Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&&& MARRASMURUJEN TORSTAI &&&

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täälä taas kamalan pirteenä laittelen aloitusta.

Heräsin itse jo klo:5.30 eikä uni enään tullut,vaikka sängyssä hetken yritinkin pötkötellä...

Sitten nuo kaksi aktiivista koululaista nousivat myös klo:6.00 molemmat pystyssä.

No ei voi ainakaan sanoa että olisivat aamutorkkuja...

Nuorin onneksi nukkuu vielä.

Masukki taas aamusta ilmoitellu olemassa olostaan mutta vain mönkimällä.

Eipä se yleensä ennen aamupalaa muuta teekkään kuin mönkii.

Eilen illasta oli taas kunnon potkunyrkkeilyt käynnissä niin että meinas jo alkaa mua ahdistamaan noi sen potkut,iskut ja volttien tekemiset tuola masussa.

Vessassa juoksen edelleen 2-5 kertaa yössä...

Joutuuko muut käymään edelleen usein vessassa?

Joo täälä ainakin odotellaan innoissaan sitä syksyä saapuvaksi koska jatkuvasti on kova hiki,oli sitten yö tai päivä.

No nyt aamupalaa laittamaan koululaisille.

Rv 26+3

Vierailija
2/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauva alkaa pikku hiljaa osoittaa aktiivisuuttaan tai sitten se on vain yksinkertaisesti kasvanut niin suureksi, että pienetkin liikkeet huomaa. Todella iso muutos entiseen, vielä viikko sitten sai olla tyytyväinen, jos pongasi yhden liikkeen aamulla ja toisen päivällä... Nyt siis jatkuvaa möyrintää ja asennon hakemista. Oikeaan kylkeen tämäkin tapaus, kuten isoveljensäkin aikanaan, aikoo ilmeisesti kaivaa itselleen pesäkolon :) Sinne niin hanakasti siis pyrkii.

Vessahädästä... Öisin ei niinkään tuo vaivaa (kai nukun niin sikeästi kun vihdoin nukahdan...), mutta päivällä kyllä. Alkuun se kai on hormonaalista, mutta nyt loppua kohti kohtu alkaa taas pikku hiljaa painamaan virtsarakkoa ja pienikin hätä tuntuu suuren suurelta.

Eilen olin ihan loppu töiden jälkeen, mitään kotitöitä en yksinkertaisesti saanut tehtyä. Miehet lähti sirkukseen ja sain koko illan maata sohvalla ylhäisessä yksinäisyydessä ja lepuuttaa selkää siinä ainoassa sopivassa asennossa, eli kylkimakuulla.

Mutta eipäs nyt aamulla muuta :)

Marrastoive rv 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on ollut supistuksia :-( Ilmeisesti se eilinen lääkärireissu sai sitten meikäläisen mahan ärtymään. kellottelin koko illan ja jatkuvasti tuli 20min- 30min välein. nukkumaan kuitenkin pystyin.

tai siis olisin pystynyt, mutta molemmat muksut sitten heiluivat, niiskuttelivat ja röhivät yön ja änkesivät viereen potkimaan. huomaa kyllä että hoito on alkanut. molemmilla nokka vuotaa ja sitten raivoavat sitä kun nenä on joko tukossa tai liian valuva. ihan reisille meni koko yö. nyt sitten jännätään että saavatko kuumetta ja voidaanko pitää synttärit sunnuntaina.

vessäkäynneistä- yleensä selviän kerran käymällä ja joskus jopa aamuun asti. varmaan johtuu siitä kun tuo lapsukainen on perätilassa, niin ei pää paina niin paljon rakkoa. mutta eiköhän se meno muutu jos päättää vaihtaa asentoa tai päästään niille viikoille että kokoa tulee paljon.

mutta hyvillä mielin kaiken parin päivän revohkan jälkeen ja huomenna tulee ne maagiset 28 täyteen. :-)

mom rv27+6

Vierailija
4/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut pari päivää matalalentoa..Toivottavasti tämä päivä olisi jo parempi..Minulla oli neuvolalääkäri tiistaina ja hän määräsi loppuajaksi saikulle. Ei mitään asiaa töihin. Olen ollut pari päivää aika kipeänä,jostain syystä selkä oireilee ja vihloo häpyluuhun asti,tiistaina ei voinut edes kävellä..

Nyt, kun olen saanut olla kotona, niin vaavi on liikuskellut huomattavasti enemmän. Töissä ollessani itse väsyin ja ilmeisesti vaavikin, kun liikkeet olivat vähemmällä.

Oletteko jo kovasti ostelleet tavaraa masukeillenne? Minulla ei ole tullut osteltua..Mietin talviasua..Se pitänee hankkia nyytille;äippäpaketin näytti niin isolle! Huomasin myös, että meidän hoitoalusta on hävitetty,sekin pitänee ostaa..

Vessareissuista: Yleensä selviän yhdellä reissulla..Päivisin tulee käytyä enemmänkin..

Eipäs tässä tämän kummempia,aamukahvin juontiin ja leipomaan synttäreitä varten!

Saameeja vaavi 26+6

Vierailija
5/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu on alkanut melkoisen tahmeasti. Lapset kiukuttelivat, selkäni on entistä kipeämpi ja liitoskivut ovat melkoisen inhottavia. Kävely hankalaa. Närästys ja ummetus vaivaavat...

Momentille kävikin loppujen lopuksi ihan onnellisesti! Hyvä, että pääsit lääkäriin.

Vielä viime viikolla juoksin yölläkin vessassa, mutta tällä viikolla yöjuoksut ovat jääneet pois. En kylläkään tiedä missä asennossa vauva on. Potkujakin tulee harvakseltaan. Eilinen oli hiljainen päivä ja sama jatkuu näköjään tänäänkin. Kaipa tuo hiljaiselo tietää sitten taas kasvamista.

Tänään ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä ohjelmassa. Odotan, että kello tulee yksi, jotta pääsen hakemaan lapset koulusta.

Brion pinnasänkyjä katselin muuten Vauvatalo Johannan sivuilla. Se Basic oli siellä samanhintainen kuin Hobby Hallissa, eli Johannasta ostamalla säästyisi postikulujen hinta. Johannassa myytiin sängyn ostajalle patjakin edullisempaan hintaan. Eli jos vain omassa kaupungissa Johanna on, kannattaa varmaan käväistä siellä ensin.

Sokereita edelleen mittailen. Arvot ovat nyt pysyneet aisoissa, mutta tiukalla ruokavaliolla pitää kuitenkin olla. Toivottavasti viikonloppuna ei pääse repsahtamaan taas ja pääsen läpi puhtain paperein...

Onneksi huomenna on taas perjantai...

Kanelisokeri 26+5

Vierailija
6/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo kirjoittelu jäänyt vähemmällä kun tämä elokuu on ollut niin kiireinen (vaikka hoitovapaalla olen). Tänään vietetään kuopuksen 2v lapsisynttäreitä. Sukulaisten voimin pidettiin jo viime viikolla. Tuli jo kakku täytettyä heti aamusta niin kerkiää muhia iltapäivään ennen kuin se syödään..

Momentille sitä kaikkea sattuu; voimia ja jaksamista loppuraskauden ajaksi.

Omassa navassa ei mitään erikoista. Hb jämähtänyt 115 hujakoille raudan syönnistä huolimatta. Pitänee lisätä tabujen päiväannosta. Selvästi kyllä väsyn jos päivän mittaan kovasti touhuilua. Ja tuo närästys on inhottavaa, no ainakaan ei pääse lihomaan kun ei voi syödä paljoa.. Kova on tuo vauveli potkimaan, oikein vilkas yksilö.

Kuinkas mini teistä tietää sukupuolen? Mulla ennestään kaksi tyttöä ja nyt ois poika tulossa. Lähiomaisille olen kertonut ja joillekin ystäville kun ei malta olla kertomatta tai arvaavat heti ilmeestä kun en sano juuta enkä jaata.

Moista hankinoista; uusi itkuhälytin pitää hankkia kun vanha rikki (meillä tarpeellinen kun asutaan kahdessa tasossa) ja unipussin olen ostanut. Tietysti poikavaatteita pitää jonkin verran hankkia ja kesäalesta tarttuikin jotain matkaan. Pitäisi kyllä saada lainaksikin.

Vessailusta;alkuraskauden aikana piti juosta useammin, mutta nykyään kerran yössä tai ei sitäkään. Päivällä kyllä tuntuu että useammin pitää käydä.

Onneksi mulla ei noita liitoskipuja vielä ole ollut...

Mukavaa torstain jatkoa!!

Vilma rv 27+5

Vierailija
7/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla ihan hehkuttamaan että meikäläisen sokerirasitus oli ok! paasto 4,8 1h jotain päälle 8 ja 2h 5,2. aion palkita itseni herkuilla :-)

SaaMee: onko sulla tukivyötä? Mulla ainakin on aina auttanut todella paljon tuollaisiin kipuihin.

tarvikkeista: nettikaupoistakin löytää ja sitten netissä on noiden lastentarvikeliikkeiden sivuilla aina piilotettu ne tarjoukset. aika hyviäkin siellä on!

Olisin halunnut kaikilta kysellä että mites te suhtaudutte tähän kestovaippahommaan? Olen miettinyt että haluaisin tälle vauvalle kestoja kokeilla. edellisen lapsen kohdalla homma kaatui maitoallergiaan ja siihen että vauva kakkasi ripulia 20 kerta päivässä. siinä rumbassa ne parit kokeilussa olleet ei riittäneet mihinkään ja kertakäyttöävaipat pitivät ne kakat vaipassa. ja keskosena syntyneen rimppakintut kun jätti semmoset tilat vaipan alaosaan että suoraan falskasi. (vaikka meillä oli ihan keskosten kestotkin)

Olisko ideaa jos suunnittelis aloittavansa kestojen käytön sitten kiinteiden aikaan? jonkinverran siinäkin luontoa säästäisi. millainen homma ja mitä kaikkea pitää hankkia jos haluaa kokeilla? ä-pakkauksen vaippaa tässä katselin ja alan sekoilla kun muistelen että niitä imuja on vaikka minkälaisia jne. mistä tietääö mitä pitää hankkia?

Vierailija
8/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten vaan pitää harmillisesti ootella lounasajalle, että saa kahvit keittää.

Eilen oli oikein kaunistautumispäivä kun kävin kosmetologilla. Tosin sain siitä kipeän selän, kun siinä asennossa joutui vajaat pari tuntia makaamaan, mutta olihan se muuten ihanaa. Kotiin tultua innostuin sitten laittamaan kynnetkin, mutta jouduin toteamaan, että eipäs niitä varpaan kynsiä enää noin vain hoidetakaan. Näin vatsan yli kaukaa katsottuna lakkaukset näyttävät ihan hyviltä, mutta miltä lie jos lähempää tarkastelisi. Oliskohan tässä taas miehelle hommia!

Viime yön nukuin tosi hyvin ja puolen yön jälkeen ei vessassakaan tarvinnut käydä, tosiaan vähän ovat " yöjuoksut" vähentyneet.

Mä odotan enemmän kuin innoissani huomista, kun lähdetään miehen kanssa Ouluun viettään hotelliviikonloppua. Tyttö jätetään matkan varrella anopille hoitoon. Ajateltiin, että nyt on vielä mahdollisuus tällaiseen, kun sitten taitaa tulla parin vuoden tauko. Eikä kyllä esikoisen syntymänkään jälkeen vielä olla ihan kahelleen näin aikaamme vietetty.

Vielä kysymys: Oletteko katsoneet Kelan sivuilta henkilökohtaisia tietojanne? Kirjautuuko ne sinne ennen kuin päätös tulee postista?

Sarafan rv 27

Vierailija
9/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sokrurasituksen läpäisemisestä. Meillä täällä Tampereella paastoraja on vedetty 4,8mmol/l...ja sain tulokseksi juuri sen 4,8...eli sen vuoksi joudun nyt parin viikon ajan mittailemaan. Blääh...ärsyttävää.

Kestovaippoja aion kokeilla, vaikka se kakkaisten vaippojen mukanaan tuoma pyykkirumba ei kauheasti mieltä lämmitä. En ihan heti rääpälevaiheessa kuitenkaan aloita kestoilua, vaan pikkuhiljaa sitten kun vauvaakin on helpompi käsitellä.

Hankinnoista: En ole hankkinut vielä mitään suurta vauvalle. Muutaman bodyn, unipussin ja imetystyynyn. Ostoslistalla on vaikka mitä ja muuta vielä. Vaunut ostan vasta lähellä h-hetkeä, kun tiedän uusien Emmaljungien mallien tulevan kauppoihin. Turvaistuinkin pitäisi hankkia, sekä sähkökäyttöinen rintapumppu, hoitoalusta, sitteri, kantoliina ym. ym. ym. Pinnasängyn sentään saamme lainaksi sukulaisilta.

Nyt alkoi vauveli potkuttelemaan...tai oikeastaan muljaa siellä asentoaan...johan olenkin liikettä kaivannut. Nyt suihkuun, kello on jo vaikka ja mitä!

Kanelisokeri

Vierailija
10/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarafan: Mulla ainakin näkyi ensin kelan asiointisivuilla ja sit parin päivän päästä tuli päätökset kotiin.

Täällä ihmeen pirteänä on aamu aloitettu. Aamupala jo syötiin ja nyt esikoinen rupesi katsomaan hetkeksi dvd:t jotta äiti voi surffailla. Sit painutaan ulos. Ihanaa kun ei ole niin kuuma!

Tavarahankinnoista: meillä ehkä suurin hankinta on isompi auto :) lauantaina lähetään kattelee, jee! Lisäks pitäis hankkia itkuhälytin, entinen on rikki. Vaatteita ajattelin hankkia muutamia, nekin unisex kun ei tiedetä kumpi on tulossa. Niin ja sen pienemmän toppapuvun ostinkin jo.

Mulla on vasta ensi viikolla neuvolalääkäri. Sit tiedän taas missä mennään. Minkähän kokoinen vauveli on nyt?

Jeps, pitää käydä vielä iltapäivällä lueskelemassa. Käyn vielä nopeasti nettiautossa ennen ulos menoa..

marrasnasu 27+6

Vierailija
11/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanelisokeri: outoa tosiaan että 40km tampereelta ja meikäläinen meni läpi samalla arvolla kuin sinä jäit kiikkiin... ehkä mä en sitten herkuttelekaan niin kamalasti sitä läpimenoa.

sinänsä mulla tilanne on hieman toisenlainen kun tää tyyppi saattaa syntyä milloin vain. ja keskoselle olis hyvä jos olis vähän lihaakin luitten ympärillä. sen verran hyvin mulla sokerit on kuitenkin hallussa olleet että varsinaisia sokeriongelmia vauvalle ei pitäisi olla kehittynyt.

marrasnasu: jos oikein muistan niin keskiarvo oli 1100 rv27+. vaihteluväli jotain 900-1300g. tekayn sivuilta löytyy sikiön kasvukäyrä, jos kiinnostaa.

kiitokset myös kestoilujutuista. niistä kuulisin lisää mielelläni!

Vierailija
12/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas herättiin ajoissa, mut aamupalan jälkeen kömmin takaisin sänkyyn lukemaan kirjaa. Nyt isukki lähtikin tyttöjen kanssa koiraa käyttämään ulkoilemassa, eli ihana rauha hetkeksi... Tänään pitäis mennä ao:n hallituksen kokoukseen, joten minäkin näen aikuisia *räps*.. Sitten sen jälkeen mennään tyttöjen kans entiselle joukkuekaverille kylään, kun isukki menee iltaan töihin.

" yöjuoksuista" : eivät ole minulle tuttuja olleet missään vaiheessa edellisissäkään raskauksissa - aamulla kun herään käyn vessassa, mut silloinkaan ei välttämättä ole ihan älytön kiirus. Olen aina omannut tällaisen seurapiirirakon...

Kestoista: hankin kestovaippoja tytöille silloin kun aloittivat pottailun (puolivuotiaana), jonka jälkeen kovinkaan monia kakkoja ei vaippoihin mennyt. Aiemmin en ole nähnyt tarpeelliseksi - tiedä enää mikä on halpaa, kun katsoo noita sähkön hintoja, joita aikovat vielä enemmänkin korottaa... roskaahan se enemmän, mut ei tuota vettäkään tällä hetkellä ole juhlimiseen asti - ei ole satanut edelleenkään (toissa iltaista 10 pisaraa ei viitsi laskea)...

Nyt jos lähtis kuorimaan perunat ja porkkanat keittoa varten...

Lämpöistä päivän jatkoa muruille!

--Mirpa ja masukki rv26--

Vierailija
13/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naamalle ainakin levisi hymy kun huomasin ihanan pilvisen ja sateisen ilman! Itse olen syksyn lapsi eikä se vuodenaikana ole koskaan minua masentanut, päinvastoin! Aah, ruska, marjat, sienet, uuden lukuvuoden jännitys, villapuserot ja sadepäivä peiton alla :):):)

Tuosta WC-ramppaamisesta on ollut tänään puhetta ja kyllä minä käyn vessassa 2/3 kertaa yössä. Niin ja niistä tarvikehankinnoista, että kyllä ne täälläkin pyörii jatkuvasti mielessä! Nyt on hommattu turvakaukalo, vaunut, kantoliina ja hoitoalusta. Seuraavaksi haukusessa on pinnis+patja, rintapumppu, mollavauvan imetystyyny ym! Haluaisin myös kokeilla kestovaippailua, mutta niitäkin on hitosti erilaisia että iskee paniikki pelkästä ajatuksesta!

Ilmoittauduin tänään äitiysjoogaan, joka alkaa loppukuusta täällä Tampereella. Odotan innolla että saan edes jotain tekemistä ja sen pitäisi kai hiukan valmistaa synnytykseenkin! Ajattelin myös että se voisi ehkä sopia minulle paremmin kuin jumppa, sillä olen niin supisteluherkkä.

Masussa voidaan hyvin ja melko aktiivisesti. Supistelut on nyt hellittänyt kun saa olla pois töistä. Eilen oli neuvolalääkäri ja paikat on edelleen napakat. Hb oli taas laskenu ->107, eli lisää rautaa. Tänään tuli 29vk täyteen, vauvan keskim. paino 1400g!!

the-masu ja pikkuakka 29+

Vierailija
14/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, johonkin se raja on toki vedettävä :-) ja toki riippuu varmaan ihan siitäkin, miten vahvaa sokerilitkua joit siellä rasituksessa. Käsittääkseni laboratoriot saattavat tutkia eri tavoin.

Olisipa tuo kokoasia se ainoa huolenaihe, joita sokerit lapselle aiheuttavat: raskausdiabetes nimittäin altistaa ennenaikaiselle syntymälle, sikiön epämuodostumille, pre-eklampsialle ja kaiken lisäksi makrosominen, eli iso lapsi (> 4500g) saattaa syntymän jälkeen kärsiä kroonisesta hapenpuutteesta ja heilahtelevista sokeriarvoista (yleensä liian alhaisista arvoista)...jne jne..eli kyseessä on loppujen lopuksi suhteellisen iso riski lapselle. Ei ihme, että ovat neuvolassa asian suhteen hieman varpaillaan. En kuitenkaan ole asiasta mitenkään ahdistunut, vaikka riskit tiedänkin. Yritän parhaani tuon dieetin kanssa, enkä pode syyllisyyttä, jos sokereita ei saada kuriin.

Synnyttäväthän I-tyypin diabeetikotkin ihan terveitä lapsia ja heillä tilanne on todella aivan toinen verrattuna meihin raskausdiabeetikoihin, joten ei huolehdita turhia ;-) Ja ainahan odotukseen ja synnytykseen liittyy riskejä, vaikka kaikki menisi muuten ihan hienosti oppikirjojen mukaan.

Synnytin 7v sitten 4,8kg painavan pojan, joka raskauden lopussa kasvoi sokeriarvojen vuoksi. Ei tuolloin neuvolassa juurikaan korvia lotkautettu, eikä sokerin haitoista puhuttu, vaikka pissassani oli sokeria kolmen plussan verran. Jännä miten ajat muuttuvat.

Vierailija
15/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans tarvis ostaa sellainen. Joskin en ole yhtään vielä vertaillut hintoja, malleja ja merkkejä. Yksi kaveri osti taannoin sellaiset radiopuhelimet ja kehui kovasti niitä. Jospa niille olisi vaikka leikkikäyttöä vauva-ajan jälkeen.

Kertokaa, jos tulee jotain fiksua itkuhälyttimistä mieleen!

Meillä oli esikoisella sellainen malli, jossa vauvanhäly toimi ainoastaan verkkovirralla, eli hälyttimestä ei ollut mitään hyötyä ulkona nukuttaessa =/ Ihan siis turha vekotin! Saatiin se silloin lahjaksi.

Saaga rv27

Vierailija
16/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä se luuraa, täytyy kai käydä kelassa jo kyselemässä. Tässähän loppuu kohta aika...

Yöllä heräsin kahdesti, klo kaksi vessahätään, klo neljä älyttömään janoon joten nyt taisi sitten alkaa mullakin yöjuoksut. Tähän mennessä niitä ei ole ollut. Esikoinen kuitenkin heräsi vasta 10.30!!! joten ei nuo yöjuoksut nyt tällä kertaa verottaneet mitään (Hähää!). Taisi esikollakin olla eilen rankka päivä kun tänään nukuttiin näinkin makeasti.

Käytiin eilen lääkärissä, sopimassa uutta kontrollikäyntiä ja uutta leikkausaikaa ja katsottiin muutenkin viime toukokuussa leikatun silmän yleiskunto/taidot. Tällä hetkellä kaikki ok, yksi tikki vielä silmässä, kaksi on jo saatu pois kun ovat olleet tarpeeksi löysällä. Yleensä tikit poistetaan tämän ikäsiltä lapsilta (4v) nukutuksessa mutta eipä ole meidän poikaa tarvinnut nukuttaa kun antaa ottaa kiltisti ne tikit pois. Jaksaa olla liikkumatta sen aikaa että lääkäri saa tehtyä työnsä. Reipas poika :)

Sitten takaisin omiin vaivoihin: Aamulla on erittäin vaikea nousta ylös koska alapäähän koskee. Siis vihloo ihan jumalattoman paljon mutta sitten kun on ylös päässyt ja mennyt vessaan hädälle niin sen jälkeen ei mitään. Ovat varmasti liitoskipuja, painottuvat enemmän nivusiin tai jonnekin sinne...tuntuu ku joku puukolla veistelis tai jotain. No, ei kuitenkaan kivaa. Välillä kivut palaa jos nostan esim. esikoista...

Olen siis jättänyt kaiken nostelun yms. vähemmälle.

Vauva potkii, myörii, hyörii ja pyörii normaaliin tapaansa.

Nyt tekemään ruokaa...

Swehina rv 27+4

Vierailija
17/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen neuvolassa,oli ihana uusi th! Kaikki hyvin,hb noussut ilman rautaa (kuten arvasinkin), verenpaine samaa luokkaa kuin aikaisemminkin, sf-mitta tosin aika pieni 23cm. Saa nähdä mitä sanovat vauvan koosta viikon päästä siellä Naistenklinikalla,vähän jännittää.

Hankinnoista:pinniksen päälle tuleva hoitotaso hakusessa,kaikkea muuta löytyy.

Kestoista: ei tule kysymykseen,kohta seitsemän hengen perheessä riittää muutenkin pestävää ja lisäksi on kaksi yökastelijaa..

Hiiva vaivaa,täytyy hakea lääkkeet siihen ja aamulla löysin ekaluokkalaiseni hiuksista täin! Tasan vuosi sitten esikoinen sai täitä kampaajalta.Tänään sitten shampoo-rumba tiedossa (tulee muuten aika kalliiksi hoitaa kaikki..)

Jas ja pikkuneiti 27+6

Vierailija
18/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi myydä tuollainen pinniksen päälle tuleva taso, kun ostinkin kaverilta hoitopöydän!

Vierailija
19/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin asut ja paljonko pyydät siitä?

Vierailija
20/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis lapsia ennestään kolme ja nyt neljäs tulossa. Kellään en ole kestoja kokeillut, mutta tällä kertaa aion kyllä.

Ajattelin aloitella itsetehdyillä villahousuilla, harsoilla ja vanhoista pyyhkeistä ommelluilla imuilla. Katsotaan miten käy! Ja kertikset on aina valmiina kaapissa, jos into loppuu. Mies ainakin vielä suhtautuu varauksella, eli kumpikin saapi vaihtaa vapaasti millaisen vaipan haluaa.

Pyykkirumbaa en pelkää. Meillä on kuivausrumpu ja aika iso ja lämmin kylppäri, jossa kyllä mahtuu kuivattamaankin hyvin. Ja käsittääkseni niitä ei erikseen tarvitse pestäkään.

Tietty olis huippuhienoa, jos joku toisi lahjaksi kestovaippatarpeita! Kaikki kelpaisi kyllä. Olen pyytänyt kavereita kurkkimaan kaappeihinsa, että jos siellä lojuu terpeettomia harsoja ja pyyhkeitä, niin otan lahjoituksen mielelläni vastaan.

Saaga rv27 (lapset 3v, 8v ja 10v)