Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkänmatkan junista kysymys

02.05.2021 |

Kuinka kauan enne matkaa liput tulisi viimeistään varata.
Onko ravintola vaunun ruoka syötävää vai kannattaako varautua eväin.
Kesäkuun puolessavälissä ollaan menossa viikoksi miehen sedän perheen mökille ja ekaa kertaa junalla

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolavaunun ruoka ja juomat on törkeen kalliita, kannattaa ottaa eväät mukaan.

Vierailija
2/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele yhdyssanat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkat riippu matkan ajankohdasta. Jos sinun on pakko mennä tietyllä junalla, varaa jo nyt. Ruoka on basic eikä halpaa, joten ota omat eväät.

Vierailija
4/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olis kuitenkin kumminkaimansiskontytönanopin mökki?

Vierailija
5/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa liput mahdollisimman pian, niin saa ostettua halvemmat säästöliput.

Vierailija
6/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolavaunut ruokia ja hintoja: https://www.vr.fi/omallepaikalle Täytetty leipä ja 0.5 l vesipullo 9€. Ihanan kallista.

Vierailija
7/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte oman hytin tai saada halvimmat liput, kantsii varata hyvissä ajoin. Muutoin juniin saa hyvin lippuja vielä ihan lähelläkin lähtöä. Perjantai-iltapäivät on oman kokemuksen mukaan suosituimpia.

Ravintolavaunun ruuat on minusta nykyään ihan ok. Hintojen kalliuskin taitaa olla historiaa, hinnat vastaavat pääkaupunkiseudun kahviloiden hintoja.

Vierailija
9/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele yhdyssanat!

Kannattaisi ko ihan tosissaan yrittää panostaa toisen kysy mykseen vastaamiseen? ja ei avut siihen riitä, voisi olla vaan hiljaa, nolo.

Vierailija
10/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedätte jo ajankohdan milloin olette menossa niin eikö kannata sitten jo heti varata liput. Ravintolavaunun ruoka on aika kallista mutta kai se ihan syötävää on jos ei halua tehdä itse eväitä. Itse teen aina omat eväät.

11/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa lipun 3-4 vko ennen lähtöä, saa ne puoleen hintaan. Jos on epävarma, että lähteekö ollenkaan junalla, voimlipun ostaa vaikka vain hetki ennen junan lähtöä. Tosin en jättäisi lipun ostoa ihan viime tinkaan, jos kyse on suosituista ajankohdista, kuten juhannuksen menopaluuliikenteessä tai pe-/su-lähdöistä.

Mun mielestä junan ravintolavaunussa myydään hyvä ruokaa, ainakin lihapullat ja lohikeitto ovat tosi hyviä, tosin melko hintavia.

Itse tykkään junalla matkustamisesta, eikö minulla oikeastaan edes ole vaihtoehtoa, kun Ei ole varaa pitää omaa autoa. Ja vaikka oma auto olisikin, silti en jaksaisi ajaa pitkiä matkoja kun junassa/bussissa on mukava istua ja lukea, syödä ja nukkua jne.

Vierailija
12/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Jos ostaa lipun 3-4 vko ennen lähtöä, saa ne puoleen hintaan.

Ne saa jo nyt puoleen hintaan, jos ostaa tuonne kesäkuun puoleen väliin, jolloin ap on matkustamassa.

13/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Jos ostaa lipun 3-4 vko ennen lähtöä, saa ne puoleen hintaan.

Ne saa jo nyt puoleen hintaan, jos ostaa tuonne kesäkuun puoleen väliin, jolloin ap on matkustamassa.

Niin, tarkoitin, että jos ostaa lipun viimeistään 3-4 vko ennen lähtöä, saa liput alennettuun hintaan.

Vierailija
14/17 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolavaunut ruokia ja hintoja: https://www.vr.fi/omallepaikalle Täytetty leipä ja 0.5 l vesipullo 9€. Ihanan kallista.

Ravintolavaunussa ei kannata juoda muuta kuin olutta. Se on sentäään normaalihintaista. 

Vierailija
15/17 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Jos ostaa lipun 3-4 vko ennen lähtöä, saa ne puoleen hintaan. Jos on epävarma, että lähteekö ollenkaan junalla, voimlipun ostaa vaikka vain hetki ennen junan lähtöä. Tosin en jättäisi lipun ostoa ihan viime tinkaan, jos kyse on suosituista ajankohdista, kuten juhannuksen menopaluuliikenteessä tai pe-/su-lähdöistä.

Mun mielestä junan ravintolavaunussa myydään hyvä ruokaa, ainakin lihapullat ja lohikeitto ovat tosi hyviä, tosin melko hintavia.

Itse tykkään junalla matkustamisesta, eikö minulla oikeastaan edes ole vaihtoehtoa, kun Ei ole varaa pitää omaa autoa. Ja vaikka oma auto olisikin, silti en jaksaisi ajaa pitkiä matkoja kun junassa/bussissa on mukava istua ja lukea, syödä ja nukkua jne.

Tää digiaika on ainakin mulle tehnyt tuon lipun oston niin hankalaksi etten ole ollut junassa lähes kymmeneen vuoteen. Sama juttu linja-autojen suhteen, varmaan yli viisi vuotta edelliskerrasta. Ja taksitkin pilattiin. Kauhulla ajattelen jos minulle tulisi tarvetta johonkin noista.

Vierailija
16/17 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa teille! Ihan kuin Matti ja Liisa ensimmäistä kertaa junassa. Juhani Ahon esikoisromaani Rautatie kirjoitettu 1884. 

Vierailija
17/17 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Tää digiaika on ainakin mulle tehnyt tuon lipun oston niin hankalaksi etten ole ollut junassa lähes kymmeneen vuoteen. Sama juttu linja-autojen suhteen, varmaan yli viisi vuotta edelliskerrasta. Ja taksitkin pilattiin. Kauhulla ajattelen jos minulle tulisi tarvetta johonkin noista.

Hä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän