Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät ymmärrä introverttejä tai muuten vähäsanaisia

Vierailija
01.05.2021 |

Omat vanhempani eivät oikein ahdasmielisyydessään kykene ymmärtämään introverttejä tai muuten vähäsanaisia ihmisiä, kuten minä. Ihmettelevät toisinaan, miksi en koskaan vietä esim. vappuja tai uuttavuotta missään. Missä viettäisin, kun kavereita on tasan 0 kpl. En tiedä mistä pitäisi puhua tai mitä pitäisi sanoa. Omaan suhteellisen korkean älykkyysosamäärän ja löytyy akateeminen tutkinto. Itseään reilusti tyhmemmän kanssa on äärettömän vaikeaa puhua, kun ei tiedä mitä pitäisi sanoa. Yleensä ne tyhmemmät eivät ole kiinnostuneita niistä asioista, mistä itse olen. Näin olen päätynyt viettämään koko aikuiselämäni omissa oloissani yksikseni. Nykypäivänä ei myöskään ole sellaisia kulissiliittoja, kuten varmaan on ollut 70-luvulla tapana olla.
M35

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

“Jokainen on nero. Mutta jos tuomitset kalan sen perusteella kuinka se kiipeää puuhun, se elää koko elämänsä uskoen että se on tyhmä.”

Vierailija
2/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sääli, jos edes omassa perheessä ihminen ei tule ymmärretyksi. Minulla on introvertti poika. Kun hän tulee käymään samaan aikaan kuin sisarensa, niin hän vetäytyy usein kesken illan omiin oloihinsa. Hänen mittansa seurustelua tulee siis täyteen paljon aikaisemmin kuin meillä muilla. Olen onnellinen pojan puolesta siitä, että sisar ymmärtää, eikä loukkaannu siitä, että toinen lähtee kesken illan olemaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein tekee vanhemmat kun kannustavat lasta olemaan sosiaalinen.

Vierailija
4/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti osaa puhua tärkeimmistä asioista. Ei höpöttele höpöttämisen ilosta. Tarvitsee paljon omaa aikaa palautuakseen. Minä olen introvertti. 2 lapsistani myös. Ymmärrän heitä hyvin.

Vierailija
5/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein tekee vanhemmat kun kannustavat lasta olemaan sosiaalinen.

Ihmiset ovat kummallisen hitaita oppimaan, että introverttiluonne voi olla hyvinkin taitava sosiaalisesti ja ekstrovertti puolestaan taitamaton. 

Vierailija
6/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla ehkä periaatteessa fiksu, mutta jo kavereiden ja ystävien puuttuminen tekee sinusta minun silmissäni oudon. Sinä olet se, joka ei edes yritä ymmärtää muita ja sellaisia ihmisiä en arvosta ollenkaan.

Itsekin olen introvertti ja se asia ei vaikuta elämääni muuten kuin oman rauhallisen ajan haluamisen ja rauhallisuutensa. Introverttiys ei tarkoita ihmispelkoa tai erakkomaisuutta, ne asiat ovat sinun luonteenpiirteitä.

Vierailija
7/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ei suoranaisesti tarkoita että joku olisi tyhmä, jos ei ole kiinnostunut samoista asioista kuin sinä eikä siksi ole perehtynyt niihin. Todennäköisesti he tietävät paljon sellaisista asioista, joista sinä et tiedä yhtään mitään.

Ymmärrän kyllä tuon kaverittomuuden koska itsellänikään ei ole kavereita, mutta syynä ei ole että olisin muita älykkäämpi vaan että olen sosiaalisissa tilanteissa hyvin vetäytynyt, estynyt ja hiljainen eikä minuun näin ollen saa oikein mitään kontaktia (näin olen monelta kuullut). Olen introvertti mutten kuitenkaan erakkoluonne ja surettaa viettää kaikki aikansa yksin, mutta ei se muiden vika ole että omat sosiaaliset taitoni ovat niin heikot etten osaa olla hyvää seuraa. Ja toki olen yrittänyt hakeutua ihmisten seuraan, mutta kun ei kukaan jaksa tavata uudestaan tällaista tuppisuuta niin se on sitä että tapaa vain loputtomiin uusia ihmisiä joista sitten kukaan ei halua tavata uudestaan.

Vierailija
8/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jännää jos tinderissä lukisi jollain "etsitään kulissiliittoa, sellaista kuin 70-luvulla". 

Vierailija
9/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helskutissa vietät aikaa av:lla? 😆

Vierailija
10/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätänsä mielestäni kysyminen, että miksi toinen on hiljainen (tai edes toteaminen, että oletpas sä hiljaa) on moukkamaista ja osoittaa kysyjän sosiaalista taitamattomuutta. Kaikki ei hölötä täyttä päätä kokoajan, ja jotkut ihmiset sietävät paremmin hiljaisuutta kuin toiset.

Vierailija
11/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voin hyvin ymmärtää sinua. Tyhmähän ei yleensä edes itse ymmärrä olevansa tyhmä, varsinkin, jos hänellä on (tyhmiä) kavereita ja juttuseuraa.

Kerronpa omasta ongelmastani: viime vuosi eristäytymisineen on osoittanut minulle, että tarvin introverttiydestäni huolimatta jonkin verran sosiaalisia suhteita.

Olen uskossa, joten yritin löytää ihmiskontakteja näiden yhteisöjen piiristä.

On tullut selväksi, että ainakin pienemmät uskonyhteisöt ovat pullollaan henkilöitä, joiden henkiset kyvyt ja sosiaaliset taidot ovat hyvin alkeelliset. On kummallisia käsityksiä ja uskomuksia, joille ei ole mitään pohjaa, ja näitä tuovat esiin totuuksina. Kukaan ei sano vastaan, kun ovat joko yhtä tyhmiä tai sitten eivät halua 'loukata' ketään jotta myönteinen ilmapiiri ei saisi kolausta. Nämä henkilöt ovat usein äänekkäitä ja heillä on jonkinlainen asema yhteisössä. Ovat rakastuneet omaan ääneensä ja haluavat olla esillä. Onhan heillä taattu lampaiden kuulijakunta.

Olen nytkin ärsyyntynyt tästä asiasta, kun minulla ei ole sitten mitään paikkaa mihin mennä ihmisten ilmoille, jos skippaan tämän kliseisen yhteisön.

Vierailija
12/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla helppoja hallittavia he,  jotka opetettuja kuin koirat . Varhaiskavatuksesta alkaen . Sitten vaan lisätään käyttäytymistä näille roboteille ,  osto-muoti-kulutus -matkailu-politiikka ..  Oma ajttelu ja huomiointi, ideointi katsotaan outoudeksi ,eikä muuta suvaita . Helppoja  nitistettäviä suuretkin, opetetut  joukot . Mitä se sosiaalisuus muuten lienee muuta kuin hehhehheh ja joukon mukana menemistä .

Vierailija
13/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi jännää jos tinderissä lukisi jollain "etsitään kulissiliittoa, sellaista kuin 70-luvulla". 

Juu. Jos olisin Tinderissä, voisin kysellä tarkemmin asiasta. Kiinnostavaa.

Vierailija
14/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen elitisti siel taas äänes… Et iha kui korkeesti koulutetut olis viisaampii ja sit muut tyhmii tai et olis matala älykkyysosamäärä. Mikää ihme, jos ei oo kavereita, ku asettaa ittesä "tyhmien" yläpuolelle!

Vierailija
15/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi omankaltaisia ystäviä, niin mistä asioista juttelisit heidän kanssaan? Eikö koulusta löytynyt yhtä fiksuja koulukavereita?

Onko sinulla ollenkaan tunneälyä, ymmärrätkö muiden tunteita ja osaatko käsitellä esimerkiksi ristiriitaisia tilanteita? Ymmärrätkö edes vanhempiasi tai muita ihmisiä?

Onko sinulla ollut koskaan naista vai oletko miehiin päin kallellaan? Miten arkesi sujuu, makaatko vain kotona vai teetkö jotain fiksua?

Et kuitenkaan vastaa näihin kysymyksiin, mutta kirjoitan ne silti.

Vierailija
16/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo Einstein kirjoitti:

Voi olla helppoja hallittavia he,  jotka opetettuja kuin koirat . Varhaiskavatuksesta alkaen . Sitten vaan lisätään käyttäytymistä näille roboteille ,  osto-muoti-kulutus -matkailu-politiikka ..  Oma ajttelu ja huomiointi, ideointi katsotaan outoudeksi ,eikä muuta suvaita . Helppoja  nitistettäviä suuretkin, opetetut  joukot . Mitä se sosiaalisuus muuten lienee muuta kuin hehhehheh ja joukon mukana menemistä .

Aijai, tuo teksti saisi punakynää runsaasti, jos joku haluaisi tarkistaa sen.

Vierailija
17/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ollut koskaan naista vai oletko miehiin päin kallellaan? Miten arkesi sujuu, makaatko vain kotona vai teetkö jotain fiksua?

Ei ole, koska naiset haluavat sosiaalisen miehen, jolla on laaja kaveripiiri ja jatkuvasti hauskoja illanviettoja. Kukapa ikäiseni nainen huolisikaan tylsää, hiljaista miestä joka viettää kaiket vapaa-aikansa tietokoneella, koska kavereita ei ole? Nykypäivänä naiset kun saavat valita ja vaatimukset ovat sen mukaisia. Joskus ennenvanhaan on varmaan sellaiset kulissiliitot olleet yleisiä, joissa molemmat tahot elävät omat elämänsä, mutta väestörekisterissä osoitteet ovat samat. Nykypäivänä on ok asua yksin, niin tälläistä ei enää ole. Naiset kun ovat olleet rutiköyhiä, mutta nykyään opiskelevat enemmän kuin miehet. 

ap

Vierailija
18/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, olet niihin tylsä ja mälsä, että kivetkin ovat kiinnostavampia.

Vierailija
19/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, koska naiset haluavat sosiaalisen miehen, jolla on laaja kaveripiiri ja jatkuvasti hauskoja illanviettoja. Kukapa ikäiseni nainen huolisikaan tylsää, hiljaista miestä joka viettää kaiket vapaa-aikansa tietokoneella, koska kavereita ei ole? Nykypäivänä naiset kun saavat valita ja vaatimukset ovat sen mukaisia. Joskus ennenvanhaan on varmaan sellaiset kulissiliitot olleet yleisiä, joissa molemmat tahot elävät omat elämänsä, mutta väestörekisterissä osoitteet ovat samat. Nykypäivänä on ok asua yksin, niin tälläistä ei enää ole. Naiset kun ovat olleet rutiköyhiä, mutta nykyään opiskelevat enemmän kuin miehet. 

ap

Hohhoijaa... juu, pärjäile, en jaksa enää lukea kirjoituksiasi, sillä ne eivät ole millään tavoin kiinnostavia.

Vierailija
20/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä kaikki ovat niin tyhmiä ettei kenenkään kanssa ole mitään puhuttavaa :D :D :D Tuli parhaimmat vappu naurut. Älykkyyttä on seitsemää eri lajia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moniälykkyysteoria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä