Olen 26v nainen, jota esineellistetään jatkuvasti (asenteilla)
Mulle on valehdeltu seksin toivossa, mun kanssa on harrastettu seksiä kun olin sekavassa tilassa (erään mielenterveydellisen asian vuoksi), mun orgasmi ei ole kiinnostanut miehiä, tuntemattomat vanhat miehet tulee puhumaan mulle kadulla, minua on käsketty hymyilemään kymmeniä kertoja jne.
Olen saanut seksivideopuhelu-ehdotuksen yliopiston kirjastossa. Olen joutunut sanomaan vähintään kahdesti EN OLE KIINNOSTUNUT ennen kuin mut on jätetty rauhaan.
Oon myös saanut pyytämättä dickpicin.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
Täh???????? Mitä toi meinaa
Varmaan sitä, että miehille aina sanotaan (naisten toimesta) MAN UP, kun mies valittaa jostain.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
Joten tähänkin sopii, näin tasa-arvon aikana; OLE NAINEN ÄLÄKÄ VALITA.
Miksi en saisi "valittaa", jos kohtaan ahdistelua?
ApNiin siis naisilla pitää olla erityiskohtelua, vähän kuten lapsilla.
Ei ole mitään tasa-arvoa. Niinkö siis?
Vastaa rehellisesti: oletko ahdistellut naisia?
Naiset ovat ahdistelleet minua.
Kyllä, niinkin voi tapahtua.
Olen myös ottanut sen kuin mies.
En ole mikään mies, vaan nainen, jonka silmille ei enää hypitä. Oon tehnyt rikosilmoituksia hyvin tuloksin ja teen tästä lähtien AINA rikosilmoituksen, jos joku läpsäisee ilman lupaa perseelle yms.
Et ole tehnyt rikosilmoituksia. Toiseksi, jos sinua läpsitään perseelle, miten ihmeessä joudut sellaisiin tilanteisiin toistuvasti? Etkö ole oppinut mitään?
Olen tehnyt rikosilmoituksia ja saanut korvauksia. Mikä sua vaivaa??
Siis häh, mitä tuosta pitäisi oppia??
Ap
Taitaa tarkoittaa sitä, että vaikka ahdistelu on aina väärin ja ei uhrin syy, niin mikäli niihin tilanteisiin joutuu usein voi omassa käytöksessä olla jotain riskitekijöitä, jotka huokuttavat noin käyttäytyviä.
yks toinen vaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
Varmaan sitä, että miehille aina sanotaan (naisten toimesta) MAN UP, kun mies valittaa jostain.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
Jos kerran 95 prosenttia mur haajista ja rais kaajista on miehiä, niin ei se mitään tasaa-arvoa ole ja kyllä naiset silloin tarvitsee erityiskohtelua ja -suojelua. Te miehethän olette tämän väkivallan kulttuurin luoneet.
Naiset ovat yhtä väkivaltaisia kuin miehet. Esim. törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin: https://yle.fi/uutiset/3-5487134
Tämä ei ole miesten uhriutumisketju. Hanki tilannetajua, pelle.
Ikävä kuulla ja en yhtään vähättele kokemuksiasi, itsellä on naisena samanlaisia kokemuksia. Valitettavsti iso paha maailma nyt vaan on vähän sellainen että itsestään on osattava pitää huolta sillä siten säästyy suurimmalta osalta tuollaisista kokemuksista. Sama se on niillä joiden tavarat varastetaan pihalta tai kullankaivaja vie rahat jos sattuu astumaan ansaan. Ihmiset on usein itsekkäitä ja opportunisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
Jos kerran 95 prosenttia mur haajista ja rais kaajista on miehiä, niin ei se mitään tasaa-arvoa ole ja kyllä naiset silloin tarvitsee erityiskohtelua ja -suojelua. Te miehethän olette tämän väkivallan kulttuurin luoneet.
Se että jotkut miehet ovat psykopaatteja ei tarkoita sitä, että koko mieskollektiivi on paha ja että mieskollektiivi olisi luonut sellaisen "kulttuurin".
Aivan kuten yksi paha nainen ei tee koko naiskollektiivia pahaksi.
Jotain rajaa noihin höpinöihin. Menee jo mies vihan puolelle nämä jutut.
Ja sekö ei ole naisvihaa, kun vähättelet naisten kokemuksia ja puolustat uskollisesti miehiä?
Tämä ketju kertoo ikävistä kokemuksista. Miksi sulla on defenssit pystyssä?
Tokko täällä kukaan on vähätellyt mitään saati puolustanut ketään, enemmän on viitattu tasavertaiseen kohteluun.
Naiset ovat huutaneet kärkkäästi tasa-arvoa ja tasavertaista kohtelua jo vuosikymmenien ajan. Nytkö se ei kelpaakaan, kun se ei tuo etuoikeuksia. Ideana hauska juttu, mutta käytännössä onkin paska juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
En ole mikään mies, vaan nainen, jonka silmille ei enää hypitä. Oon tehnyt rikosilmoituksia hyvin tuloksin ja teen tästä lähtien AINA rikosilmoituksen, jos joku läpsäisee ilman lupaa perseelle yms.
Et ole tehnyt rikosilmoituksia. Toiseksi, jos sinua läpsitään perseelle, miten ihmeessä joudut sellaisiin tilanteisiin toistuvasti? Etkö ole oppinut mitään?
Ap
"Siis häh, mitä tuosta pitäisi oppia??"
Ai mitä pitäisi oppia? No vaikka sitä, ettei jatkuvasti hankkiudu tilanteisiin missä tuollaista tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
Se että jotkut miehet ovat psykopaatteja ei tarkoita sitä, että koko mieskollektiivi on paha ja että mieskollektiivi olisi luonut sellaisen "kulttuurin".
Aivan kuten yksi paha nainen ei tee koko naiskollektiivia pahaksi.
Jotain rajaa noihin höpinöihin. Menee jo mies vihan puolelle nämä jutut.
Ja sekö ei ole naisvihaa, kun vähättelet naisten kokemuksia ja puolustat uskollisesti miehiä?
Tämä ketju kertoo ikävistä kokemuksista. Miksi sulla on defenssit pystyssä?Tokko täällä kukaan on vähätellyt mitään saati puolustanut ketään, enemmän on viitattu tasavertaiseen kohteluun.
Naiset ovat huutaneet kärkkäästi tasa-arvoa ja tasavertaista kohtelua jo vuosikymmenien ajan. Nytkö se ei kelpaakaan, kun se ei tuo etuoikeuksia. Ideana hauska juttu, mutta käytännössä onkin paska juttu.
Miksi et itse yritä vähentää ahdistelua?
Hienoa uhrin syyllistämistä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
ApTaitaa tarkoittaa sitä, että vaikka ahdistelu on aina väärin ja ei uhrin syy, niin mikäli niihin tilanteisiin joutuu usein voi omassa käytöksessä olla jotain riskitekijöitä, jotka huokuttavat noin käyttäytyviä.
yks toinen vaa
Niin, kirjastot ja kadut on vaarallisia paikkoja??? :) ja kaupat?
Ap
Jotenkin ne sinut siis huomaavat. tarkoitin käytöstä en vain paikkoja. Harva suomalainen lähestyy ohikulkevaa tai kirjastossa alkaa isommin piirittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
ApTaitaa tarkoittaa sitä, että vaikka ahdistelu on aina väärin ja ei uhrin syy, niin mikäli niihin tilanteisiin joutuu usein voi omassa käytöksessä olla jotain riskitekijöitä, jotka huokuttavat noin käyttäytyviä.
yks toinen vaa
Niin, kirjastot ja kadut on vaarallisia paikkoja??? :) ja kaupat?
Ap
Jotenkin ne sinut siis huomaavat. tarkoitin käytöstä en vain paikkoja. Harva suomalainen lähestyy ohikulkevaa tai kirjastossa alkaa isommin piirittää.
Miksi syyllistät uhria? Mikään ei oikeuta ahdistelua. Et voi mennä heittämään seksiehdotuksia kirjastossa, vaikka kuinka haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Ole järkevä äläkä harrasta seksiä ennekuin luotat mieheen.
Vihaan näitä "ole järkevä" - syyllistämisiä. Naisilla on oikeus harrastaa seksiä ilman, että heitä esineellistetään.
Miksi ahdistelun kohteen pitäisi olla se "järkevä"?
Eikä niiden miesten, jotka ahdistelevat?
Miksi naisten pitää olla "järkeviä" ja miksi naisia syyllistetään, jos joku perverssi ahdistelee??
Voisiko joku hieman avata tätä näkökulmaa?
Ok. Mitä meidän pitäisi tehdä tällä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Woman up.
OLE MIES ÄLÄKÄ VALITA.
Eihän tämä ole mitään tasa-arvoa vaan ihan sitä perinteistä sovinismia. Mitä horiset?
Ai että toisinpäin on OK, mutta toisinpäin ei.
No se vasta onkin tekopyhää. Hauska nähdä kuinka maalitolppia siirrellään niin että se sopii omaan agendaan. Todellista tasa-arvoa naiset ei taidakaan oikeasti haluta.
Olette te palstamiehet melkoista sakkia. Keksitte kuvitteellisen tapahtuman mistä vedätte herneet nenään, lietsotte toisianne raivoon, räkytätte jonkin aikaa tuota whataboutismia ja lopuksi vaan ulvotte miten naisten tasa-arvo pitäisi peruuttaa kun te ette saa erityiskohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla ja en yhtään vähättele kokemuksiasi, itsellä on naisena samanlaisia kokemuksia. Valitettavsti iso paha maailma nyt vaan on vähän sellainen että itsestään on osattava pitää huolta sillä siten säästyy suurimmalta osalta tuollaisista kokemuksista. Sama se on niillä joiden tavarat varastetaan pihalta tai kullankaivaja vie rahat jos sattuu astumaan ansaan. Ihmiset on usein itsekkäitä ja opportunisteja.
Onnittelut naisena olostasi ja hienosti olet omaksunut naisille tyrkytetyt asenteet. Varo, väisty, ole hiljaa, hyväksy, älä protestoi. Maailma on tällainen. Miehet muuttavat maailmaa, sinä naisena saat opetella varomaan ja pysymään pois tieltä. Maailman muuttaminen ei ole sinua varten.
Miten niin esineellistetään? Jos ihmisen biologia on sellainen, että ihminen haluaa panna, niin sen asian esittäminen toiselle ei välttämättä ole esineellistämistä. Sen ymmärrän, ettei ahdistelua tarvitse sietää, että esimerkiksi joku ehdottelisi kymmenen kertaa, eikä uskoisi kieltoja. Tai jos joka päivä kaikki miehet ympärillä ehdottelisi, ettet saisi olla rauhassa missään jne. Kaikilla ei siis näytä olevan käytöstavat hallussa tai he eivät hallitse himojaan, mutta lienevät pieni vähemmistö.
Itse olen myös nuori nainen, enkä ole ikinä kokenut vastaavaa. En mitään ahdisteluja missään ulkona liikkuessa/yleisillä paikoilla, enpä kylläkään missään "kotioloissakaan" esim. jonkun luona käydessä. Ikävää, että jotkut joutuvat kokemaan tuollaista kohtelua :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin esineellistetään? Jos ihmisen biologia on sellainen, että ihminen haluaa panna, niin sen asian esittäminen toiselle ei välttämättä ole esineellistämistä. Sen ymmärrän, ettei ahdistelua tarvitse sietää, että esimerkiksi joku ehdottelisi kymmenen kertaa, eikä uskoisi kieltoja. Tai jos joka päivä kaikki miehet ympärillä ehdottelisi, ettet saisi olla rauhassa missään jne. Kaikilla ei siis näytä olevan käytöstavat hallussa tai he eivät hallitse himojaan, mutta lienevät pieni vähemmistö.
Ketään ei kiinnosta sun biologia, joten ÄLÄ ehdottele seksiä tuntemattomille tai muutenkaan lähentele oudosti.
Se biologia EI oikeuta esineellistämään ihmisiä. Mitään paskaa ei voi selittää biologialla.
Sun ja muiden miesten pitää oppia hillitsemään itsenne.En minä ole mitään ehdotellut. Kyllä se biologia nyt vaan pitää kiinnostaa, koska se määrittelee meidät. Halusit tai et. Nykyään keksitään hatusta jotain uusia sukupuolia jne ihan kuin jotkut kuvittelisivat omalla päätöksellään voida määritellä biologiaa. Ei voi. Näillä mennään, ja toivottavasti enemmistö kuitenkin hillitsee itsensä. Jos vertaat maailmaa pari sataa vuotta taaksepäin, niin aika hiton pitkä matka kehityksessä ja käyttäytymisessä ollaan tultu.
Ketään tuntematonta ei kiinnosta sun panetus ja sun biologia. Se on fakta, joka sun pitää hyväksyä.
Ketään ei saa häiritä sen takia, että sua tai jotain muuta perverssiä panettaa. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Se biologia ei oikeuta esineellistämään muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun biologia, joten ÄLÄ ehdottele seksiä tuntemattomille tai muutenkaan lähentele oudosti.
Se biologia EI oikeuta esineellistämään ihmisiä. Mitään paskaa ei voi selittää biologialla.
Sun ja muiden miesten pitää oppia hillitsemään itsenne.En minä ole mitään ehdotellut. Kyllä se biologia nyt vaan pitää kiinnostaa, koska se määrittelee meidät. Halusit tai et. Nykyään keksitään hatusta jotain uusia sukupuolia jne ihan kuin jotkut kuvittelisivat omalla päätöksellään voida määritellä biologiaa. Ei voi. Näillä mennään, ja toivottavasti enemmistö kuitenkin hillitsee itsensä. Jos vertaat maailmaa pari sataa vuotta taaksepäin, niin aika hiton pitkä matka kehityksessä ja käyttäytymisessä ollaan tultu.
Ketään tuntematonta ei kiinnosta sun panetus ja sun biologia. Se on fakta, joka sun pitää hyväksyä.
Ketään ei saa häiritä sen takia, että sua tai jotain muuta perverssiä panettaa. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Se biologia ei oikeuta esineellistämään muita ihmisiä.
Ei tarvitsekaan kiinnostaa juuri minun panetus. Voi silti miettiä, mistä asiat johtuu, eikä vinkua kuinka paskaa elämä on. Elämä ei ole täydellistä, valitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä määrittelet itsesi biologialla. Sinä itse alennat itsesi eläimen tasolle. Se on tietoinen valintasi, mille älykkyyden tasolle päätät itsesi rajata. Se ei velvoita muita tekemään samoin. Muut tekevät omat valintansa, näkevätkö itsensä tahdottomana eläimenä vai ihmisenä.
Ilmoitin aiheettomaksi.