Ihmiset jotka eivät ymmärrä introverttejä tai muuten vähäsanaisia
Omat vanhempani eivät oikein ahdasmielisyydessään kykene ymmärtämään introverttejä tai muuten vähäsanaisia ihmisiä, kuten minä. Ihmettelevät toisinaan, miksi en koskaan vietä esim. vappuja tai uuttavuotta missään. Missä viettäisin, kun kavereita on tasan 0 kpl. En tiedä mistä pitäisi puhua tai mitä pitäisi sanoa. Omaan suhteellisen korkean älykkyysosamäärän ja löytyy akateeminen tutkinto. Itseään reilusti tyhmemmän kanssa on äärettömän vaikeaa puhua, kun ei tiedä mitä pitäisi sanoa. Yleensä ne tyhmemmät eivät ole kiinnostuneita niistä asioista, mistä itse olen. Näin olen päätynyt viettämään koko aikuiselämäni omissa oloissani yksikseni. Nykypäivänä ei myöskään ole sellaisia kulissiliittoja, kuten varmaan on ollut 70-luvulla tapana olla.
M35
Kommentit (59)
Kuulostaa siltä, että sinä et halua edes yrittää ymmärtää muita ihmisiä, ja sen seurauksena tulet olemaan yksin koko loppuelämäsi.
Mihin sinä ihmisiä tarvit, jos viihdyt oman erinomaisuutesi kanssa paremmin kuin kenenkään muun?
Jos sullon rahaa, valtaa ja asemaa , niin saat nuorta tyylikästä , älykästä lihaa seuraksesi . Vanha, rupinen ja käytetty on valttia , kunhan sillon tuohta . Työtön tai pienipalkkainen, asematon jää lisääntymättä ainakin vaikka olisi hän muuten fiksu . Ikiaikainen , paras luolaan lihanmetsästäjä on totta tänäänkin ? Se siitä koulutuksesta ja fiksuudesta .
Minä olen introvertti, ja ihan hyvin olen kavereita löytänyt. Minulla on kymmeniä erilaisia kavereita ja ystäviä, osalla yleistieto on selvästi heikompi kuin minulla ja osalla selvästi laajempi. Surin osa on kuitenkin ihan keskivertoälykästä joukkoa, sellaista johon omasta mielestäni kuulun itsekin. Oikein hyvin tulen toimeen kaikkien kanssa, vähän hassu ja julmakin ajatus mielestäni että jos on "fiksu", ei vaivaudu keskustelemaan "tavisten" kanssa. Luonnehan siinä ratkaisee.
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että on turhauttavaa jos edes oma perhe ei ymmärrä vähäsanaisuutta. Minulta äiti kyselee jatkuvasti miksi olen niin hiljaa ja vakavan näköinen (puhun vähän ja hymyilen sitäkin harvemmin, tullut varmaan isääni siinä suhteessa). Masentuneeksikin on epäillyt. Ihmisten, kivojenkin, kohtaaminen vain on äärimmäisen kuluttavaa. En sitä tietenkään seurassa näytä, rakastan ystäviäni ja kavereitani ja arvostan heidän seuraansa, mutta kyllä nyt omien vanhempien luulisi ymmärtävän että aina ei tarvitse ajatella ääneen.
Sulla on ap ihan väärä käsitys siitä mitä naiset haluavat. Kaikki eivät todellakaan halua sosiaalista miestä joka juoksee joka ilta milloin missäkin.
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Semmonen elitisti siel taas äänes… Et iha kui korkeesti koulutetut olis viisaampii ja sit muut tyhmii tai et olis matala älykkyysosamäärä. Mikää ihme, jos ei oo kavereita, ku asettaa ittesä "tyhmien" yläpuolelle!
En ole ap, mutta haluan vastata ylimieliseen, pilkkaavaan kommenttiisi.
Kerropa, miten keskustellaan vastavuoroisesti ihmisten kanssa, kun tiedät lähes kaikesta enemmän?
Mitä sanot, kun toiset jaarittelevat jonninjoutavia tyhjänpäiväisyyksiä?
Oletko vain hiljaa tykönäsi, kun joku esittää perusteettomia mielipiteitä tai huonoja ratkaisumalleja ongelmiin, joihin sinulla on parempi ratkaisu?Älykkyys ja tietoviisauskin asettaa ihmisen väistämättä eri tasolle tyhmempien kanssa. Ei sille itse voi mitään. Paitsi olla hiljaa. Älykäs ihminen nauttii keskusteluista toisen älykkään kanssa. Heitä vain on paljon vähemmän kuin tavan karvalakkeja.
Ymmärrän ajatuksesi, mutta mielestäni asiaa voi katsoa myös toisesta kulmasta. Esimerkiksi minä vierastan selvästi itseäni älykkäämpiä ihmisiä, sillä heidän seurassaan minua alkaa usein hävettää, vaikka he olisivat kuinka mukavia ja vaikka pystyisinkin keskustelemaan ihan järkevästi. Minulla on taipumusta alemmuuskomplekseihin, ja tunnen oloni turvallisemmaksi kanssani samaa tai matalampaa älykkyystasoa olevien ihmisten kanssa. Eikä ole mielestäni kovin viisasta toimintaa asettua kenenkään yläpuolelle, kun ihmisellä voi olla muitakin etuja kuin korkea ÄO.
Täystoopen kanssa tietenkään ei jaksa Erkkikään kauaa rupatella, jos keskustelu on pelkkää virheellisten argumenttien rivistöä, eikä vastapuoli ole valmis joustamaan. Harvalla ihmisellä, oli sitten älykkö tai idiootti, kuitenkaan on mitään maailmanrauhan avaimia takataskussa, ja aina on olemassa se kolmas tapa ajatella. Myös tyhjänpäiväisyyksiä voi puhella kuka tahansa älykkyyteen katsomatta, se on pikemminkin luonnekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ap ihan väärä käsitys siitä mitä naiset haluavat. Kaikki eivät todellakaan halua sosiaalista miestä joka juoksee joka ilta milloin missäkin.
Sinulta puuttuu jopa sisälukutaito, mutta et huomaa sitä itsekään!
Ap ei tekisi yhtään mitään vastaavanlaisella kaverilla tai 'naisella' (josta ei ole puhuttu sanallakaan!)
Tämän ketjunkin kommentit ovat surullista luettavaa, miten älykkään introvertin kokemus elämästään ei ole oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ollut koskaan naista vai oletko miehiin päin kallellaan? Miten arkesi sujuu, makaatko vain kotona vai teetkö jotain fiksua?
Ei ole, koska naiset haluavat sosiaalisen miehen, jolla on laaja kaveripiiri ja jatkuvasti hauskoja illanviettoja. Kukapa ikäiseni nainen huolisikaan tylsää, hiljaista miestä joka viettää kaiket vapaa-aikansa tietokoneella, koska kavereita ei ole? Nykypäivänä naiset kun saavat valita ja vaatimukset ovat sen mukaisia. Joskus ennenvanhaan on varmaan sellaiset kulissiliitot olleet yleisiä, joissa molemmat tahot elävät omat elämänsä, mutta väestörekisterissä osoitteet ovat samat. Nykypäivänä on ok asua yksin, niin tälläistä ei enää ole. Naiset kun ovat olleet rutiköyhiä, mutta nykyään opiskelevat enemmän kuin miehet.
ap
Sen verran asiat ovat ainakin oman kokemukseni mukaan muuttuneet, että itse otin miehen, jolla ei ollut yhtään kaveria. Tyttäreni taas valitsi tietokonenörtin, jolla on peräti yksi ystävä. Ei niin hirveän suurta kasvua siis sosiaalisuuden vaatimuksissa ainakaan yhden sukupolven kuluessa.
Olen introvertti ja todella puhelias. Puheen määrä ei määritä, oletko introvertti. Introvertti lataa akkunsa yksin, ekstrovertti seurassa. Ae ei tarkoita ettäkö introvertti olisi koko ajan yksin ja seurassa hiljaa.
Introvertit ovat rasittavaa seuraa, pysykää siellä kotona!
Vierailija kirjoitti:
Voit olla ehkä periaatteessa fiksu, mutta jo kavereiden ja ystävien puuttuminen tekee sinusta minun silmissäni oudon. Sinä olet se, joka ei edes yritä ymmärtää muita ja sellaisia ihmisiä en arvosta ollenkaan.
Itsekin olen introvertti ja se asia ei vaikuta elämääni muuten kuin oman rauhallisen ajan haluamisen ja rauhallisuutensa. Introverttiys ei tarkoita ihmispelkoa tai erakkomaisuutta, ne asiat ovat sinun luonteenpiirteitä.
Niin hyvin sanottu, että pakko lainata. Introvertti ja ihmispelkoinen erakko ovat todellakin eri asioita.
Introvertti on myös eri asia kuin itseään muita fiksumpana pitävä ja paskantärkeä AP.
T. Introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Introvertit ovat rasittavaa seuraa, pysykää siellä kotona!
😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Semmonen elitisti siel taas äänes… Et iha kui korkeesti koulutetut olis viisaampii ja sit muut tyhmii tai et olis matala älykkyysosamäärä. Mikää ihme, jos ei oo kavereita, ku asettaa ittesä "tyhmien" yläpuolelle!
Kerropa, miten keskustellaan vastavuoroisesti ihmisten kanssa, kun tiedät lähes kaikesta enemmän?
Oletko vain hiljaa tykönäsi, kun joku esittää perusteettomia mielipiteitä tai huonoja ratkaisumalleja ongelmiin, joihin sinulla on parempi ratkaisu?Älykkyys ja tietoviisauskin asettaa ihmisen väistämättä eri tasolle tyhmempien kanssa. Ei sille itse voi mitään. Paitsi olla hiljaa. Älykäs ihminen nauttii keskusteluista toisen älykkään kanssa. Heitä vain on paljon vähemmän kuin tavan karvalakkeja.
Ymmärrän ajatuksesi, mutta mielestäni asiaa voi katsoa myös toisesta kulmasta. Esimerkiksi minä vierastan selvästi itseäni älykkäämpiä ihmisiä, sillä heidän seurassaan minua alkaa usein hävettää, vaikka he olisivat kuinka mukavia ja vaikka pystyisinkin keskustelemaan ihan järkevästi. Minulla on taipumusta alemmuuskomplekseihin, ja tunnen oloni turvallisemmaksi kanssani samaa tai matalampaa älykkyystasoa olevien ihmisten kanssa. Eikä ole mielestäni kovin viisasta toimintaa asettua kenenkään yläpuolelle, kun ihmisellä voi olla muitakin etuja kuin korkea ÄO.
Täystoopen kanssa tietenkään ei jaksa Erkkikään kauaa rupatella, jos keskustelu on pelkkää virheellisten argumenttien rivistöä, eikä vastapuoli ole valmis joustamaan. Harvalla ihmisellä, oli sitten älykkö tai idiootti, kuitenkaan on mitään maailmanrauhan avaimia takataskussa, ja aina on olemassa se kolmas tapa ajatella. Myös tyhjänpäiväisyyksiä voi puhella kuka tahansa älykkyyteen katsomatta, se on pikemminkin luonnekysymys.
Sinun alemmuuskompleksisi ei ole toisen, älykkäämmän ongelma. Parempi olisi kehittää itseään senkin suhteen.
Tämän ketjun aloittaja on introvertti, mikä on luonne, persoonallisuuspiirre. Introt harvemmin löpisevät puutaheinää, paitsi saattavat olla nokkelia vitsailijoita vakavalla naamalla.
Ihmettelen edelleen tätä ajatusta yläpuolelle asettumisesta. Sitä juuri yritin sanoa, että miten estät vaikutelman besserwisseristä, jos oikeasti tiedät ja hoksaat asioita paremmin kuin muut? Saisin aina viimeisen sanan, jos haluaisin. Itse olisin todella innoissani, jos kohtaisin jossain laaja-alaisesti älykkään henkilön, jolla tuntuu olevan avaimet monenlaisiin pulmiin. Onkohan se niin, että toisille annetaan lupa olla "viisas", toisilta se evätään. Henkilökemioiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ollut koskaan naista vai oletko miehiin päin kallellaan? Miten arkesi sujuu, makaatko vain kotona vai teetkö jotain fiksua?
Ei ole, koska naiset haluavat sosiaalisen miehen, jolla on laaja kaveripiiri ja jatkuvasti hauskoja illanviettoja. Kukapa ikäiseni nainen huolisikaan tylsää, hiljaista miestä joka viettää kaiket vapaa-aikansa tietokoneella, koska kavereita ei ole? Nykypäivänä naiset kun saavat valita ja vaatimukset ovat sen mukaisia. Joskus ennenvanhaan on varmaan sellaiset kulissiliitot olleet yleisiä, joissa molemmat tahot elävät omat elämänsä, mutta väestörekisterissä osoitteet ovat samat. Nykypäivänä on ok asua yksin, niin tälläistä ei enää ole. Naiset kun ovat olleet rutiköyhiä, mutta nykyään opiskelevat enemmän kuin miehet.
ap
Sen verran asiat ovat ainakin oman kokemukseni mukaan muuttuneet, että itse otin miehen, jolla ei ollut yhtään kaveria. Tyttäreni taas valitsi tietokonenörtin, jolla on peräti yksi ystävä. Ei niin hirveän suurta kasvua siis sosiaalisuuden vaatimuksissa ainakaan yhden sukupolven kuluessa.
Minullakin on älykäs ja introvertti mies joka tarvitsee paljon omaa tilaa. Onneksi on iso talo, niin voi olla rauhassa omassa huoneessa kun tarvitsee. Mä olen myöskin varmaan miehen paras kaveri. On sillä muitakin mutta niiden jutut on aika pintapuolisia, puhuvat työjuttuja jne. mutta luulen että minä tunnen miehen parhaiten. Meidän lapsista toinen on introvertti ja toinen ekstrovertti hölösuu, joka puhuu kaikkien muidenkin puolesta.
Jos miehellä ei ole yhtään kaveria niin naisena se olisi hiukan pelottavaakin.
Ensinnäkin miettisin ripustautuuko kovin minuun tai alkaako elää kauttani jotenkin. Ainakin kaikki kaverisuhteet ja sosiaalinen elämä tapahtuisi minun kauttani ja toimestani tai muuten oltaisiin vain kahdestaan.
Toiseksi miettisin miksi ei ole.
On olemassa myös ns. sosiaalista älykkyyttä. Vaikka ihminen ei olisi mitenkään korkeasti koulutettu tai älykäs niin sosiaalinen äly auttaa paljon ja tekee ihmisestä helposti lähestyttävän ja tilannetajuisen. Myös ymmärtää muita ihmisia helpommin.
Vaikka ihminen olisi kuinka viisas, korkeasti koulutettu ym., mutta sosiaalinen älykkyys ja tilannetaju puuttuu niin se viisaus ja koulutuskaan ei pajon auta.
Varsinkaan jos pitää muita ihmisiä itseään tyhmempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla ehkä periaatteessa fiksu, mutta jo kavereiden ja ystävien puuttuminen tekee sinusta minun silmissäni oudon. Sinä olet se, joka ei edes yritä ymmärtää muita ja sellaisia ihmisiä en arvosta ollenkaan.
Itsekin olen introvertti ja se asia ei vaikuta elämääni muuten kuin oman rauhallisen ajan haluamisen ja rauhallisuutensa. Introverttiys ei tarkoita ihmispelkoa tai erakkomaisuutta, ne asiat ovat sinun luonteenpiirteitä.
Niin hyvin sanottu, että pakko lainata. Introvertti ja ihmispelkoinen erakko ovat todellakin eri asioita.
Introvertti on myös eri asia kuin itseään muita fiksumpana pitävä ja paskantärkeä AP.
T. Introvertti.
Selkeästi myöskään kaikki introvertit eivät ole älykkäitä.
Mistä asioista olet kiinnostunut? Miten ja millä tavalla älykäs ihmisen pitäisi olla, jotta seuraksesi hyväksyisit? Mistä asioista haluaisit vappuna hänen kanssaan keskustella? Et mistään koska olet vähäsanainen introvertti?
Jos joku fiksu nainen sinut hyväksyisi kumppaniksi, viettäisitkö silti kaiken vapaa-aikasi tietokoneella vai kelpaisiko myös sen naisen seura jossain välissä?
Etkö huomaa omassa ajattelussasi ahdasmielisyyttä? Nostat itsesi älykkyytesi perusteella muiden yläpuolelle, mutta et vaikuta itse sosiaalisesti kovin älykkäältä. Kyllä minulle hyvinkin kelpaisi älykäs introvertti puolisoksi, mutta ei sellainen, joka pitää itseään muita parempana. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin valitsemallasi tiellä :)
t. Älykäs introvertti N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Introvertti.
Selkeästi myöskään kaikki introvertit eivät ole älykkäitä.
Eivät tietenkään ole. Ilmeisesti et ole sinäkään kun pitää moisia itsestäänselvyyksiä tänne laittaa.
Lääkärit ovat usein introventteja. Eivät puhu juuri mitään, tuijottavat tietokonettaan vastaanotolla, välttelevät katsekontaktia. Ovat muutoinkin hyvin varautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ovat usein introventteja. Eivät puhu juuri mitään, tuijottavat tietokonettaan vastaanotolla, välttelevät katsekontaktia. Ovat muutoinkin hyvin varautuneita.
Tuo ei ole introverttiutta, tuo on sosiaalisten taitojen puutetta. Introvertti ei lähtökohtaisesti ole mykkä mulkoilija.
Oletko vain hiljaa tykönäsi, kun joku esittää perusteettomia mielipiteitä tai huonoja ratkaisumalleja ongelmiin, joihin sinulla on parempi ratkaisu?
Älykkyys ja tietoviisauskin asettaa ihmisen väistämättä eri tasolle tyhmempien kanssa. Ei sille itse voi mitään. Paitsi olla hiljaa. Älykäs ihminen nauttii keskusteluista toisen älykkään kanssa. Heitä vain on paljon vähemmän kuin tavan karvalakkeja.