Mistä löytäisin naisen joka uskoo kovaan työntekoon ja perinteisiin perhearvoihin
Mistä löytäisin naisen joka uskoo kovaan työntekoon ja perinteisiin perhearvoihin? Täsmennetään nyt sen verran, että naisella voisi olla ammatti ja työpaikka, mutta työnteko tapahtuisi perheen ehdoilla.
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeillut sitä Tinderiä?
"Moikka moi, se ois xxxx täältä pohjoisesta! Nyt olis vuosisadan diili tarjolla riskille emännälle. Palkkaa mie en valitettavasti pysty antamaan, mutta sitäkin parempaa eli itseni. Siun täytyy vain osata tienata, leipoa ja siivota."
Väärä oletus. Asun pk-seudulla ja alkoholia kulutan melko harvoin.
Jos et käytä alkoholia niin nuppi on sitten muuten sekaisin. Olet kirjoittelusi perusteella mt-tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeillut sitä Tinderiä?
"Moikka moi, se ois xxxx täältä pohjoisesta! Nyt olis vuosisadan diili tarjolla riskille emännälle. Palkkaa mie en valitettavasti pysty antamaan, mutta sitäkin parempaa eli itseni. Siun täytyy vain osata tienata, leipoa ja siivota."
Väärä oletus. Asun pk-seudulla ja alkoholia kulutan melko harvoin.
Jos et käytä alkoholia niin nuppi on sitten muuten sekaisin. Olet kirjoittelusi perusteella mt-tapaus.
Terveen paperit on...molempiin päihin. ....ehehe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap etsii siis lapsillensa hoitajaa, kodinhoitajaa, itsellensä hoitajaa sekä naisen pitäisi vielä käydä töissä. Täysin mahdoton yhtälö ja ehdottomasti ei lisää lapsia, jos mies ei edellisistäkään jaksa pitää huolta.
Provohan tämä aloitus oli, ei kukaan voi olla näin sekaisin.
Lapset olen tähänkin asti hoitanut omalta osaltani yksin, mutta kyllä minun mielestäni perheenä eläminen on kaikkein järkevintä. Olen valmis laittamaan suhteellisesti ottaen saman panoksen kuin nainen. Kuinka moni nainen voi sanoa samaa?
Sinä hoidat kyllä ihan itse omat lapsesi. Ihan turha kuvitella, että niitä kukaan ilmaiseksi hoitaisi minkäänlaista osuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton yhtälö. Jos jokin tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, niin tuskin se onkaan.
Tää on jotain mitä voisi kuulla temppareissa. "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi" ja "jos jokin tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, niin tuskin se onkaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap etsii siis lapsillensa hoitajaa, kodinhoitajaa, itsellensä hoitajaa sekä naisen pitäisi vielä käydä töissä. Täysin mahdoton yhtälö ja ehdottomasti ei lisää lapsia, jos mies ei edellisistäkään jaksa pitää huolta.
Lapset olen tähänkin asti hoitanut omalta osaltani yksin, mutta kyllä minun mielestäni perheenä eläminen on kaikkein järkevintä. Olen valmis laittamaan suhteellisesti ottaen saman panoksen kuin nainen. Kuinka moni nainen voi sanoa samaa?
Sinä hoidat kyllä ihan itse omat lapsesi. Ihan turha kuvitella, että niitä kukaan ilmaiseksi hoitaisi minkäänlaista osuutta.
Jos noin kovalle ottaa voimaantunutta feministä niin voin siitä lastenhoidosta maksaakin jos se saa paremmalle tuulelle. :->
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen synnyttää uuden elämän ja vaarantaa samalla henkensä. Silti odotat lisäksi jotain rahallista korvausta. Unohda koko juttu. Ei perinteinen perhe sovi miehelle, joka ei arvosta naista ja naisen panosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen synnyttää uuden elämän ja vaarantaa samalla henkensä. Silti odotat lisäksi jotain rahallista korvausta. Unohda koko juttu. Ei perinteinen perhe sovi miehelle, joka ei arvosta naista ja naisen panosta.
Missä kohtaa on sanottu etten arvosta panosta? Raskaus ja synnytys ovat rankka asia ja arvostan naisia sen suhteen erityisen korkealle. Vaikka ex-vaimoni jätti minut niin arvostan sitä, että sain tulla isäksi ja minulla on fiksuja lapsia.
En halua vanhaa ja eronnutta miestä, sori
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuollainen. Käyn osa-aikaisesti töissä ja huolehdin lasten ja kodin asiat. Mies tuo leivän pöytään ja maksaa asumiset ja muut isommat kulut. Hyvin on toiminut jo kohta 20 vuotta. Rahasta ei ole tullut ikinä riitaa, eikä juuri muustakaan.
Meillä sama systeemi muuten mutta ei ole lapsia. Yhteen hiileen puhalletaan. Kuluja ei puoliteta sillä minun varoillani ei elättäisi näin kalliissa asumismuodossa. Mies maksaa enemmän koska hän haluaa tilaa ja asua isossa omakotitalossa. 35v yhteiseloa ja yhdessä aloitettu ihan tyhjästä. Sairauteni takia sanoin heti että lapsia ei sitten tule, ota tai jätä. Yhteinen harrastus on koti ja sitten on kummallakin omiakin harrastuksia joissa aika kuluu. Siisteystasolta olemme samanlaisia eikä rahasta ole tarvinnut ikinä riidellä. Kummaltakin käy kotityöt ja osaa ruokansa tehdä niin ettei ole riippuvainen toisesta. Ei olla toinen toistemme palvelijoita eikä passaajia. Kumpikin saa toteuttaa omia rakkaimpiaan harrastuksiaan eikä estellä tai rajoiteta niitä. Ystäviä ja sukulaisia on ihan tarpeeksi ympärillä.
Et siis etsi perinteista vaan sitä uusperinteistä, jossa mies käy töissä ja maksaa osansa, harrastelee omiaan vapaa-ajalla.
Nainen hoitaa lapset, siivoaa miehen jäljet ja kodin, hoitaa juoksevat asiat, käy töissä, maksaa osansa ja lapset, on alistuva, käyttää aikaa ulkonäköönsä, on aina valmis seksiin, pukeutuu miehen halujen mukaisesti ja pitää miestä perheen päänä ja antaa tämän tehdä kaikki päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Et siis etsi perinteista vaan sitä uusperinteistä, jossa mies käy töissä ja maksaa osansa, harrastelee omiaan vapaa-ajalla.
Nainen hoitaa lapset, siivoaa miehen jäljet ja kodin, hoitaa juoksevat asiat, käy töissä, maksaa osansa ja lapset, on alistuva, käyttää aikaa ulkonäköönsä, on aina valmis seksiin, pukeutuu miehen halujen mukaisesti ja pitää miestä perheen päänä ja antaa tämän tehdä kaikki päätökset.
Onko tuossa jotain väärää? Eikö moni nainen toivo elämäänsä tasapainoista parisuhdetta jossa mies toimii perheenpäänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on käsittänyt perinteisen perheen väärin. Siinä mies elättåä yksin koko perheen siis myös vaimon ja vaimo on kotona lapsia ja kotia ja itseään hoitaen. Siinä perhemallissa miehen kunnia-asia on huolehtia perheestään hyvin.
No olisiko sitten sosiaalidemokraattinen perusperhe parempi ilmaisu? Valitettavasti Suomen verotusmalli ei salli järkevästi kokopäiväistä kotiäitiyttä.
No miksi sallisi? Ei naiset halua olla kotiäitejä.
Kyllä jotkut haluaa. Tuskin voit puhua kaikkien naisten puolesta.
Sitten nainen järjestää miehensä kanssa kotiäitiytensä. Ei yhteiskunnan kuulu mahdollistaa kotiäitiyttä.
70-luvulta. Sinne kuuluu "perinteiset perhearvot".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa jotain väärää? Eikö moni nainen toivo elämäänsä tasapainoista parisuhdetta jossa mies toimii perheenpäänä?
Kyllä suurin osa naisista tänä päivänä haluaa olla tasa-arvoisia, eikä miehen alamaisia.
Siihenhän tuo "Perheenpää"-sana viittaa, että mies tekee kaikki tärkeät ratkaisut, ja naisen pitää totella.
Naisen tärkein päämäärä on uhriutua, jotta voi sillä verukkeella kerjätä itselleen sääliä ja myötätuntoa. Työnteko on sitten sitä varten, että voi hankkia rahaa yksityisiin menoihin. Jos mies elää puolison kustannuksella, hän on pummi. Naista taas kutsutaan kotirouvaksi. Olisiko syytä muuttaa nimike kotipummiksi tai pummirouvaksi?
Vierailija kirjoitti:
Naisen tärkein päämäärä on uhriutua, jotta voi sillä verukkeella kerjätä itselleen sääliä ja myötätuntoa. Työnteko on sitten sitä varten, että voi hankkia rahaa yksityisiin menoihin. Jos mies elää puolison kustannuksella, hän on pummi. Naista taas kutsutaan kotirouvaksi. Olisiko syytä muuttaa nimike kotipummiksi tai pummirouvaksi?
Voidaan miettiä miesten nimityksien vaihtamista sitten, kun mies kykenee synnyttämään ja hoitamaan lapsia. Sitä paitsi vain feminiininen mies haluaa elää pummina tai oloneuvoksena. Sinäkin uhriudut, koska sinussa on vahva naisellinen puoli ja haluaisit samaa kuin naiset, mutta se ei onnistu, koska olet fyysisesti mies. Varmaan olisi parempi hermojesi kannalta, että jätät tällaisten juttujen miettimisen muille ihmisille. Herkkänä ihmisenä vain rasitat itseäsi liikaa.
Kyllä maailmassa on edelleen miehekkäitä miehiä, jotka haluavat naisellisen naisen ja jotka osaavat arvostaa naisen roolia perheessä. Jätä ongelman pohtiminen heidän harteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole tasapainoista, jos nainen hoitaa kodin, miehen, lapset, itsensä ja käy vielä töissäkin. Harva nainen haluaa sellaista, ja se sitä paitsi uuvuttaa naisen.
Se, että mies ansaitsee perheen rahat ja antaa ne vaimon käyttöön, tasapainottaa tilannetta. Näin se toimii esim. Japanissa, ja japanilaisia naisiahan usein ylistetään palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain burnoutin ja mielenterveysongelmien välistä kun siihen ryhtyy. Harvempi haluaa olla orja kun siitä ei ole itselle mitään iloa. Mutta miehenä sinun kuuluisi raataa kuin pelto-orja että saat vaimollesi elintason. Lapsia voi miettiä sen jälkeen kun vaimo kokee elintason riittäväksi.
Lapset on jo tehtynä, mutta en tietysti laita pahitteeksi uusia söpöjä vauvoja jos nuorikko niin haluaa. Käyn töissä, akateeminen ja palkkapussi ihan ok.
Oletko leski?
Ainoastaan leskeys sallii perinteisten arvojen miehen ottaa uusi puoliso. Mikäli lapset ovat au-lapsia, niin perinteisiä arvoja kannattava mies kokee olevansa avioliitossa, vaikka ei olisikaan. Kun kerrankin makaat naisen, niin olet tästä vastuussa ja uusia ei sen jälkeen oteta ennen kuin vasta kuoleman erottaessa. Toki uuden puolison on sitten ymmärrettävä, että mies ottaa vaimon vain lapsiansa varten ei seksuaalisuutta varten.
Ex-vaimoni (l u t ka) päätti erota yksipuolisella päätöksellä, joten katson olevani yhteiskunnan ja Jumalan edessä vapaa avioitumaan uudelleen. Omatuntoni on puhdas.
Perinteiset arvot: Vaikka toinen olisi eronnut sinusta, niin sinä puolsetasi pidät loppuelämäsi avioliiton kunniassa. Rukoilet, että vaimo tulee takaisin ja kun hän tulee takaisin otat hänet vastaan yhtä hyvin kuin isä otti tuhlaajapoikansa vastaan.
Hankaluuksissa ne arvot punnitaan. Helppohan sitä on olla perinteisten arvojen kannattaja kun kaikki menee hyvin. Sitten se esimerkki lapsille, esimerkki muille ihmisille punnitaan, kun menee huonosti.
Sinunkin pitäisi olla perinteisenä miehenä esimerkki siitä kuinka puhut kauniisti lastesi äidistä. Samalla odotat, että vaimosi kääntyy parannukseen.
Ja tätä kirjoitat aidosti. Itse uskon, että mieheni jonain päivänä kääntyy. Erosta on 15 vuotta. Pieniä merkkejä kääntymisestä on jo havaittavissa. Pysy sinäkin siis vahvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on käsittänyt perinteisen perheen väärin. Siinä mies elättåä yksin koko perheen siis myös vaimon ja vaimo on kotona lapsia ja kotia ja itseään hoitaen. Siinä perhemallissa miehen kunnia-asia on huolehtia perheestään hyvin.
Mutta kun ei naiset tähän suostu. Miesten pitää hoitaa kotitöistä ja lapsenhoidosta puolet. Naisten ei kuitenkaan tarvitse hoitaa ns miesten töistä osuuttaan. Tämä siitä huolimatta tuoko mies rahat kotiin vai ei.
Kustanna siivooja ja lastenhoitaja. Jää tuokin pois.