Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen työ ja mahdollinen opiskelupaikka

Vierailija
03.05.2021 |

Eli, minulla olisi syksyllä alkava työ jo sopimusta vaille valmiina, mutta olen hakenut myös kouluun ja mikäli kouluun pääsen, niin kuinka käy tämän työpaikkani suhteen, voiko sitä perua enää? Olen siis hakenut töihin siksi kun en voi täysin varmasti sanoa saavani opiskelupaikkaa, mutta mikäli pääsen kouluun, onko minulla oikeutta peruuttaa tämä työpaikka vaikka sopimus olisi allekirjoitettuna?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/5 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu. Ilmoitat pomolle vain hyvissä ajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sopimus aina sitova. Eli periaatteessa voi tulla jotain sanktioita sopimuksen rikkomisesta, mutta käytännössä kait harva työnantaja jaksaa lähteä korvauksia hakemaan.

Joka tapauksessa paska nakkihan tuo työnantajalle on, etenkin jos joutuu viime tingassa etsimään uuden työntekijän.

Vierailija
4/5 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on tympeä pomolle kun joutuu etsimään uuden työntekijän, mutta en voi olla työttömänä ja laittaa kaikkea uskoa koulupaikkaan, mutta en kyllä voi jättää koulupaikkaa ottamattakaan jos sinne onnella pääsen vain kun olen töitä vastaanottanut.

Eiköhän esimies ymmärrä, toivottavasti ainakin!

Kiitos vastanneille :)

Ap

Vierailija
5/5 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että on tympeä pomolle kun joutuu etsimään uuden työntekijän, mutta en voi olla työttömänä ja laittaa kaikkea uskoa koulupaikkaan, mutta en kyllä voi jättää koulupaikkaa ottamattakaan jos sinne onnella pääsen vain kun olen töitä vastaanottanut.

Eiköhän esimies ymmärrä, toivottavasti ainakin!

Kiitos vastanneille :)

Ap

Uskoisin että ymmärtää. Tieto koulupaikoista tulee kuitenkin hyvissä ajoin.