Oletko ylipainoinen?
Minä olen silleen sopivasti ja todella kehopositiivinen. Mieskin tykkää.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Olen 36v ja BMI 38. Sokeriarvotkin koholla, mutta silti laihdutus ei onnistu. Aina repsahdan illalla.
Toisaalta olen jo iäkkäämpi, enkä mikään teini, että sinänsä ihan sama, tässä iässä ne vaivat alkaa muutenkin.
Ikä ei tuo automaattisesti vaivoja. Olen 55, hoikka ja liikkuva nainen. Ei mitään vaivoja. Ei muuten edes minkäänlaista vaihtarivaivaa ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mummo 75 BMI 26. Terveyskeskuksen mukaan ok, itseäni vähän häiritsee, mutta kilojen pudottaminen tässä iässä ei kuulemma ole suotavaa, jos niitä ei tuon enempää ole.
Tervehdys. Olen samanikäinen ja sama painoindeksi. Minulle sanottiin myös noin. Tajusin sitten itsekin, että viihdyn hyvin tällaisena ja olen suhteellisen terve. Iloitaan elämästä!
En, olen kaikkien laskureiden mukaan alipainoinen, ja samaa näyttää peilikuva 😐
-N 26, vähän alle 40kg
Vierailija kirjoitti:
Mummo 75 BMI 26. Terveyskeskuksen mukaan ok, itseäni vähän häiritsee, mutta kilojen pudottaminen tässä iässä ei kuulemma ole suotavaa, jos niitä ei tuon enempää ole.
Juuri näin! Ikääntyneille suositellaan bmi 24-29, sillä pieni ylipaino suojaa mm. sarkopenialta eli lihaskadolta ja gerastenialta eli hauraus-raihnausoireyhtymältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 36v ja BMI 38. Sokeriarvotkin koholla, mutta silti laihdutus ei onnistu. Aina repsahdan illalla.
Toisaalta olen jo iäkkäämpi, enkä mikään teini, että sinänsä ihan sama, tässä iässä ne vaivat alkaa muutenkin.
Iäkkäämpi?! Sä olet 36.
Ei todellakaan ole normaalia että tuossa iässä on jo jotain vanhuuden kremppoja.Niin. Tuntui jo pari vuotta sitten, että tässä tämä mun elämä oli. Mitä väliä vaikka lihoo, kun on jo vanha, ja miehet janoaa vaan alle 25v naisia.
-sama-
Ihan sama, mitä nuo treffipalstoille asumaan jääneet tyypit janoavat. Tammikuussa kävin treffeillä miehen kanssa, joka naaman rypsistä päätellen oli valehdellut ikänsä 10 vuotta alaspäin. Jo helmikuun puolivälissä löysin miehen, jonka kanssa nyt seurustelen ja on minua pari vuotta nuorempi. Tuo tyyppi varmaanmpyörii siellä palstoilla vieläkin. Oli ollut sinkkuna pitkään.
Oletteko huomanneet, että näillä(kin) sivuilla kirjoittelee useita ns. lihavien ja paino-ongelmien dissaajia/kiusaajia?
Ketjujen aloitukset ovat aina eri näkökulmasta muka ihmetteleviä tai suorastaan haukkuvia.
Älkää menkö mukaan tällaiseen lihavia haukkuvien häiriköiden keskusteluun.
Olen monta kertaa poistattanut näitä haukkumaketjuja täältä Sanoma Oy:n palstoilta asiattomina.
Nämä kiusaajat eivät tiedä lihavuutta aiheuttavista geneettisistä tms. sairauksista, vaan haluavat jostain syystä purkaa omaa pahaa oloaan juuri ylipainoisia kohtaan. Se on väärin ja epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainon ylärajoilla ja dieetillä. Mies yrittää saada minut lopettamaan dieettini, koska minun ei kuulemma tarvitse laihduttaa. Itse olen toista mieltä, viisi kiloa haluan pois.
Normaalipaino on toki jokaisen oma kokemus eli se paino jossa itse viihtyy. Ongelmaksi ns. ylipaino muodostuu silloin, jos tuijotetaan liikaa bmi arvoihin, vaikka olo ja vointi olisi hyvä hiukan pyöreämpänä.
Useinhan naisten laihduttaessa ns. normaalipainon/bmi-rajojen sisällä esim. bmi:n ylärajoilla, kehosta häipyy naisellinen pyöreys esim rinnat. Ehkä miehesi näkee sinut kauniina juuri sellaisena kuin nyt olet, eikä siksi halua sinun laihduttavan?
Koetko, että olet omasta mielestäsi viehättävämpi laihempana vai onko taustalla sittenkin mm. somemaailman paineet ja ns. jokakeväinen laihdutusvirus?
Hallitseeko syöminen ajatuksiasi, vaikka olet normaalipainoinen? Kyse voi olla syömishäiriöstä.
Jos on todellisesti reilusti ylipainoa, tärkeintä on oman ajatus-ja toimintamallien muuttaminen pään sisällä. Eli mietit, miksi haluat pudottaa painoa? Itsesi vai esim. sosiaalisen paineen vuoksi?
Syöminen terveellisemmäksi, liikuntaa kohtuudella, omien voimavarojen mukaan lisäten/vaihdellen.
Pieniä herkkuja saa syödä vaikka joka päivä, kun muu syöminen on terveellistä ja josta saat tarvittavat vitamiinit, kivennäisaineet, omega-3-rasvahapot jne.Herkut voi olla esim. pieni pulla/päivässä tai myös terveellisiä: mustikkaa, mansikkaa, hedelmiä ym.
Tärkeintä kuitenkin on, että tavoitteena on terveyden parantuminen, silloin paino on sivuseikka, joka siinä ohella muuttuu kun on muuttuakseen.
Unohtakaa tai paremminkin jättäkää koko somepäivitysten painostava ja koukuttava maailma, eläkää omaa elämäänne juuri sellaisina kuin olette. Kun arvostatte itseänne, kaikki muu tulee vähitellen, hissun kissun, se terveempi olokin!
Tsemppiä kaikille👍🌸
168 cm ja 85 kg eli olen ylipainoinen. Olen laihtunut 35 kiloa diabetesdiagnoosin jälkeen ja laihdun lisää. Tavoite on n. 65 kiloa.
On ollut helppo laihtua (ei edes huvita syödä mitään) ja kaduttaakin miksi en tehnyt sitä aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, painoin vuosia 102 kg. Vihdoin olen päässyt 97kg. Pituitta 168cm
Kiitos koronan, pääsin työelämän oravanpyörästä ja olen voinut keskittyä liikkumiseen ja syömisen hallintaan.Okei, minä jäin työttömäksi ja olen lihonut melkein 20 kiloa vuodessa, aina kotona ja jääkaappi lähellä. Töissä ollessa pysyi paino edes jotenkin kurissa, kun ei voinut syödä milloin haluaa.
N35 ja 106kg
Mitä se jääkaapin läheisyys mihinkään vaikuttaa? Osta sinne pelkästään terveellistä ja työttömänä on aikaa lenkkeilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että näillä(kin) sivuilla kirjoittelee useita ns. lihavien ja paino-ongelmien dissaajia/kiusaajia?
Ketjujen aloitukset ovat aina eri näkökulmasta muka ihmetteleviä tai suorastaan haukkuvia.
Olen monta kertaa poistattanut näitä haukkumaketjuja täältä Sanoma Oy:n palstoilta asiattomina.
Nämä kiusaajat eivät tiedä lihavuutta aiheuttavista geneettisistä tms. sairauksista, vaan haluavat jostain syystä purkaa omaa pahaa oloaan juuri ylipainoisia kohtaan. Se on väärin ja epäkohteliasta.
Geneettisiä sairauksia on muutamia. Mutta mikä on kiusaamista? Ovatko esim. neuvot sitä. Tiedetään esim. Että liikunta auttaa painonhallinnassa. Oletko huomannut, että jos joku kertoo pysyvänsä hoikkana liikuntaa harrastamalla, alapeukkuja satelee. Liikkuvia ihmisiä solvataan hampaat irvessä hikoileviksi itsensä rääkkääjiksi, joilla ei ole huumorintajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäämpi?! Sä olet 36.
Ei todellakaan ole normaalia että tuossa iässä on jo jotain vanhuuden kremppoja.Niin. Tuntui jo pari vuotta sitten, että tässä tämä mun elämä oli. Mitä väliä vaikka lihoo, kun on jo vanha, ja miehet janoaa vaan alle 25v naisia.
-sama-Ihan sama, mitä nuo treffipalstoille asumaan jääneet tyypit janoavat. Tammikuussa kävin treffeillä miehen kanssa, joka naaman rypsistä päätellen oli valehdellut ikänsä 10 vuotta alaspäin. Jo helmikuun puolivälissä löysin miehen, jonka kanssa nyt seurustelen ja on minua pari vuotta nuorempi. Tuo tyyppi varmaanmpyörii siellä palstoilla vieläkin. Oli ollut sinkkuna pitkään.
No en ole ollut sinkku 12 vuoteen, mutta mitä järkeä elää vanhana naisena? Sama-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geneettisiä sairauksia on muutamia. Mutta mikä on kiusaamista? Ovatko esim. neuvot sitä. Tiedetään esim. Että liikunta auttaa painonhallinnassa. Oletko huomannut, että jos joku kertoo pysyvänsä hoikkana liikuntaa harrastamalla, alapeukkuja satelee. Liikkuvia ihmisiä solvataan hampaat irvessä hikoileviksi itsensä rääkkääjiksi, joilla ei ole huumorintajua.
Liikunta lisää ruuan himoa! Aloin liikkumaan 5xvko Loka-helmikuu, lihoin kilon per kuukausi!
Nyt olen ollut 3 kuukautta liikkumatta ja paino pysynyt samana.
T. Se satakiloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos koronan, pääsin työelämän oravanpyörästä ja olen voinut keskittyä liikkumiseen ja syömisen hallintaan.Okei, minä jäin työttömäksi ja olen lihonut melkein 20 kiloa vuodessa, aina kotona ja jääkaappi lähellä. Töissä ollessa pysyi paino edes jotenkin kurissa, kun ei voinut syödä milloin haluaa.
N35 ja 106kgMitä se jääkaapin läheisyys mihinkään vaikuttaa? Osta sinne pelkästään terveellistä ja työttömänä on aikaa lenkkeilläkin.
Lenkkeilin ja lihoin kilon per kuukausi, juuri vastasin toiselle liikunta hullulle.
Kyllä vaikuttaa, tylsää tylsää tylsää työttömän elämää ja ainoa ilo elämässä syöminen. Jos kaapissa ei ole hyvää niin sitten haen ahmittavaa lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35 ja 106kgMitä se jääkaapin läheisyys mihinkään vaikuttaa? Osta sinne pelkästään terveellistä ja työttömänä on aikaa lenkkeilläkin.
Lenkkeilin ja lihoin kilon per kuukausi, juuri vastasin toiselle liikunta hullulle.
Kyllä vaikuttaa, tylsää tylsää tylsää työttömän elämää ja ainoa ilo elämässä syöminen. Jos kaapissa ei ole hyvää niin sitten haen ahmittavaa lähikaupasta.
Miksi taas piti nimitellä liikkuvaa ihmistä liikuntahulluksi?
Elämässäni on aina ollut isoja pyöreitä kauniita naisia.Jotka syylistävät minut kokoa 38 vaateet.Heloahan sinun et liho. Kävelet jotta et liho.Kun pyytää mukaan kävely,ei kiinosta ei aikaa.Mutta perään sanovat kerkisin tulla sinulle kahville!EN keitele kahvia enää kellekään, yksin kun asun.Koskaan ei ollut vuoroin vieraissa, Sanoivat kotiisi kiva tulla, koska asut yksinsaa rauhassa jutella!Osaan kotini yksinkin olla.On totta.lähelläni oleva ihminen eläkeläisenä laihdutti 30 kg, noin 2-3 vuodessa. Koko aikuisiän ylipainoisena oltua. Miten? Alkoi syömään ilman diettiä.Koti ruokaa!Aamiainen ,välipala,lounas.välipala,illallinen,ilta pala.Kaikea saa syödä mutta kohtuudella.
Vierailija kirjoitti:
168 cm ja 85 kg eli olen ylipainoinen. Olen laihtunut 35 kiloa diabetesdiagnoosin jälkeen ja laihdun lisää. Tavoite on n. 65 kiloa.
On ollut helppo laihtua (ei edes huvita syödä mitään) ja kaduttaakin miksi en tehnyt sitä aiemmin.
Onko sulla Saxenda tai Ozempic -lääkitys, nehän vie ruokahalun? Ozempic on edullinenkin kun on diabetesdiagnoosi, muuten jos sitä haluaa käyttää niin maksaa n. 130 e/kk. Saxenda on kaksi kertaa kalliimpi. Kyllä silloin onkin helppo laihduttaa. Vai oletko käynyt lihavuusleikkauksessa?
Nyt taas olen. Olen jojoillut 25v. Eli siitä lähtien kun olin 15. Yhteensä olen elämäni aikana laihduttanut eri kerrat yhteen laskien ainakin 150kg. Aina lihonut takaisin. Nyt en ole lihavimmillani, mutta jännittää mihin suuntaan ollaan menossa. Kroppaa elää eri tahtiakuin pää. Siksi on vaikea hallita nousuja ja laskuja, stressi ja huikeat ylityöt/kuormitukset saa suurimmat nousut aikaan.