Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pyykinpesukoneen asentaa itse?

Vierailija
03.05.2021 |

Mietin, että voinko antaa mun veljen asentaa mun pyyninpesukoneen? (Osaa sen tehdä on tehnyt esim mun siskollekkin yms) Hällä ei vaan ole kyseisen alan koulutusta. Mietin vaan kotivakuutusta, että korvaako jos nyt sattuisikin joku vuoto tms

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka sen sitten asentaisi? Sähkömies laittaa töpselin kiinni ja putkimies kiertää letkun paikalleen? Ja varmaan vielä joku muuttomies siirtää sen kohdalleen

Vierailija
2/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla ettei vakuutus korvaa. Itse olen kyllä asentanut omat pesukoneeni vaan koska osaan ja tuntuisi tyhmältä maksaa jollekkin asiasta, jonka osaan tehdä itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka sen sitten asentaisi? Sähkömies laittaa töpselin kiinni ja putkimies kiertää letkun paikalleen? Ja varmaan vielä joku muuttomies siirtää sen kohdalleen

Nokun mietin voiko vakuutus olla korvaamatta, jos asennusta ei ole tehnyt ammattilainen

Vierailija
4/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, vaikuttaako muuten korvauksiin kuka sen letkun kiertää kiinni hanaan?!

Vierailija
5/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen tehny, ei-remppanaisena. Eihän siinä ole mitään asentamista :D letku kiinni vaan. Niin ja kiinnikkeet irti.

Vierailija
6/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika idari jos ei osaa sitä asentaa kunnolla. Ei se paljoa vaadi.

Vierailija
7/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä menee pointti ohi... kyllä se on varmasti tosi helppo asentaa, MUTTA MITÄ VAKUUTUSYHTIÖ SIIHEN SANOO

Vierailija
8/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aika idari jos ei osaa sitä asentaa kunnolla. Ei se paljoa vaadi.

Kädettömiä on tutkimusten mukaan jopa 65 prosenttia väestöstä, niin mitä veikkaat mikä voisikaan mennä pieleen?!

Vierailija
9/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kylpyhuoneessa voi tulla vesivahinkoja?

Vierailija
10/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä menee pointti ohi... kyllä se on varmasti tosi helppo asentaa, MUTTA MITÄ VAKUUTUSYHTIÖ SIIHEN SANOO

No, se kannattaa lukea niistä omista vakuutusehdoista. Eri firmoilla eri systeemit.

Vierailija
11/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sammuu viemärin päälle, niin tulvii varmasti.

Vierailija
12/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpyhuoneeseen ne useimmiten tuleekin.

Vierailija
13/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä vakuutus sanoo, mutta eikös ihmiset ihan yleisesti asenna sen itse paikalleen, joten uskoisin että vakuutus ei sano siitä mitään. Sen sijaan vuokra-asunnossa oli määräys, että astianpesukonetta ei saa itse asentaa. Taloyhtiö siis vaati ja riitti kun sieltä liikkeestä ne häiskät, jotka toi koneen, asensivat ja antoivat siitä jonkun todistuksenkin. 

Vierailija
14/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kerrostalojen säännöissä mainitaan, että pesukoneen saa asentaa vain alan ammattilainen. Mikäli kone aiheuttaa vesivahingon, vakuutusyhtiö vaatii koneen asennuksesta todisteen. Muuten jää korvaukset saamatta.

Vierailija
15/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenestäkään, joka olisi palkannut pyykinpesukoneen asentajan muuton yhteydessä.

Vierailija
16/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista tosiaan ne omat vakuutusehdot, meidän ehdoissa ainakin asennuksen voi tehdä kuka vaan, mutta alla pitää olla se muoviallas, tai lattiassa kosteussuoja 10cm korkeuteen

Vierailija
17/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylpyhuoneeseen ne useimmiten tuleekin.

Mulla on kylpyhuoneessa 2 lattiaviemäripistettä. 

Vierailija
18/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennus onnistuu, mutta pitää myös tasapainottaa. 

Vierailija
19/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenestäkään, joka olisi palkannut pyykinpesukoneen asentajan muuton yhteydessä.

Joka kerta, vanha ulos, uusi tilalle asennettuna ja kaikki roskat (ml. kuljetustuet) pois. Oma aika on kalliimpaa kuin sen asentajan aika.

Vierailija
20/65 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukoneen pystyy kuka tahansa asentamaan, käyttöohjeessa on asennusohjeetkin. 

Se on eri juttu jos kylppäriin ei tule vesijohtoa tai ei ole viemäröintiä, silloin tarvitaan putkimies. Tai jos sähköt puuttuu tai pistorasia ei ole maadoitettu, niin sähkömiesn 

Pesutorneista en sitten tiedä enempää. Vaatii ainakin 2 ihmistä nostamaan se toine kone toisen päälle ja tukevammat viritykset ettei se tipu alas. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi