MOT: BB, Tempparit jne. tosi-tv ohjelmat rikkovat jopa ihmisoikeussopimuksia osallistujien kannalta!
En tuota paskaa koskaan ole katsonutkaan mutta onhan tuo aivan moraalitonta toimintaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/05/03/tosi-tvn-kohtuuton-hinta-kasik…
Kommentit (454)
Tässä Eeviksen keississähän muut asukkaat ja myös tuotanto oli ihan kypsiä tän parin hässimisiin. Milloin pihalla peiton alla ja milloin muiden ollessa myös olohuoneessa. Lopulta tuotanto oikein yritti estää sen kuuluttelemalla vessaan ääniä ja lopulta käskemällä parin nukkumaan. Tästähän Eevis suuttui.
En puolustele BB-tuotantoa.. taitavat olla jostain erityiskoulusta revitty koko porukka:D Mutta tää Eevis- touhu ei ehkä ihan ole niin, mitä hän kertoilee. Varmasti ahdistunut, sitä en kiellä.
Hain erääseen ohjelmaan mukaan, ns. rakkausrealityyn, ja tulin valituksi. Siinä vaiheessa kun sain sopimuksen eteeni ja katsoin mitä kaikkea piti allekirjoittaa ja ryhdyin kysymään tarkentavia kysymyksiä tuotannon edustajalta, totesin että ei kiitos, en osallistu. En ole katunut jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tämän tyyppisten ohjelmien valtakausi ala hiipumaan, ongelmien esille nostaminen ja eettiset ongelmat alkavat jo kertomaan siitä. Formaatit alkavat olemaan muutenkin kuluneita ja nähtyjä, samoin kävi erilaisille laulukilpailuohjelmillekin (idols, popstars). Aikansa kutakin.
Seuraavaksi Nälkäpeli.
Mullekin tuli Temppareista mieleen nälkäpeli.
En ole huomannut, että kukaan olisi vastannut mun kysymykseen eli miksi katsotte näitä ohjelmia? Ihan kauheaa kuraa ja ihmisten hyväksikäyttöä. Onko oma elämänne niin surkeaa, että pitää yrittää löytää ihmisiä, joita voi paheksua/joita kohtaan voi tuntea ylemmyyttä.
Jotenkin ihmettelin tuon aupairin kohdalla että mikä siinä on niin epäeettistä jos satoja nuoria menee ilman kameroitakin sinne "kylmään veteen". Ja muistaakseni joku auppareista oli jo täysi-ikäinen ja olisi voinut ostaa ne alkoholit.
Tuli sellainen olo että tuotanto oli siinäkin ajatellut ottavansa niitä ääripäätyyppejä joilla tulee hyvää draamaa ja saadaan hyvä kasvutarina filmille kun osallistujat on vähän epäkypsiä.
Mutta toki, jos auppareille maksetaan palkkaa niin kai se "psykologipalvelu" saisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Tähän olisi mielenkiintoista kuulla aina ihmisoikeuksista ja kansainvälisistä sopimuksista niin huolestuneilta naisilta kommenttia. Miksi katsotte ja tuette noin epäeettistä toimintaa?
Miksi et kysy samaa miehiltä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se au pairit ole ylen ohjelma?
Ei ole. Aito median. Yle näyttää ko. sarjaa. Ihan kuten vaikka joku elokuva tsi muu sarja. YLE ei ole tehnyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän olisi mielenkiintoista kuulla aina ihmisoikeuksista ja kansainvälisistä sopimuksista niin huolestuneilta naisilta kommenttia. Miksi katsotte ja tuette noin epäeettistä toimintaa?
Miksi et kysy samaa miehiltä?
Miehet katsovat ja osallistuvat ko. formaatteihin 7han yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut, että kukaan olisi vastannut mun kysymykseen eli miksi katsotte näitä ohjelmia? Ihan kauheaa kuraa ja ihmisten hyväksikäyttöä. Onko oma elämänne niin surkeaa, että pitää yrittää löytää ihmisiä, joita voi paheksua/joita kohtaan voi tuntea ylemmyyttä.
Itse en ole noista moraalisesti närkästynyt. Jos joku on niin taavi että haluaa vapaaehtoisesti tuollaiseen hölmöläisohjelmaan, niin menköön, omapa on elämänsä. Mutta katsojia ihmettelen, mistä noille riittää yleisöä? Noi tosi-TV ohjelmat on kaikki järjestään vaan niin älyttömän, kuolettavan tylsiä. Mitään ei tapahdu. Kuka jaksaa kuunnella jotain sohvalla tai nuotiotulilla istuvien ihmisten tuubaa ja lapsellista ihmissuhdesekoilua tunnin putkeen? Tai katsella jotain kahden idiootin peitonheilutusta? Nukahtaahan tuommoiseen. Itse olen sen verran kovan linjan introvertti etten jaksa tuollaisia tyhjänpäiväisiä ihmisiä kuunnella tosielämässäkään, saati että haluaisin viettää vapaa-aikaani kuunnellen niitten jorinoita ruudulta.
Nää realityt ei olisi niin suosittuja (osallistujille) jos julkisuutta ei voisi hyödyntää somessa. Vaikka en seuraakkaan näitä sarjoja, pystyn nimeämään ainakin viisi tyyppiä jotka tulee ehdotuksina mulle instassa, ja vähän tutkituani sain selville että kaikki heistä on näissä sarjoissa olleita. Seuraajia on.
Esim tämä matleenaemilia, joka mainostaa treenivaatteita, ruokia ja painonpudotustaan. Mietin kauan että mistä senkin suosio johtuu mutta oli Auppareissa, tottakai se tuli ehdotuksena kun katsoin muita treenaamisesta kertovia vaikuttajia. Ja rahoiksi näyttää laittavan!
Siis nämä ihmiset itse katsoo tätä tositoosa soopaa, lukee kaikkikohujutut näistä ihmisistä, jotka osallistu u näihin, ja sitten itse kuitenkin osallistuvat, ja jälkikäteen ihmettelevät, kun on näin vaikeeta????? Ihan oikeasti, en voi tuntea sympatiaa
Mistä näitä kaikenkieltäjiä oikein sikiää? Joku asia ei heitä kiinnosta? Kieltoon!
Mitäs sitten, kun kaikki on kielletty? Mistäs sitten revitte syyn, jolla pönkittää omaa ylivertaisuuttanne kanssaihmisiin nähden?
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä kaikenkieltäjiä oikein sikiää? Joku asia ei heitä kiinnosta? Kieltoon!
Mitäs sitten, kun kaikki on kielletty? Mistäs sitten revitte syyn, jolla pönkittää omaa ylivertaisuuttanne kanssaihmisiin nähden?
En minä ainakaan halua niitä kieltää.
Ihmettelen vaan sekä osallistujien että katsojien älykkyysosamäärää ja tylsyydensietokykyä. ISO HAUKOTUS!
Vierailija kirjoitti:
kaikesta naiset voikin uhriutua.
Jutussa haastateltiin myös miehiä ja asiallinen journalismi ei ole uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
ehkä kaikille naisosallistujille pitäisi tehdä jatkossa kattavat psykologiset testit.
jutussa ei ollut yhtäkään miestä kertomassa kaltoinkohtelustaan.
kummasti näistä ohjelmista on kuitenkin ponnistanut ihan menestystarinoitakin.
Kyllä tuossa haastateltiin miehiäkin.
Minäminä-sukupolven pissis kirjoitti:
Wöö, pettämisen näyttäminen televisiossa rikkoo ihmisoikeussopimuksia! Kyllä kaikilla pitää olla oikeus pettää! Viis kumppaneiden tunteista, ei niille tarvitse siitä kertoa!
Eipä se petettykään osapuoli halunnut pettämistä näytettävän televisiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja Valto servasi juuri kaikki MOT:n puheet kiristys-sopimuksista A-studiossa.
Mitä hän sitten sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet, miksi kukaan ei vaadi vastuuseen sitä ainoaa tahoa, joka voisi asiaan vaikuttaa. Eli omistajaa. Katsokaapa Sanoman suurin omistaja (Sanoma omistaa Nelosen), se on Erkko Säätiö. Siellä maamme raharikkaat kiillottavat haudan takaa kilpeään, jakamalla rahaa hyvään tarkoitukseen. Raha tosin on saatu mainostamalla suomalaisille lapsille ja nuorille huumekauppiaita (Katiska) ja vetämällä suomalaiset nuoret tosi-tv ohjelmiin lainvastaisilla sopimuksilla tuhoamaan elämänsä, ilman mitään korvausta. Kumma kun kukaan ei nosta kissaa pöydälle. Vaikuttaisiko asiaan se, että Sanoma omistaa Suomessa melko huomattavan määrän mediatoimijoita.
Mitä tekemistä Sanomalla on Katiskan kanssa ja millä.logiikalla Sanoma mainostaa nuorille huumekauppiaita?
en kyllä muista koskaan ketään miestä leivotun uhriksi omasta pettämisestään.
mutta naisten kaksinaismoralismi on loputonta.