Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&&& MARRASMURUJEN TORSTAI &&&

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa asutaan. Onko kymppi liikaa? Postikuluja tietysti tulee, kun iso on. Voin laittaa kuvan...

Vierailija
22/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvältä. Kuva olisi ihan kiva , piabn@welho.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallinen synnytyssrairaala tarjoaa synnytys valmennusta kerran, kesto 3h. vauvan hoitoa kerran kesto 2h. tässä kun ensimmäsitä ootellaan niin tuntuu jotenkin kovin pelottavalta synnytys ja vauvan hoito. kuolenko synnytykseen ja osaanko pukea vauvalle vaatteet?! enempää liiottelematta musta tuntuu niin kovin vähäiseltä toi tarjonta, asun kuitenkin helsingissä. kuvittelisi että täällä olisi tarjontaa ja tietoa enemmän mutta ei. työnsin itseni neuvolan synnytysvalmennukseen joka on tarkoitettu elo-syyskuussa synnyttäville, meillä la on 3.11 joten terkkari sano että jos nyt tän kerran kun noin alku kuusta on laskettuaikakin. neuvolassakin on 2h synnytysvalmennusta ja ensi kerralla 2h vauvan hoitoa! liian vähän! mistä sitä tietoa saa ja tarvitseeko sitä muut kuin paniikkinappulat?

meinaatteko mennä?ootteko ollut? oliko apua?

Vierailija
24/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan mukavaahan sekin välistä, ei pidä valittaa. Viilentää talonkin mukavasti!

Momentilla se on ollut jännät paikat, onneksi hyvin kävi. Ja ehkä se vaavikin vielä sinnittelee yksiössään hetken aikaa ;)

Kanelisokeri tuossa kirjoitteli näistä diabeetikkojen vaivoista . Mutta kun miettii että yli 90% diabeetikkojen raskauksista sujuu hyvin, niin hyvällä mallilla ollaan! Iteni ainakin saanut positiiviseksi. Nykyään tuo hoito on kyllä niin syynissä, mikä osaltaan vaikuttanee lopputulokseen. Meillä ykköstyypeillä tuo alkuraskauden tasapaino on tärkeä, juuri sen epämuodostumariskin takia. Se on kaksin-kolminkertainen normaaliraskauteen verrattuna. Toki ilman diabetestäkin näitä epämuodostumia tulee. Ja hyvällä tasapainollakin. Ja alussa ollut huono tasapaino vaikuttaa loppuraskaudessa juuri sinne vauvan kokoonkin. Lopussa oleva huono tasapaino taas lisää sitä raskausmyrkytysriskiä. Tuo kyllä motivoi pitämään arvot kurissa. Ja loppuraskaudessa on painoseurantaa ja sydänkäyrää kerran viikossa molempia, joten koko ei enää nykyään niin helpolla kasva suureksi. Onneksi!

Itselläni on ollut onni kokea kaksi hyvin mennyttä raskautta, tytöt ovat kumpikin olleet keskolassa sokeriseurannassa kaksi yötä- matalat arvot on enemmän sääntö kuin poikkeus syntyvälle. Muuta onneksi ei ole ollut! Toivotaan kolmannelle yhtä hyvää syntymää! ja kaikille muille myös tottakai =0!

Vessakäyntikeskusteluun....Itse käyn kerran kaksi yössä. Varsinkin jos uni ei maita, tulee tiheämmin käytyä. Joku on joskus sanonut että yölliset vessakeikat kertovat vauvanheräilytiheydestä---esikoisen kohdalla piti kyllä paikkansa. Kävin vessassa viittäkin kertaa, ja tuo neiti ei nukkunut kuin pätkissä..

Tytöt nyt tappelee jos mistä- joten palataan taas!

Vierailija
25/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Jospa minäkin pinoutuisin vielä työpäivän päätteeksi. Ihanaa kun on välillä satanut. Ulkona on (kai) jopa hieman viileämpi. Kohta alkaa taas uusi sadekuuro, koska olen kävellen töissä eikä minulla ole sateenvarjoa. Katsokaa vaikka kellosta, että varttia vaille neljän ja vartin yli neljän välillä tulee vettä...

Yöjuoksuista. Itse käyn varmaan 2-5 kertaa yöllä vesassa. Toivottavasti tuo ei ennakoi lapsen yösyöntitaajuutta niinkuin joku kertoi. Jos näin on niin olen taatusti silmä poskella vauvan kanssa. Viime yönä olin niin sekaisin, että kuvittelin pesukoneen olevan yöllä päällä ja aloin sulkemaan kaikkia mahdollisia ovia, ettei esikoinen herää pesukoneen jytinään. Siis kone ei ollut todellakaan päällä vaan ulkoa kuului jotain kolinaa.

Kukahan se oli, joka sanoi ilmoittautuneensa Tampereelle mammajoogaan (laho pää, ei muista nimiä). Esikoista odottaessa kävin ko joogassa.Empä tiedä oliko joogasta mitään hyötyä synnytystä silmällä pitäen ja taatusti siinä ei kunto kasvanut eikä se edes oikein liikunnasta käynyt, mutta mukavaa oli. Paras anti oli ehkä se, että tapasi muita samaan aikaan äippälomalla olevia, joita sitten myöhemminkin näki. Esikoista odottaessa kun ei vielä tuntenut kauheasti ketään.

Vauvan vaatteet on haettu vintiltä ja pienimmät näyttävät olevan 62 senttisiä. Täytynee pari 56 senttistä bodya ja potkaria käydä hankkimassa, jotta pärjätään eka kuukausi (tai ekat viikot). Työkaveri lupasi myydä sitterin ja sitten meillä onkin kaikki tarvittava. Vaatteet pitää tietysti pestä mutta mikä vielä tärkeämpää, niille täytyy löytää joku paikka. Hirveä läjä vatteita eikä yhtään ylimääräistä tilaa. Mitenkähän minä tämän yhtälön ratkaisen?

Eipä muuta, kohta se vesisade alkaa...

Viljonkka74, 27+2

Vierailija
26/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas viestejä, en ehtinyt edes kaikkia kahlata.

Vessasta: Täällä rampataan rasittavan usein. 3-5 kertaa yössä, alusta asti. Sama homma oli esikoisen kanssa. Eikä tarvi olla paljon täytettä rakossa, kun jo tuntuu ihan kivulias hätä.

Kestoista: Ensin suhtauduin positiivisesti, mutta kun näin äp:n kestovaipan, järkytyin aika lailla. En vois kuvitellakaan laittaa vauvan jalkoväliin noin järkyttävän paksua pakettia. Lapsi parka olisi öbaut spagaatissa koko ajan. Kertikset ovat niin ihanan ohuita ja mukautuvia.

Omasta navasta: Just kun pääsin hehkuttamaan, että eipä enää supistele, niin johan ne taas alkoi. Useasti päivässä kovettuu, ihan vaikka levossakin. Ei onneksi vielä kipeästi, paitsi tuossa yhtenä yönä supistukset otti kyllä selkään ihan kivasti. Viikon päästä ultra, joten sitten näkee. Mutta eipä mulla ainakaan ekan raskauden perusteella mitään hätää näiden kanssa.

Alia ja pikkuoravat rv28+3

Vierailija
27/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jas: Saitko viestini?

Minä kun olen täällä odotuspalstalla välillä huhuillut Päijät-Hämeen odottajia ja kolme kertaa tavattukin, niin nyt sai ensimmäinen meistä tänään tytön!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ihanaa. Ihan tippa tulee silmään siitä ajatuksesta, että reilun parin kuukauden päästä sitä on itselläkin käärö sylissä = ).

Supistuksista puheen ollen: (ällöjuttu tulossa) seksin jälkeen tänään tuli kipeitä suppareita ja nauroin miehelle, että poikasi ei tykännyt, kun kävit kurkkimassa...

Effica ja Pyry-Aapeli 29+1