Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiäni painostetaan koronarokotteeseen hoitokodissa

Vierailija
02.05.2021 |

Olemme yhdessä puhuneet tästä ja hän ei rokotetta halua. Minusta hän saa tehdä kuten itse haluaa.

Nyt siellä on alettu uhkailla että jos ei suostu ottamaan rokotetta, hän ei saa tavata läheisiään.

Onko tämä nyt ihan oikein? Miten pitäisi toimia?

Kommentit (350)

Vierailija
21/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin hoivakodeissa vanhukset ovat jaettu kahteen ryhmään, rokotettuihin ja ei rokotetta haluaviin, eivät saa tavata toisiaan tai olla yhteisissä tiloissa ja hoitajatkin on jaettu ryhmittäin. Näin ainakin ukkini hoivakodissa, joka tietenkin lisää vanhuksien yksinäisyyttä.

Ukkini halusi rokotteen, mutta paras kaveri ei halunnut ja nyt pariin kuukauteen eivät ole nähneet tai vaihtaneet kuulumisia, tosin ukkini ymmärtää vaaran, eikä itsekkään halua olla rokottomattomien kanssa tekemisissä. Ja minusta se on hyvä.

Vierailija
22/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä aloituksen vanhus kykenevä itse päättämään rokotuksestaan vai omaisetko ovat esteenä rokotukselle? Mikäli olen oikein ymmärtänyt, useimmat  hoivakotien vanhuksista eivät edes tunne läheisiään ja ovat siellä täysin avustettavina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten parempi, kun ap. äiti nyhjöttää yksin jossakin nurkassa lopun elinikänsä, kun muut vanhukset, jotka on rokotettu, halua olla ap. äidin kanssa missään tekemissä. Lähes kaikki vanhukset ymmärtävät rokotteen hyödyt, jos vertaa siihen, jos sairastuu koronaan.

Vierailija
24/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ottaa. Missä natsimaailmassa te elätte?

Vierailija
25/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kuollut rokotteen jälkeen!

Vierailija
26/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä aloituksen vanhus kykenevä itse päättämään rokotuksestaan vai omaisetko ovat esteenä rokotukselle? Mikäli olen oikein ymmärtänyt, useimmat  hoivakotien vanhuksista eivät edes tunne läheisiään ja ovat siellä täysin avustettavina.

Vanhusten hoivakoteja on monen tasoisia. Esim. ukkini käy joka päivä 1km "lenkillä" ulkona.

Taidat nyt sotkea vuodeosaston hoivakoteihin.

Yksityisiin hoivakoteihin pääsee periaatteesa hyväkuntoisetkin, jopa työssä käyvät kun iältään on vähintäin 55v.

Vierailija
27/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki kuollaan, enemmin tai myöhemmin.

Miksi hoivakodissa = joka tapauksessa erittäin huonokuntoinen vanhus ei halua rokotetta? Lasten ja nuorten kohdalla voin jotenkuten käsittää rokotesivuvaikutus tai tuntemattoman pitkäaikaisvaikutepelon mutta ihmisellä, jonka eliniänennuste on alle 10 vuotta joka tapauksessa, en tosiaankaan ymmärrä. (Paitsi jos ollaan jo toivottomassa saattohoitovaiheessa, silloin ei tietenkään ole enää järkeä rokottaa) Voisiko joku vääntää rautalangasta mitä hyötyä on olla ottamatta rokotetta?

Vierailija
28/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on kuollut myös koronaan.

Mitä luulet, kuinka monta on kuollut rokotteeseen ja kuinka moni koronaan?

Hoivakodeissa on kuollut satoja vanhuksia koronaan, eikö jossakin Kauhajoella samassa hoivakodissa kuollut kymmeniä, oliko 50?

Vierailija
29/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten parempi, kun ap. äiti nyhjöttää yksin jossakin nurkassa lopun elinikänsä, kun muut vanhukset, jotka on rokotettu, halua olla ap. äidin kanssa missään tekemissä. Lähes kaikki vanhukset ymmärtävät rokotteen hyödyt, jos vertaa siihen, jos sairastuu koronaan.

Mitä ne rokotetut pelkää? Eikö se r o k o t u s suojaakkaan?

Vierailija
30/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää suostuko painostukseen. Jokaisella ihmisillä on itsemäärämisoikeus. Koronan varjolla on helppo yrittää painostaa vastentahtoisiin hoitopäätöksiin.

Selvä. Mutsi levittää siis koronaa muihinkin, mutta minä minä minä.

Vie mutsisi muualle hoitokodista.

Vierailija
31/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi et ota äitiäsi kotiisi asumaan? Problem solved.

Vierailija
32/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on kuollut myös koronaan.

Mitä luulet, kuinka monta on kuollut rokotteeseen ja kuinka moni koronaan?

Hoivakodeissa on kuollut satoja vanhuksia koronaan, eikö jossakin Kauhajoella samassa hoivakodissa kuollut kymmeniä, oliko 50?

Heikko immuniteetti. Influenssaan on aina kuollut satoja vanhuksia.

Sitäpaitsi kun ihminen kuolee ja jos on ollut posit. näyte, kuolema laitetaan aina koronan syyksi vaikka vanhus kuolisi muuhun vaivaan.

Vierailija
33/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaiset tartuttavat äidin ja äiti tartuttaa muihin asukkaisiin ja mahdollisesti myös henkilökuntaan. Asukkaat eivät ole varmasti ehtineet yksikään saada kahta rokotetta joko suojaisi myös muuntoviruksilta ja työntekijöidenkään kohdalta ei varmuutta. Yhdellä itsekkäällä omaisineen oikeus tappaa kaikki muut asukkaat pahimmillaan. Jos vain rokotetta saamaton vanhus kuolisi niin sillähän ei olisi mitään väliä kenellekään muulle. 

Mun anopin hoivakodissa kaikki ovat saaneet 2 rokotetta jo tammikuussa.

Rokoteväli oli silloin 3 viikkoa.

Varmaan useimmissa muissakin.

Omalla äidilläni toinen rokote vielä edessä mutta anoppi ehti saada kun eri kaupungin hoivakodeissa mutta sama sairaanhoitopiiri kuitenkin. 

Vierailija
34/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kuolleisuus rokotetta ottaneiden joukossa tulee olemaan 100% seuraavien 150 vuoden aikana.

Vierailija
35/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti asuu tuetun asumisen hoivalaitoksessa, jossa jokainen asuja ostaa tarvitsemansa palvelut kuka mistäkin - toki iso osa käyttää samoja palveluntuottajia. Kaupungin tuottamia kun ei vaan ole riittävästi. Äiti on suostunut ottamaan rokotusta verisairautensa vuoksi, oli lääkärin kanssa jutellut ja mäkin juttelin ja lääkärin mielestä hyöty/haitta yli 80-vuotiaalla olisi 50/50. Äiti päätti olla ottamatta rokotetta. Hoitokodin henkilökunta ei millään lailla ole painostanut mutta nyt ollaan uuden ongelman edessä. Äidillä käynyt siivooja ei suostu enää tulemaan rokottamattomien vanhusten asuntoihin ja sanoi irti palvelusopimuksensa yleisiin ehtoihin vedoten. Viikko sitten äidillä käynyt jalkojenhoitaja oli tullessaan kysynyt, onko äiti ottanut rokotteen ja äiti oli sanonut että ei ole, jalkojenhoitaja siihen sitten että hän ei sitten jatkossa hoida rokottamattomien jalkoja, sori vaan. Yrittäjät voivat vapaasti valita asiakkaansa, tietysti eikä aville valittaminen auta. Uusia ei ole helppo löytää. Minä ja sisarukseni asumme 400 kilsan päässä ja nyt meidän täytyy järkätä joka viikko käymiset äidin luona siivouksen ym. vuoksi. Se onnistuu tilapäisesti, mutta pysyvyyttä vähän epäilen. Vanhuksen jalkahoitajiksi meistä ei ole.

Vierailija
36/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeellista korona"rokotetta" ei ole pakko ottaa ja tapaamisia ei voi kieltää.

Takokaa tämä nyt sinne paksuun kalloonne, rokotehullut.

Ja oman lääkkeen maistamisella tarkoitan, että toivottavasti "rokote" tuo teille "mukavia" yllätyksiä.

Toivottavasti kulkutautimyönteisyys tuo sinulle onnen. Minut on rokotettu jo helmikuussa toisen kerran.

Vierailija
37/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten hoivakoteja on monen tasoisia. Esim. ukkini käy joka päivä 1km "lenkillä" ulkona.

Taidat nyt sotkea vuodeosaston hoivakoteihin.

Yksityisiin hoivakoteihin pääsee periaatteesa hyväkuntoisetkin, jopa työssä käyvät kun iältään on vähintäin 55v.

Yksityiseen pääsee ehkä jos on maksukykyä ja saa aivan sellaista palvelua kuin on varaa maksaa. Julkiselle puolelle ei pääse hyväkuntoiset vaan ne ovat kotihoidossa. Ja ovat siihen asti kunnes ovat täysin autettavia. Vuodeosastoilta kotiutetaan kotiin väkeä jotka sitten samana päiväkin uudestaan sairaalaan kun eivät pärjänneet kuten kotihoito tai omaiset havaitsivat taas kerran. 

Julkisen puolen hoivakodeissa odotetaan vain kuolemaa kun sinne lopulta onnistuu päätymään. Ei virkistystoimintaa tai ulkoilua koska asukkaat liian huonokuntoisia ja se vaatisi henkilökuntaa lisäksi.

Vierailija
38/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ottaa vain, pääset kohta perinnönjaolle kuten minäkin, isä sai rokotteen ja hautajaiset oli kolmen viikon kuluttua - ei tietenkään rokote ei ei.

Mitä äidillesi rokotteesta aiheutui?

Mikä rokote ja monesko annos?

Vierailija
39/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyykö äitisi myös tehohoidosta kun saa Koronan? Epäilen, että ei.

Tätä emme tiedä. Eivät liity toisiinsa mitenkään. Katsos kun hoitotiimenpiteistä saa Suomessa onneksi kieltäytyä vaikka yksi kerrallaan. Ei tarvitse ottaa joko kaikkea, tai ei mitään.

Vierailija
40/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti äitisi ottaa rokotteen jos ei ole ihan sänkypotilaana viime metreillä. Sitten voit turvallisin mielin vielä kesällä äitiäsi esim. kaupoille, mökille, kahville,syömään, sukulaisiin tai vaikka kesäteatteriin. Voit ottaa äitisi vaikka lomasi ajaksi kotiisi, hieman vaihtelua. 

Tosin suomen hoivakodeissa rokotukset alkoivat jo tammi-helmikuussa mutta ehkä aloittajan äiti vasta nyt on mennyt asukiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä