Liian hyvä nainen?
Voiko nainen olla liian hyvä? Siis tarkoitan kaunis,älykäs, hyväkroppainen, mukava, ystävällinen ja hyvä sängyssä, sosiaalinen ja paljon ystäviä, menvä.
Voiko miehellä mennä ns. pupu pöksyyn ja täytyy jättää nainen , jos omat tuntee alkavat olemaan liian vakavat tai kuumat, pelkää siis tulevansa jätetyksi, ei kestä toisen menevää elämää.
Jos pelkää kerta kaikkiaan omia suuria tunteita, että ne vois jotenkin vahingoittaa ja että itseään täytyy suojella...Vaikka toisaalta kehuu koko ajan naista maasta taivaisiin miten ihana tämä on...
Kommentit (52)
Kyllähän siinä voi alemmuuskompleksi aktivoitua ja tuntuu kurjalta, jos toinen on kaikessa parempi. Yleensä ne on kyllä ihan roskapuheita, että pelästyy omia tunteitaan ja muuta.
Ei vaan kiinnosta tarpeeksi.
Myös nainen voi olla "paperilla hyvä" mutta se jokin puuttuu.
No tottakai voi pitää naista liian hyvänä, jos on huono itsetunto. Ja tulee ne pelot, että jonain päivänä nainen jättää ja etsii/löytää jonkun paremman, mitä minussa muka näkee jne. Noita tuntemuksia oli ainakin itselläni. Olin jatkuvasti tavallaan lähtövalmiudessa ja kun nainen alkoi minua jostain moittimaan, niin tuli aina sellainen olo että se oli nyt varmaan siinä. Se oli liikaa minun hermoilleni ja jouduin sitten lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai paljon ystäviä ole kaikkien mielestä hyvä ominaisuus?
Ei minusta välttämättä. Ainakaan, jos ihminen kutsuu kovin herkästi ja pian ketään ystäväksi. Se vaikuttaa naiivilta yltiösosiaalisuudelta. Ymmärrän paremmin ja viihdyn kaltaisteni introjen seurassa, joilla piirit ovat pienet ja selkeä ero hyvänpäiväntuttujen ja ystävien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä heikompitasoinen mies sitä varmemmin lyttää ja pettää. Onhan se nähty.
Nähty ja kai tästä on jotain tutkimuksiakin. Huono itsetunto, riittämättömyyden tunne, mustasukkaisuus saavat kohtelemaan sitä kaunista kumppania paskasti. Kun itsekin tietää, ettei oikeastaan "ansaitsisi" tätä ja pelkää tämän pettävän ja jättävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähty ja kai tästä on jotain tutkimuksiakin. Huono itsetunto, riittämättömyyden tunne, mustasukkaisuus saavat kohtelemaan sitä kaunista kumppania paskasti. Kun itsekin tietää, ettei oikeastaan "ansaitsisi" tätä ja pelkää tämän pettävän ja jättävän.
Entäs kun nainen toimii samoin, onko se parempi juttu? Tai no tietenkään ei voi olla niin tasokasta miestä olemassakaan, että nainen voisi edes tuntea niin, anteeksi typeryyteni. Minäpä tästä lähdenkin, en ole tarpeeksi hyvä.
Olen mies, ja minulla oli nuorehkona suhde kuvaamasi kaltaisen naisen kanssa. En kokenut epävarmuutta, alemmuutta tms.
Olimme nelisen vuotta yhdessä. Ja sitten aivan puun takaa hän tuli yhtenä päivänä kotiin. Kertoi, että on suhde toiseen mieheen ja pyysi minua muuttamaan pois.
Hankin pari laastarisuhdetta ym. Nyt 16-vuotta naimisissa ja lapsia toisen naisen kanssa. En ole laatua osannut pelätä tuon kokemuksen jälkeenkään. Laasasen teorioita pidän kylläkin järkevinä, osin varmasti tuon kokemuksen takia.
En oo ikinä seurustellu, mut sanooha ton järkikin, et täydellisen naisen kaa seurustelusta ei tulis mitään. Iha ekana, siinä tuntis et tuhlaa toisen aikaa, ku ei voi tarjota sitä, mitä nsinen ansaitsee. Sit sais koko aja pelätä et millon nainen pettää. Tommoses vaa satuttas toista ja itteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on nähnyt, missä? Teidätkö on jätetty? Miten osaatte määritellä "tasonne"? Ja kai on tutkimuksia? Kuulostaapa nyt vähän aikamoiselta mutuilulta.
Olen toiminut kaikissa suhteissani näin. Olen lähtenyt ja kadonnut, kun olen pitänyt naista liian tasokkaana minulle. Olen nauttinut vielä kaiken hyvän lisäksi siitä oman surkeuteni tunteesta. Ei parisuhteita enää minulle, eikä varsinkaan niille toisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on nähnyt, missä? Teidätkö on jätetty? Miten osaatte määritellä "tasonne"? Ja kai on tutkimuksia? Kuulostaapa nyt vähän aikamoiselta mutuilulta.
Taso määrittyy sen mukaan, kuinka suosittu olet vastakkaisen (heterosuhteissa) sukupuolen keskuudessa.
Koin ensimmäisen suhteeksilaskettavan värkkäyksen vasta keski-ikäisenä ja kyllähän siinä itsetunto-ongelmat alkoi nostelemaan pian päätään. Olin siis käytännössä täysin kokematon. Nainen tuntui aivan liian tasokkaalta minulle, oli minun silmääni kaunis, hyvä vartalo, fiksu yms. yms. eikä siinä auttanut vaikka kaveri koetti palautella maanpinnalle, että ihan tavallinen nainen se on ja just sopiva minulle. En vaan voinut käsittää, miten minulla muka olisi ollut sellainen tuuri että moinen nainen olisi oikeasti kiinnostunut minusta ja vielä ensimmäinen tyttöystäväni. Nainen usein kuitenkin hermostui kokemattomuuttani tekemiini typeryyksiin. Ne tilanteet oli aivan kauheita ja tuli aina sellainen ahdistava tunne että olisi pakko päästä pois. Olin tuolloin aina varma, että nyt nainen on täysin pettynyt minuun ja juttu loppuu siihen. Kun oli ties kuin mones läksytys menossa, minä vaan sanoin että taitaa olla parempi kun etsii paremman ja kokeneemman miehen. Nainen olisi kuitenkin halunnut jatkaa eli kaipa hän oikeasti sitten jossainmäärin tykkäsi minusta, mutta tehty mikä tehty. Nainen löysi kuitenkin jälkeeni pian uuden ja itse vieläkin kyhjötän yksikseni, ehkä parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun moni mies arvottaa ulkonäön suhteen naisia. Esim. Sara Siepin exä valitsi seuraavaksi naiseksi todella paljon ulkonäöltäön heikomman ja petti ensimmäistä jatkuvasti. Andre Agassi myös valitsi Brooke Shieldsin jälkeen suorastaan ruman Steffi Grafin. Tuli vaikutelma, että molemmilla oli alemmuuskompleksi ulkonäöltään täydellisten naisten rinnalla. Älykkyyden suhteenhan tästä on tutkimuksia, että miehen itsetunto ei riitä älykkäämmän naisen kanssa, ei osaa iloita naisen puolesta, vaan kadehtii. Tuloerot ja koulutustaso ovat myös miehelle samanlainen henkinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun moni mies arvottaa ulkonäön suhteen naisia. Esim. Sara Siepin exä valitsi seuraavaksi naiseksi todella paljon ulkonäöltäön heikomman ja petti ensimmäistä jatkuvasti. Andre Agassi myös valitsi Brooke Shieldsin jälkeen suorastaan ruman Steffi Grafin. Tuli vaikutelma, että molemmilla oli alemmuuskompleksi ulkonäöltään täydellisten naisten rinnalla. Älykkyyden suhteenhan tästä on tutkimuksia, että miehen itsetunto ei riitä älykkäämmän naisen kanssa, ei osaa iloita naisen puolesta, vaan kadehtii. Tuloerot ja koulutustaso ovat myös miehelle samanlainen henkinen ongelma.
Entä kävikö sellainen vaihtoehto mielessä, että nuo kauniimmat naiset saattoi olla vaan älyttömän itsekeskeisiä ja ärsyttäviä prinsessoja?
Minulla oli ehkä hiukan noin. Olen nainen kyllä itse.
Mies oli huomattavasti minua paremman näköinen ja nuorempi. Minä taas seksuaalisesti kokeneempi, koulutetumpi ja ns paremmasta sosiaalisesta luokasta.
Rakastin miestä suunnattomasti, mutta en koskaan kokenut riittävän hänelle, koska en ollut yhtä hyvännäköinen. Mies ei ikinä halunnut sitoutua ja se ahdisti lisää. Olimme kuitenkin "yhdessä" vuosia ja saimme lapsenkin ja mies sanoi, että haluaa minut omakseen loppuelämäksi, mutta on vaan niin rikki, ettei osaa sitoutua. Joskus sanoi, että olen hänelle liian hyvä, parempaa väkeä ja kaikin puolin parempi ihminen kuin hän.
Lopulta hän jätti minua ja alkoi pian seurustelemaan virallisesti toisen naisen kanssa, mutta koko suhteen ajan petti naista kanssani. Nyt olemme päättäneet, että emme aio enää olla tekemisissä paitsi lasta koskevissa asioissa.
Hän tuskin koskaan rakasti minua, mutta minä häntä. Olisi pitänyt valita joku lähempänä omaa tasoani ulkonäöllisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kävikö sellainen vaihtoehto mielessä, että nuo kauniimmat naiset saattoi olla vaan älyttömän itsekeskeisiä ja ärsyttäviä prinsessoja?
Se ei käy naisilla koskaan mielessä. Nainen on lähtökohtaisesti aina virheetön ja mies on syyllinen kaikissa tapauksissa parisuhteen päättymiseen.
Minun vaimoni on tuollainen. Ei haittaa.
Menevä ja hyvä eivät ole synonyymejä
Ex nainen oli liian hyvä minulle. Päivittäin hän korosti asiaa kuinka hyvä hän on ja minä en ole mitään. Oli pakko erota, niin hyvä nainen oli.