Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kannattaisi syödä, jos ei oikeastaan tee mitään mieli, mutta on pieni nälkä jonka pelkää haittaavan unta?

Vierailija
03.05.2021 |

Mikä auttaisi unen tuloon?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö mitään. Juo korkeintaan kivennäisvettä niin pääset ketoosiin ja tulee lämmin ja mukava olo.

Vierailija
42/46 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten kyselijöiden takia palstalla on seitsemän laihdutusketjua päivässä. Pakko syödä joo vaikka ei haluakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukkumaan mennessä mitään tarvitse syödä.

44/46 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Ei aikuinen tarvitse ruokaa koko ajan. On tämä ihme juttu, kun kansa vaan lihoo ja samaan aikaan kaikki pelkäävät jatkuvasti nälkäkuolemaa tai vähintään verensokerin romahdusta.

Jos sinä syötkin koko ajan, ei se tarkoita, että muut iltapalaa syövät söisivät. 

Itsellä uniongelmiin vaikutti juuri se, että heräsin nälkään. Iltaruoka syödään meillä jo 16 arkeana aika usein, kun aikaisin töihin menevällä miehellä ja jo kymmeneltä lounaan syövällä on nälkä silloin ja sen jälkeen en usein mitään. Luin netistä, että nälkä voi olla mikä pitää hereillä. Syön nykyään pienen iltapalan, leivän ja kevyttä leikkelettä, myslipatukan tai hedelmän tai jugurtin. Ihan tällaisen perusjutun, mitä lapset syö välipalaksi. Nyt saan nukuttua. Paino on normaali, en syö välipaloja ja syön yhden lämpimän aterian päivässä, lounaaksi pääsääntöisesti salaattia, jossa on jotain proteiinia mukana sekä kunnon aamupalan. 

Miten sinä tuosta onnistut lukemaan, että syön koko ajan, kun kritisoin koko ajan syömistä? Olen itse vuorokaudesta 14-22 tuntia syömättä ja koen vähemmän nälkää kuin koskaan aiemmin.

Syöminen ylläpitää nälkää. Jos ihmiselle tulee nälkä muutaman tunnin välein, hänen elimistönsä ei toimi optimaalisesti.

Ratkaisu uniongelmiin ei ole syödä tiheämmin vaan parempaa ruokaa harvemmin ja harrastaa liikuntaa jne.

Vierailija
45/46 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Ei aikuinen tarvitse ruokaa koko ajan. On tämä ihme juttu, kun kansa vaan lihoo ja samaan aikaan kaikki pelkäävät jatkuvasti nälkäkuolemaa tai vähintään verensokerin romahdusta.

Samoilla linjoilla. Olen uniongelmainen ihminen, mutta olen havainnut, että PIENI nälkä (mistä ap taisi kirjoittaakin) ei haittaa nukahtamista mitenkään ja aamulla on ihan hyvä olo. Täytyy nyt kertoa, että omaksuin tämän "suomalaisen" ajattelutavan, että nälkä ei saa tulla ikinä, tosi tehokkaasti jo nuorena. Joskus parikymppisenä PELKÄSIN mennä nukkumaan niin, etten ollut juuri syönyt. Ihan oikeasti luulin, että verensokeri romahtaa tai jotain muuta kamalaa tapahtuu. Sittemmin olen oppinut, että on ihan normaalia tuntea välillä pientä nälkää. Jostain suolistoaiheisesta kirjasta luin, että moni pitää vatsan kurinaa merkkinä siitä, että täytyy syödä jotain. Se kurina tulee ohutsuolesta, joka tekee ihan normaalia työtään. Jos silloin syö, ruoansulatuksen painopiste siirtyy mahalaukkuun ja ohutsuoli lopettaa työnsä. Elimistölle olisi parempi, ettei ihminen söisi kolmen tunnin välein. Toki sitten on eri asia, jos on oikeasti kova nälkä, kyllä sitten kannattaa syödä ennen nukkumaanmenoa, mutta tämänkin voi yleensä ennakoida syömällä hyvän iltapalan tai myöhäisen päivällisen.

Vierailija
46/46 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä tottuu siihen että pitää syödä ennen nukkumista, ja sitte keho vaatii sitä enemmän ja enemmän.