Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pyykinpesukoneen asentaa itse?

Vierailija
03.05.2021 |

Mietin, että voinko antaa mun veljen asentaa mun pyyninpesukoneen? (Osaa sen tehdä on tehnyt esim mun siskollekkin yms) Hällä ei vaan ole kyseisen alan koulutusta. Mietin vaan kotivakuutusta, että korvaako jos nyt sattuisikin joku vuoto tms

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina olen asentanut itse, mutta mulla onkin työni kautta pätevyys siihen. Jos maallikko tekee saman ja syntyy vahinko niin vakuutus ei korvaa.

Niin varmaan!

Vierailija
62/65 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se yksi letku joka pitää kiinnittää vesihanaan? Korkeakoulutuksen tarvitsee.

Vähintään täytyy olla hydrologian maisteri. Jakoavaimen käyttöä varten tarvitaan jo tekniikan tohtori avuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesivahingon tapahtumiseen on varmaan useimmissa tapauksissa syynä vahtimatta käyntiin jätetty kone kuin vääränlainen asennus. Mutta moniko tunnustaa vesivahingon sattuessa, että lähdin kauppaan tai jopa päiväksi töihin ja jätin koneen käyntiin?

Kun on itse kotona (ja hereillä), niin todennäköisemmin huomaa, jos vettä alkaa tulvia yhtäkkiä.

Itselläni on tapana silloin tällöin tunnustella letkujen liitoksia ja vilkaista muutenkin vuotaako letkut jostain. Nekin kuluvat vuosien käytön aikana.

Vierailija
64/65 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kylpyhuoneessa voi tulla vesivahinkoja?

Kun se teekkari sammuu lattiakaivon päälle ja suihku on päällä.

Vierailija
65/65 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin kerrostalojen säännöissä mainitaan, että pesukoneen saa asentaa vain alan ammattilainen. Mikäli kone aiheuttaa vesivahingon, vakuutusyhtiö vaatii koneen asennuksesta todisteen. Muuten jää korvaukset saamatta.

Pyykkikone ja tiskikone ovat ihan eri asia. Tiskaria ei periaatteessa saisi itse asentaa, mutta pyykkikone on helppo juttu.

Pyykkikoneesta näkee heti, jos vesiliitos vuotaa, mutta tiskarin liitokset ovat kaapissa ja vuoto voi jäädä huomaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi