Naapuri ei tervehdi!
Olemme muuttaneet 1kk sitten kerrostalosta rivitaloon. Kerrostalossa kaikki tevrehtivät toisiaan ja rupattelivat niitä näitä.
Nyt rivitalossamme (pieni yhtiö, 6 asuntoa) seinänaapurimme ei juuri koskaan tervehdi.
Tehdessämme muuttoa oikein odotin, koska pääsen hänelle esittäytymään, kun hän aina tuntui "juoksevan pakoon" kun näki jonkun pihalla ja kaikille muille olin jo itseni esitellyt.
Eräänä päivänä pääsin sitten sanomaan käsipäivää.
Sen jälkeen olen häneen tormännyt arviolta n. 10 kertaa, joissa vain kahdessa olen häntä pystynyt tervehtimään: muuten hän aina katoaa heti kun menen/menemme ulos tai autolle tai varastolle.
Eli jos hän on vaikkapa viemässä roskapussia, ja näkee että ulko-ovemme avautuu, hän juoksee sellaista puolijuoksua kotiinsa.
Kerran jouduimme menemään hänen ovelleen soittamaan ovikelloa, kun oma liesituulettimemme reistaili ja olisimme kysyneet, miten hänellä, kun keittiömme ovat vastakkain ja samaan aikaan tehtyjä, niin hän avasi oven ja ennen kuin ehdimme edes hei sanoa, hän katsoi meitä ja sanoi:" Meillä on vieraita, onks teillä jotain asiaa?"
Siis kuka avaa oven naapureille noin? Ei mulle tulisi mieleenikään.
Sitä paitsi; en ole koskaan kuullut että kukaan huvikseen ovikelloa naapuriin menee soittamaan, kun aikuisista kyse, eiköhän silloin ole aina jotain ihan oikeaa asiaa...
Muutama elävä esimerkki tervehtimisestä:
Tulin pihalle mennäkseni autolle, naapuri seisoi oman autonsa vieressä ja puhui puhelimeen. Nyökkäsin ja hymyilin, heilautin samalla kättäni. Mitä tekee hän? Kääntää selkänsä minuun päin ja lähtee kävelemään autolta pois päin pihalle.
Ööö...???
Mieheni vaihtoi tuossa pari vkoa takaperin talvirenkaita pihalla, ja ei huomannut, kun tämä naapuri käveli mieheni selän takaa n. 5 cm etäisyydeltä, huomasi vasta kun naapuri oli jo ohittanut, koska tämä ei jälleen tervehtinyt.
Vain, jos kohtaamme ihan kasvotusten ja sanon ensiksi "moi/hei/huomenta", hän tervehtii.
Harmittaa, kun kyseessä on seinänaapurimme. Muut naapurit on tosi mukavia. Jotenkin asia vaivaa minua. Emme ole tehneet mitään suututtaaksemme häntä ja olemme hiljaisia naapureita.
Haluaisin olla ns. kaikkien kaveri
Kommentit (48)
Eiköhän ole tullut naapurillesi jo riittävän selväksi, että olet niitä tungetteleva - rotuisia, joita kannattaa välttää. Erityisesti, jos ovat seinänaapureita.
Seuraavan kerran kun liesituulettumesi reistaa, kysy asiasta huoltoyhtiöstä tai isännöitsijältä ja jätä naapurisi rauhaan.
Sellainen asia että miksi ihmiset eivät osaa kuunnella kuulokkeilla musiikkia kerrostalo asunnoissa itse teen aina niin
En minä ainakaan halua korona-aikana puhua kenenkään kanssa. Nyökkään tervehdyksen maskin takaa ja se saa riittää.
Naapurisi pelkää, että jos hän ottaa sinuun yhtään kontaktia, ilmestyt ovelle joka päivä lainaamaan kananmunia, jauhoja tai akkuporakonetta, pyytämään lapsenvahdiksi tai kukkienkastelijaksi yms. vaivaa.
Hutasolan hulluus kehittyy koko Helsingin poliisi mummoja pidättämässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauratti tuo, että sinulla oli ihan TÄRKEÄÄKIN asiaa, kun menit utelemaan liesituulettimesta. Että kun teidän asunnon tuuletin reistailee, niin varmaan naapureillakin sama vika. Voin oikein kuvitella, kuinka käyt kyselemässä naapureilta apua, kun astianpesukone ei toimi kunnolla, tai lihakastikkeeseen tulee klimppejä.
Voi olla myös taloyhtiön laitteissa vika, joka selviää kyselemällä muilta asukkailta.
Ns. puhetorvityyppisissä ilmanvaihtojärjestelmissä nyt ainakin voi tuollainen ilmetä. Siinä mielessä on hyvä, jos voi naapurien kanssa hieman keskustella.
Eipä se naapuri yhtään enempää asialle voi, vaikka olisikin yhteinen vika.
Vian laajuus ja toteaminen? No, jos ei sinua kiinnosta moinen...
tunget tämän naapurisi asioihin ja tykö hyin selvästi. sitäpaitsi ei ole tarvetta jatkuvasti "tervehtiä" joka kerta kun suuntaa johonkin asioille, tai jauhaa aikaa sinun tähtesi. ymmärrä että ihmillä on omaa elämää eikä se ole sinun asiasi, kuten kerrostaloissakin. miksi sitten kokok ajan tuppaat häiriisemään muiden rauhaansa, meiinat vielä ettämenet ensin naapuriin mikäli tarvitse korjaajaa yms.?
mitäs veikkkaat tapahtuvan mikäli jonkun kasvattamaton pentu jatkuvasti huutelee jollekin toiselle asukaalle päästään (ja jopa aiuisten ohjauksessa) häirintöjään? ei suinkaan ole selitys että lapsista aina lähtee vähän ääntä.
Mä en jaksa teeskennellä. Jos en tykkää, en katso kohti, enkä tervehdi.
Mutta minun naapurini on aivan hullu. Juoksee pihamaalla ja huutaa suoraa huutoa. Yrittää päälle joka kerta nähdessään. Isännöitsijä sanoo vain voi voi kun maksut hoituvat.
Vanhempansa jotain pitäjän silmäätekeviä, kukaan ei uskalla puuttua.