaa veroja teitä paskakasoja varten.

Amen.

Sinäkään p.skakasa et olisi työssäolevana palstailemassa tähän aikaan. Aamen for that.

Vierailija
9/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan työtä tekemällä oppii sen, että mikä työ sopii itselle. Sitä ei kotona miettimällä saa selville. Ja sekin vaihtelee elämäntilanteen mukaan: rakastan asiakaspalvelutyötä, mutta kun henkilökohtaisessa elämässä oli vaikeaa, vihasin asiakkaita ja ihmisiä enkä halunnut tehdä mitään kenenkään kanssa. Nyt taas rakastan kaikkia ja kaikkea.

Missään työssä ei ihan oikeasti tarvitse kärvistellä ikuisuutta, joten kannustan kokeilemaan ennakkoluulottomasti.

Vierailija
10/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kuule, jos kaikki saisi vaan valita ”ettei nyt jaksa tehdä töitä” niin kukaan ei tekisi töitä. Vituttaa kun itse perse hiessä pienellä palkalla kärsinyt jo vuosia, kun ensin mentiin miehen ehdoilla ja nyt ei sitten minun olekkaan enää mahdollista opiskella ja ”tehdä uraa”. Että olisihan se hauska vaan jäädä kotiin tuosta paskasta oravanpyörästä ja ”kattella ensin josko joku päivä huvittaisi mennä töihin”. En jaksa maksaa veroja teitä paskakasoja varten.

Amen.

Sinäkään p.skakasa et olisi työssäolevana palstailemassa tähän aikaan. Aamen for that.

Ootko koskaan kuullut vuorotyöstä? Lounas- tai kahvitauoista?

Vierailija
11/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amen.

Olisikohan sinunkin jo aika vaihtaa työpaikkaa, jos noin kiukuttaa? Uupumus voi oireilla myös kiukkuisuutena ja kyynistymisenä. Itse ainakin maksan veroni mielelläni, jos se lisää ihmisten hyvinvointia.

Vierailija
12/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Haluan edetä omaa tahtiani” = haluan lorvailla mahdollisimman pitkään. Mieluiten ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle pitäisi päästä.

Kuule, mene sinne töihin vain, äläkä jää kotiin ”toipumaan”. Aika harva muistakaan on unelmatyössään puuhastelemassa. Jos kaikki vaan vartoisivat, että visio unelmien työstä selkiytyy ja sen jälkeen jossain vaiheessa iskisi toimintavaihde ehkä päälle, niin ei täällä paljoa missään tapahtuisi.

Nytkin jo on niitä ikuisia haahuilijoita, jotka opiskelevat tutkintoja tutkintojen perään, kun säännöllinen ja pakotettu työelämä ei houkuta. On paljon kivampaa opiskella ja heräillä kun huvittaa.

Vierailija
13/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monta kireää ihmistä täällä. Relax..

Vierailija
14/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen.

Oletko kuullut tauoista?

Vierailija
15/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas monta kireää ihmistä täällä. Relax..

Alkava burnout...?

Terapiassa tavataan :D

Vierailija
16/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet työkykyinen, jos terapeutti ehdottaa sinulle töihin menemistä. Töissä käyminen auttaisi sinua pitämään elämäsi kasassa ja saisit lisää itsetuntoa ja elämänhallintaa.

Se, mitä töitä haluaisit tehdä, on toinen juttu. Sitä ehdit miettiä vaikka töissä olisitkin ja ihannetyötä ei ole.

Kyllä se aina palkkapäivänä helpottaa....

Vierailija
17/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen.

Olisikohan sinunkin jo aika vaihtaa työpaikkaa, jos noin kiukuttaa? Uupumus voi oireilla myös kiukkuisuutena ja kyynistymisenä. Itse ainakin maksan veroni mielelläni, jos se lisää ihmisten hyvinvointia.

Siis joo olisi todellakin aika vaihtaa, olen hakenut viimeisen vuoden eri duuneihin muttei ole vielä tärpännyt. Ei voi olla kiinni CVstä, sillä sellainen löytyy ja ihan tauotta tehty elämän aikana töitä, asun vaan isommassa kaupungissa jossa tuntuu että ei koskaan tärppää. Muutaman kerran on valittu ns varasijalle, mutta ei sittemmin mitään kuulunut. Mies ei anna jäädä työttömäksikään odottelemaan että työnhaussa tärppää, ymmärrän sen itsekkin ettei itselläni olisi varaa enää pitää autoa eikä maksaa kaikkia minulle kuuluvia laskuja.

Summa summarum, siksi ärsyttää nämä ”ei jaksa tehdä töitä” ihmiset.

Vierailija
18/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ ja normaali päivärytmi auttaa yllättävän paljon mielenterveyteen, itsetuntoon ym. Suosittelen vaikka ymmärrän, että on vaikeaa. Saat ainakin tukea hakuun terapiasta.

Itselläni on mielenterveys ollut paljon paremmassa kunnossa silloin, kun olen ollut työttömänä. Ei tarvitse silloin kuunnella kaiken maailman tiuskimista ja kitinää.

Vierailija
19/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae jotain sellaista työtä, mikä nyt ei ihan hirveän vastenmieliseltä tunnu. Sellaista se on kaikilla muillakin, harva saa tehdä sellaista työtä, josta nauttisi.

Juuri näin. Oikeastaan tärkeämpää olisi päästä siihen rytmiin, että käy töissä. Saa elämään rakennetta ja todennäköisesti taloudellinenkin tilanne paranee. Se tuo myös itseluottamusta, tuntuu että sinulla on joku rooli tässä yhteiskunnassa. Voi saada uusia tuttavuuksiakin. Sitä voi sitten siinä samalla miettiä seuraavaa siirtoaan.

Vierailija
20/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Oikeastaan tärkeämpää olisi päästä siihen rytmiin, että käy töissä. Saa elämään rakennetta ja todennäköisesti taloudellinenkin tilanne paranee. Se tuo myös itseluottamusta, tuntuu että sinulla on joku rooli tässä yhteiskunnassa. Voi saada uusia tuttavuuksiakin. Sitä voi sitten siinä samalla miettiä seuraavaa siirtoaan.

Minulle ei työ ole noita asioita tuonut. Olen jo 36 wee. Hirveästi vaan kitinää ja tiuskimista oon saanut kuunnella ja ikinä ei mikään kelpaa ja aina vaan pitäisi tehdä nopeammin ja enemmän, mutta palkka ei sen isommaksi ole muuttunut. Mukavampi olla yksin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä