Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapia pahensi tunnelukkoja

Vierailija
03.05.2021 |

Siinäpä se lyhyesti. Terapian jälkeen on entistä pahempi olo. Lisäksi tuntuu etten koskaan tule saamaan ongelmiini apua, miksi siis edes etsiä sitä. Metsään meni pahasti.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse ollut varsinaisessa terapiassa ikinä, mutta psykologien juttusilla kyllä. Näistä jäänyt itselle sellainen mielikuva, että kaikki on jotenkin sekavaa ja epäselvää. Ehkä itse olen persoonaltani tosi järjestelmällinen ihminen ja tarvitsen pikkutarkat ohjeet kaikkeen, joten tähän mielenterveysasiaankin kaipaisin selkeää aikataulutusta ja organisointia.

Esim . Mikä on minun tehtäväni, mitkä ovat terapeutin tehtävät, Milla tavalla edetään, mitä asioita käsitellään milloinkin, miten ongelmia lähdetään ratkaisemaan... yms. Eli ikäänkuin haluaisin käydä kurssin itsestäni. Niin kuin olen Vaikka koulumaailmassa tottunut opiskelemaan tai kouluttautumaan.

Todellisuudessa kaikki on ollut vain sitä että kysellään miten menee ja tartutaan siihen mitä milloinkin mieleen juolahtaa ja sitten vähä itketään epätoivoa ulos ja psykologi latelee jotain latteita sananlaskuja ja siinä se.. Ensi kerralla ollaan unohdettu mitä viimeksi puhuttiin ja samaa kaava toistuu.

Ei mitään logiikkaa.

Itse olen ihmetellyt tuota täysin samaa. Homma ei etene mihinkään suuntaan, koska koskaan ei jatketa siitä mihin viimeksi jäätiin. Psykologi saattaa jopa sanoa, että tämä jäi kesken, mutta jatketaan siitä ensi kerralla. Silti ei jatketa.

Vaatii asiakkaalta ihan älyttömästi jämäkkyyttä pitää homma ruodussa ja muistutella, että meidänhän piti jatkaa tästä. Psykologien lupaukset eivät näytä oikein pitävän.

Ja sitten tosiaan ei kerrota mihin ollaan menossa, minne etenemässä, onko hommalla jotain päämäärää.

Ja psykologin omia arvioita olisi myös kiva kuulla. Sehän se asiantuntija on. Itse piti omat diagnoositkin keksiä, niin sitten myötäili, että siltähän se vaikuttaa.

Ja pätevämmästä päästä tämä täti silti. Muut kokeillut olivat vielä turhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi