Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen " yhdistelmä" on eskarin aloittava lapsi ja vastasyntynyt vauva sekä

Vierailija
16.08.2006 |

kolmevuotias?

Öh, vähän hassu kysymys, vaikeaa muotoilla tätä järkevästi... Ajan takaa tässä sitä että kun esikoinen aloittaa eskarin ja jos juuri silloin syksyllä meillä on vastasyntynyt talossa (sekä keskimmäinen 3v) niin onko arki kuinka sujuvaa tai ei-sujuvaa? Rankkaa kenties?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jos yrität roudata eskarilaisen eskariin ja hakea määräaikaan, ja vauva nukkuu tiettyyn aikaan ja keskimmäinen kerhoilee. Eli siinä voit tarvita apua tai ainakin minä yrittäisin hankkia itselleni helpotusta.

Vierailija
2/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen aloittaa eskarin -08... Hieman mietityttää kuinka sitten arki sujuisi ja apua ei ole saatavilla, itse kuljetan lapsen eskariin jne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on 8:30 kun alat pukea lapsia ulos 20 asteen pakkaseen että esikoinen ehtii eskariin ajoissa. 3v juoksee karkuun kun ei halua pukea, esikoinen itkee ettei halua laittaa villahaalaria, sinä yrität pukea vauvaa ja kun sen saat tehtyä, vääntää se kakat vaippaan ja huutaa naama punasena kuumissaan kun metsästät 3 vuotiasta pitkin taloa samalla kehottaen esikoista vetämään haalarit edes niskaan vaikka ei sitten niitä villiksiä laittaisikaan.

Vierailija
4/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota yritin minäkin sanoa,

t. 2

Vierailija
5/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä helppoa kun ei ole kylmä :))

T: 4

Vierailija
6/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvatilausta pitäisi aikaistaa? Miten itse tekisitte?

ap miettii...

Vierailija
7/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tietääkseni eskareissa voivat olla tiukempia niissä aikatauluissa kuin päiväkodeissa. Tarkoitan, että se alkaa ja loppuu koulumaisemmin. Meillä tuli tämä ongelma vastaan jo, kun veinkin seurakunnan kerhoon, enkä päiväkotiin. Se alkoi ja loppui reikä reikä jotain ja lapset tosiaan pantiin pihalle tasan tiettyyn aikaan, minkä tietty ymmärränkin, mutta aiheutti stressiä saada vauva joko nukkumaan tarpeeksi lyhyeen tai pitkään, että pääsin aina just silloin sinne.

Vierailija
8/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskari alkaa 9 ja loppuu 13, samoin kerhosta ei voinut myöhästyä mennessä eikä tullessa.

Vierailija
9/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menisi päiväkotiin aamulla ja haettais iltapäivällä, maksu on sillon vaan puolet jos oon oikeen käsittäny.

Vierailija
10/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten jos saisit jonkun toisen eskarilaisen vanhemman apuun.

Meillä vuoroteltiin kerhokuskauksissa naapurin kanssa eli toimme vuoropäivin lapset sieltä pois. jolloin aina toinen sai hengähtää kuopuksen kanssa.

Vierailija
11/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun jaksoitte pohtia asiaa kanssani =)

En aikaisemmin tullut edes ajatelleeksi tuota eskaria, mutta todellakin aikamoista haipakkaa tulisi ehkä olemaan jos vauva syntyisi juuri siinä syksyllä.... Mutta eihän sitä voi niin tarkkaan suunnitella, menee sitten kuin on mennäkseen.

ap

Vierailija
12/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toi tilanne... kaikki muu toimii hyvin paitsi se eskariin vieminen...

Sitä niin paljon mielummin jäis kotiin tekee aamuaskareet niin, että ei ois kiirettä...Ja mulla 3-vuotias on niin jästi, että ei suostu kävelee... ja sitte mulla ois kyllä kaksosten rattaat, joiden kanssa matka sujuis helpommin, mutta ei halua mennä rattaisiinkaan, kun on jo niin iso...

Pahimpina aamuina 20min. matka voi kestää 1 ja puol tuntii...

Oon ratkaissu asian niin, että mun tuttu vie eskarilaisen välillä aamuisin ja minä palkitsen sen sitten aina jotenkin;)

ja tää onneksi toimii....Mutta kuitenkin 2-3 krt viikossa vien itse...

Vierailija
13/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vastaisi, että " olisi pitänyt miettiä ennakkoon, turha nyt on kitistä" ...

Vierailija
14/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpahan ainakin kaikenlaiset ongelmat tiedossa ettei tarvi myöhemmin katua kun ei tullut ajatelleeksi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi