Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö olla huolissaan? Pian 3v. neuvola

Vierailija
16.08.2006 |

laps painoi kaksivuotiaana 9kg 150g ja tänään kotipuntarissa (ikää nyt 2v. 11kk) 8kg 450g!!!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: Meillä tyttö pääsi yli 10 kilon, kun oli 2,5-vuotias. Kasvuennuste aikuisena on 165 senttiä ja nyt viisivuotiaana on pituudessa yli keskikäyrän, painossa miinus yhden poikkeamalla eli aivan normaali.

Itse olen ollut vielä pienempi ja nyt olen 171-senttinen.

Vierailija
22/24 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen kasvu ei ole tasaista, vaan paino putoaa, kun sen pitäisi nousta jopa parikin kiloa, niin eihän se normaalia ole. Joku syy siihen pitää olla eikä syyksi riitä lapsen runsas liikkuminen. Sen sijaan niissä tapauksissa, joissa lapsi kasvaa suunnilleen omalla käyrällään koko ajan, on se sitten " läskien" tai " kääpiöitten" käyrä, en huolestuisi. Vauvojen nimittely läskiksi tai parivuotiaitten nimittely kääpiöksi kertoo kyllä enemmän nimittelijästä kuin nimittelyn kohteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok! oli tuolloin 84cm pitkä.

Vierailija
24/24 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 10-kiloinen puolivuotias on kyllä aika tukeva ja reilusti ainakin yläkäyrien yläpuolella. Läskiksi en nimittelisi kyllä ketään vauvaa/lasta. Normaalipainoinen ei kuitenkaan 10-kiloinen reilusti alle vuoden ikäinen ole.

Vierailija:

Elikkäs 10 kilonen puolivuotias on aika normaali, mutta alle sen painava 2 tai 3 vuotias ei todellakaan ole normaali. Joko lapsesta jää kääpiö, tai sitten taustalla on jokin sairaus, ravinnonpuutos tai imeytymishäiriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan