Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten putsaat silmälasiesi linssit että ne pysyy mahdollisimman pitkään hyvinä ja naarmuttomina?

Vierailija
02.05.2021 |

Pesetkö päivittäin hanan alla pesuaineen kanssa? Miten kuivaat? Vai käytätkö linssien puhdistussuihkeella ja kuivaat jollain liinalla tms?

Aina tuntuu olevan linssit likaiset ja naarmuiset. 🙄

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensinnäkin se likaantumista estävä pinnoite (paitsi sänkylukulaseissa, joita käytän sen verran vähän). Sen saa vasta vähän parempiin linsseihin, joten myös naarmuuntumisenestopinnoite on. Myös linssin materiaali on itsessään vähän sitkaampaa, joten eivät naarmutu niin helposti.

Pesen lasit, kun ovat likaiset. Kastelen hanan alla, suihkutan puhdistusainetta, hinkkaan sillä liat pois, huuhtelen lasit pystysuunnassa hanan alla (että mahdollisimman iso osa vesipisaroista valuisi heti pois) ja sen jälkeen kuivaan mikrokuituliinalla.

Vierailija
2/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies viruttaa silmälasinsa juoksevan veden alla ja sitten se kuivaa ne mun hihaan. Mä kuulemma käytän hyviä pehmeitä kankaita vaatteinani.

Sillä on nyt noi samat lasit ollut useita vuosia, eikä ole naarmuja. Vuosittain käy silmälääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäistä käsienpesusaippuaa ja kuivaus pehmeällä talous- tai vessapaperilla. Ei mitään keltaista kovaa halpispaperia. Pesusuihkeista ja -liinoista on vaan huonoja kokemuksia.

Vierailija
4/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikkoliikkeestä saa naarmuuntumista estävän pinnan kun tilaa lasit (se voi maksaa), ehkä. Välillä mietoa saippuaa ja pehmeällä paperilla kuivaus. Välillä taas paperilla pyyhkii, jos olisi linssiliinoja voisi joskus käyttää.

Vierailija
5/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä lasit ostaessa: Voi  pyytää linssien pinnoitus,joka estää naarmuntumisen.Kannataa maksaa se linsien pinnotus.Erikseen myydään linsejen puhdistukseen liinoja.Niitä käytän jos olen jossain.Kotona hanan alle,huuhtelu vedellä ja kuivaan nenäliinalla.Kullakin tapansa.

Vierailija
6/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisaippualla tai fairyllä pesen juoksevan veden alla. Kuivaan uudella paperinenäliinalla. Ei näy naarmuja linsseissä.

Vierailija
7/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huuhtelen veden alla, sit hieron sormin linsseihin fairya ja huuhtelen uudestaan. Kuivaan käsipyyhkeeseen.

Vierailija
8/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesuaine jättää linsseihin kalvon, käsienpesuaine ei.

Vierailija
9/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Pitää seuraavalla kerralla pyytää tuo pinnoite linsseihin. Ap

Vierailija
10/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä astianpesuainetta jossa on sitruunaa. Harmaannuttaa linssit ja jos nenätuet vihertävät niin syynä ei ole sammaloituminen vaan esim.vihreä fairy.

Vierailija
11/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiloset saippualla. Saa optikolta ja netistäkin voi tilata. Miellyttävä vaahtosaippua tarkoitettu silmälasien puhdistukseen. Suosittelen! Kuivaan hellästi painellen pehmeään kasvopaperiin.

Vierailija
12/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkepulloon olen laittanut tipan fairyä ja vedellä laimentanut. Ensin huuhtelen linssit lämpimän veden alla, sitten suihkutan pesuainetta linsseihin molemmin puolin ja sormella pesen. Lopuksi huuhtelen vedellä ja puhallan yksittäiset pisarat pois. Paperilla kuivaan kehyksen enkä koske linsseihin. Paperihan on hiekkaa ja se naarmuttaa linssit.

Vierailija
13/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pestä lämpimällä vedellä

Vierailija
14/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilla ei kannata hinkata linssejä.

Vierailija
15/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin ne teräsvillalla ja hiekkapaperilla.

Vierailija
16/16 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspuhdistus mikrokuituliinalla päivittäin ja sillointällöin pesu Fairyllä. Paperia ei saa käyttää, kun siinä on usein savea täyteaineena. Liina kannattaa säilyttää ehdottoman puhtaassa paikassa. Näillä ohjeilla ei naarmuunnu vuosiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän