Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Baklava, saa ei-suomalaisista kaupoista.
Vaniljajäätelö puolukoilla. Mustaherukat banaanilla soijajogurtilla ja kanelilla.
Avomaankurkkuja pestyinä ja kuorineen, päälle kurkkumajoneesia. Voisin syödä säkillisen kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vaniljajäätelö puolukoilla. Mustaherukat banaanilla soijajogurtilla ja kanelilla.
Muutama vuosi sitten oli "puolukkajäätelöä" ihan kaupan jätskialtaassa, ei ole nyt näkynyt. On kyllä hyvää, siksi aina puolukkahilloa kotona ;) Ja lisäksi saa itse annostella puolukkaa niin paljon kuin haluaa!
Itselläni halva, herkku, mikä korvasi karkit lapsuudessani! Moneen vuosikymmeneen ei ollut kaupoissa (tai en edes etsinyt), nyt löytyy.
Lidlin ranch-maustetut riisikakut. Maistoin tänään ekaa kertaa ja laitoin yrttimaustettua fetamössöä päälle. Oli todella hyvää
Vierailija kirjoitti:
Makkispekkikset.
Kerro nyt mikä tmä on että muutkin ymmärtää vai liittyykö rikollisuuteen.
Juusto leipä lakkahillo tuore hyvä ja jääkylmä kylmä kahvi .
Vierailija kirjoitti:
Onko joku joskus kokeillut tehdä hedelmistä vartaita ja dipata ne suklaaseen aivan mahtavan makuista.
Hedelmät voivat olla esim mustikka, vesimelooni, banaani, omena ja kiiwi
Saksassa joulumarkkinoilla ainakin oon syönyt, niissä oli ananasta ja mansikkaa ainakin. Siis se suklaa on kovettuneena siinä päällä, ei valuvana.
Vierailija kirjoitti:
Italialainen kuohkea joulukakku panettone. Saa netistä italianherkut.fi kun on sesonki.
Ja pandoro!
Burmali/Helix-juusto sitruunamehulla. Juustoa saa monesta etnisestä kaupasta ja siihen puristetaan sitruunamehua päälle. Syödään sormin repimällä suikaleita, juoden olutta. Samankaltaisen korvikkeen saa kun ripottelee kiinteän mozzarellan (ei bufala) päälle suolaa ja sitruunamehua ja syö sormin repien suikaleiksi.
En tiedä vaikka olisi hyvinkin tiedossa tämä herkku, mutta leipäjuustoa, lakkahilloa ja kuohukermaa vuokaan, sitten uuniin. Kerma karamellisoituu hillon kanssa ja juustosta tulee ihanan sitkeää.
En ole kokeillut juustoleipää lakkahillolla, leipäjuustoa kyllä, mutta erityisen hyvää on banaanimössö ruisleivän päällä
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korvasieni, menkää ihmiset keräämään niitä nyt on satokausi
mutta muistakaa oikea käsittely, ryöppäys!
Mistä niitä muka löytää? Joka kevät koluan metsissä näkemättä yhtäkään. Ja eikös nyt ole liian aikaista vielä?
Mene parivuotta vanhalle hakkuuaukealle,mielellään hiekkakankaalle,siellä ne alkukesästä lymyilee.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että nämä ovat jo melko suosittuja, mutta olen todennut kikherne- ja linssisipsit paremmiksi kuin perunasta valmistetut sipsit! :)
Suklaapuuro, nam
SpiraaliSipsin bataatti- ja punajuurisipsit
Meillä puhuttiin uunijuustosta.