Älytöntä, kun mallikuvissa vaatteet on aina laihoilla pitkillä malleilla.
Esim. Zalandolla olisi hyvän näköisiä farkkuja, mutta ei voi tietää, miltä ne näyttää itsellä. Olen 162cm ja 53kg eli aika hoikka ja lyhyt. Nuo mallien päällä olevat housut näyttävät kuitenkin ihan erilaisilta itsellä kuin noilla malleilla. Olisu parempi, että esittelijöinä olisi enemmän keskivertoa muistuttavia ihmisiä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu.Ja näteimmät, värikkäät vaatteet, jotka on muodikkaita päättyy aina kokonumeroon 44.Miksi vtussa???? Eikö lihavilla ihmisillä ole oikeus käyttää samoja vaatteita, kuin laihoillakin? Luuletteko sen olevan jotenkin muodikasta, että rettunne päättyvät kokonumeroon 44 ? No EI ole. Juu, juu on lihavillekin OMAT mallistonsa, mutta ne on useimmiten mustia väriltään (näytän ruumiilta),tai sitten yksinkertaisia ,yksivärisiä rumia rettuja.Siis MIKÄ on elämisen vaikeus, ettei kauniita vaatteita voi valmistaa esim kokoon 56 asti???? T:Pullea ja lyhyt nainen, kokoa 52
Ne normikoot päättyy siihen sen takia, että ne isommat koot joutuu suunnittelemaan ihan eri tavalla. Kaavoja ei voi vaan suurentaa loputtomasti siten, että se vaate istuisi samalla tavalla. Siihen joudutaan lisäämään osia ja muutenkin tekemään muutoksia, että se näyttäisi kivalta. Sen takia ne mallistot lihaville on varmaan eri.
Voisipa kuitenkin tehdä samoista kankaista sitten lihaville muunnellun version.Kaikki lihavien vaatteet tehdään rumista kankaista.Ja ovat muuten mallia laatikko.Ja MIKSI paitojen on oltava aina ihan ok leveitä,mutta liian lyhyitä?? Jopa minulle, joka olen lyhyt. Vaikka olen lihava haluan sopivan mittaisen paidan.En sellaista,että prs näkyy,enkä sellaista,joka roikkuu polvien alapuolella.Mekot on erikseen.Siis miksi EI OLE lihaville sopivan MITTAISIA paitoja.???? MIKSI???
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä on mallit. Keskimitta 175-177cm ja koko S. Minä olen 175cm ja kokoa S - M. En saa mitään informaatiota vaatteesta jos se on puettu lihavalle tai lyhyelle.
Niin.Sinullehan se maailma kuuluu,joka olet sattunut syntymään tänne pallolle sopusuhtaiseksi ja keskimittaiseksi.Muista siis viis... Minä minä minä minä minä MINÄ!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tottakai helpompaa ja halvempaa kun palkataan se yksi malli jonka yllä sitten napsitaan kuvat kuteista. Ajatelkaa sitä vaivan ja kustannusten määrää, jos jokaiselle pöksylle ja paidalle pitää palkata ja etsiä 10 mallia ja sekään ei varmaan riittäisi, kun aina on joku pahoittamassa mieltään kun ei oma kroppa ole just samanlainen.
No photoshopatkoon eri kokoisia ja -mallisia ihmisiä, onhan ne muutenkin photoshopattu joka ikinen kuva. Ei tarvitse palkata lisää malleja kunhan on hyvät kuvankäsittelyohjelmat ja koneet sekä niille taitavat käyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä on mallit. Keskimitta 175-177cm ja koko S. Minä olen 175cm ja kokoa S - M. En saa mitään informaatiota vaatteesta jos se on puettu lihavalle tai lyhyelle.
Niin.Sinullehan se maailma kuuluu,joka olet sattunut syntymään tänne pallolle sopusuhtaiseksi ja keskimittaiseksi.Muista siis viis... Minä minä minä minä minä MINÄ!!!!!!!
Kylläpä otti koville. Kuka se minäminä-henkilö tuossa onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule se on meidän pitkien ihmisten kannalta yksi ainoista asioista, jossa maailma on meidän puolella. Ja uskon, että on ärsyttävää jos ostaa vahingossa liian pitkät, mutta niitä voi lyhentää. On epämukavampaa kun farkut ovat vain puoleen sääreen. Käy mittaamassa hm:n perusfarkut, ne on lyhyitä ja vertaa sitten nettikauppojen mittoihin. Tai mittaat oman jalkasi tai vanhojen farkkujen pituuden. Ei oo vaikeaa.
Voisitko kertoa meille lyhyille (minä 150-senttiä), missä asioissa maailma on meidän puolella?
Vaatteiden kohdalla kysymys ei ole ainoastaan siitä, voiko farkkuja lyhentää. Kysymys on paljon laajemmin siitä, miten vaate istuu ja onko sitä edes mahdollista muokata sopivaksi.
Esim. housut, joita valmistetaan kooissa 34-48, voivat jopa koossa 34 olla liian pitkät mutta myös liian leveät. On paljon isompi remontti lähteä kaventamaan housuja kuin vain lyhentää. Lisäksi, jos lahkeissa on vetoketjuja, nappeja, reisitaskuja tms., voi olla ettei niitä edes voi lyhentää.
Sama juttu paidoissa: liian pitkät hihat ja pieninkin koko saattaa olla liian iso myös leveydeltään.
Entä mekot? Liian pitkä helma, liian pitkät olkaimet, joskus jo liian pitkä selkä. Vaate voi olla pienikokoiselle niin kokonaisvaltaisesti väärän kokoinen, ettei siitä edes ompelija selviä. Ja pahimmillaan korjausompelu saattaa tuplata vaatteen hinnan.
Kun tässä ketjussa juuri tätä ongelmaa haluttiin nostaa esiin, olisin todella mielelläni siis kuullut, missä asioissa maailma on pienten puolella?
Pitkän ja hoikan mallin päällä vaate pääsee kunnolla oikeuksiinsa.
Zalando ilmoittaa hyvin vaatteen ja mallin mitat. Itse katson vielä googlesta miltä vaate näyttää muiden mallien päällä.
Harvoin ihan totaalisia huteja tullut.