Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin facebookin käytön. Mikä tilalle?

Vierailija
01.05.2021 |

Lopetin Facebookin käytön, koska se alkoi tivaamaan multa kuvan lähetystä.

Mikähän olisi hyvä somekanava, jos haluaa
- olla anonyymi
- tutustua uusiin ihmisiin
- jutella uudestaan samojen henkilöiden kanssa
- käydä keskusteluja joistain tietyistä itseä kiinnostavista aiheista
- keskustella tekstipainoitteisesti (ei kiinnosta katsella muiden kuvia tai varsinkaan lähetellä niitä itse)
-perustaa helposti omia ryhmiä

Ennen kävin IRC:ssä, mutta sitä ei taida käyttää enää oikein kukaan.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sen tilalle pakko ottaa mitään?

Mulla ei ole kavereita netin ulkopuolellakaan. Ainoastaan tuttavia, joiden kanssa ei voi vaihtaa mitään syvällisiä ajatuksia. Elämäni tuppaa olemaan tylsää.

Vierailija
22/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tyypit, jotka vastustatte facebookia. Ehdotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakusuomi (siis alaston), jos tykkäät puhua seksistä ja siedät kuumottavia lähestymisiä, tai siis olet paksunahkainen ja osaat seuloa sieltä mukavat keskustelukumppanit.

Alaston suomi on paikka missä olen kaikkein vähiten keskustellut seksistä. On kyllä käytynä läpi sydänsuruja, lapsuuden traumoja, läheisten kuolemia, terassi- ja auto remontteja, vaikka mitä, mutta harvemmin seksistä tuli juteltua.

Totta. Vaikka kirjoitinkin tuon, niin siellä seksi on vain puheenaihe. MInullakin siellä tuttuja, joiden kanssa tulee puhuttua ihan muusta. Mutta on siellä erilainen suhtautuminen seksiin, jos ei pidä alastomuudesta tai seksistä aiheina niin silloin ei noita muitakaan keskusteluja käydä.

Vierailija
24/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä?

~ mummo ~

Tätä oon yrittänyt, mutta en osaa tutustua ihmisiin oikeassa elämässä. Työ on sellainen, ettei sen kautta saa kavereita.

Taidan ymmärtää sinua. Itse olin vuosia jossain tutkijan kammiossa ja sieltä kun nousin maan päälle ja menin yliopiston kahvilaan niin sekin hirvitti. Vaikea sanoa, kuinka voisi saada ystäviä. Näin vanhana pärjää, mutta ymmärrän, että nuorena pitäisi olla kavereita. Kaikkea hyvää sinulle.

~ mummo ~

Vierailija
25/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä?

~ mummo ~

Tätä oon yrittänyt, mutta en osaa tutustua ihmisiin oikeassa elämässä. Työ on sellainen, ettei sen kautta saa kavereita.

Taidan ymmärtää sinua. Itse olin vuosia jossain tutkijan kammiossa ja sieltä kun nousin maan päälle ja menin yliopiston kahvilaan niin sekin hirvitti. Vaikea sanoa, kuinka voisi saada ystäviä. Näin vanhana pärjää, mutta ymmärrän, että nuorena pitäisi olla kavereita. Kaikkea hyvää sinulle.

~ mummo ~

Kiitos samoin!

Vierailija
26/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube, Insta jos siellä voi estää häiriköt, alustat joilla on turvallisuuteen kiinnitetty huomiota.

Vierailija
27/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on FB kuvassa maisemakuva. Ei ole banneja tmv tullut.

Mullakin oli maisemakuva, mutta sitten tuli viesti, että pitää todentaa tili lähettämällä naamakuva.

Mulla on toisella tililläni naamakuva, jonka olen tehnyt netistä nappaamastani italialaisen taulun kuvasta ja editoinut tunnistamattomaksi. Ensin peilikuva, vähän venytystä ja värien säätöä yms. Ja tarpeeksi epätarkkuutta tietysti.  Ei ole tullut valituksia. (Ja feikkitiliä tarvin kun oon fb-ryhmässä ylläpitäjänä ja joskus saattaa joku valopää koittaa estää yp:t niin piti kirjautua toisella tunnuksella ja tutkia asia. )

Vierailija
28/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä irciä vielä käyttää nörttipiirit ainakin mutta onhan se hiljentynyt. Jodel on hyvä nuorille aikuisille. 

Vierailija
29/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota epätarkka kuva ja käsittele epätarkemmaksi. Tai piirrä ”omakuva” ja laita se profiiliin. Sehän voi olla vaikka tikku ukko.

Vierailija
30/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota epätarkka kuva ja käsittele epätarkemmaksi. Tai piirrä ”omakuva” ja laita se profiiliin. Sehän voi olla vaikka tikku ukko.

Kuulostan nyt varmaan rasittavalta vastaaninttäjältä, mutta kokeiltu on kyllä kaikenlaista. Etsin netistä kuvan jostain random naisesta ja yritin muokata sitä tunnistamattomaksi. Se ei mennyt läpi. Myönnettäköön, etteivät kuvankäsittelytaitoni ole kehuttavat. Ehkäpä olisin lopulta onnistunut jos olisin ladannut paremman ohjelman ja yrittänyt enemmän.

Mutta en jaksanut.

Tuntui, että Facebookissa joutui jatkuvasti "säätämään" asioissa. Esim. Mua potkittiin ryhmistä pois koska ei ollut naamakuvaa profiilikuvana tai sukunimi oli liian ilmiselvän keksitty. Niissäkin ryhmissä, joissa sain olla, tunsin oloni pahimman luokan rikolliseksi, koska halusin pysyä anonyyminä.

Vierailija
31/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja siis en halua olls missään palvelussa, jossa muhun suhtaudutaan lähtökohtaisesti tosi varauksellisesti ja pitää puolustella omaa jäsenyyttään.

Vierailija
32/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram. Jos on kiinnostuksenkohteita niin etsi niitä ja seuraa, tykkää ja kommentoi. Luontokuvaajia, eri harrastuksia, reseptejä, sisustusta, perhe-elää, eläimiä, diy-juttuja, mitä vain löytyy. Kun osaa etsiä.

Vierailija
33/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Saa lähettä lisääkin ehdotuksia :)

Vierailija
34/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostan nyt varmaan rasittavalta vastaaninttäjältä, mutta kokeiltu on kyllä kaikenlaista. Etsin netistä kuvan jostain random naisesta ja yritin muokata sitä tunnistamattomaksi. Se ei mennyt läpi. Myönnettäköön, etteivät kuvankäsittelytaitoni ole kehuttavat. Ehkäpä olisin lopulta onnistunut jos olisin ladannut paremman ohjelman ja yrittänyt enemmän.

Mutta en jaksanut.

Tuntui, että Facebookissa joutui jatkuvasti "säätämään" asioissa. Esim. Mua potkittiin ryhmistä pois koska ei ollut naamakuvaa profiilikuvana tai sukunimi oli liian ilmiselvän keksitty. Niissäkin ryhmissä, joissa sain olla, tunsin oloni pahimman luokan rikolliseksi, koska halusin pysyä anonyyminä.

Miksi pitää keksiä feikkisukunimi? Kavereissani on ainakin tusina tyyppejä jotka on antaneet vain ekat nimensä tyyliin Jamina Jesmiina. Ja kai nyt itsekin tajuat että on väärin varastaa jonkun toisen kuva ja esiintyä hänenä. Otat itsestäsi kuvan ja muokkaat sen hämäräksi, luoja tietää että noin puolet porukasta on siellä sellaisella kuvalla josta ei vastaankävellessä tunnistaisi. Pistät päälle vielä jonkun pupufiltterin vai mitä niitä nyt onkaan.

Vierailija
35/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli maisemakuva, mutta sitten tuli viesti, että pitää todentaa tili lähettämällä naamakuva.

Hyi mitä? Ei mulle ole tullut mitään tuollaista. Huijausviesti??

Vierailija
36/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mitä? Ei mulle ole tullut mitään tuollaista. Huijausviesti??

Viesti tuli ihan Facebookilta. Epäilen, että joku "ilmiantoi" mun profiilin feikkiprofiilina.

Vierailija
37/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktok hyvää viihdettä eikä tarvi olla itse siellä esillä kilpailemassa kenellä on onnellisin elämä.

Vierailija
38/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en jaksanut.

Miksi pitää keksiä feikkisukunimi? Kavereissani on ainakin tusina tyyppejä jotka on antaneet vain ekat nimensä tyyliin Jamina Jesmiina. Ja kai nyt itsekin tajuat että on väärin varastaa jonkun toisen kuva ja esiintyä hänenä. Otat itsestäsi kuvan ja muokkaat sen hämäräksi, luoja tietää että noin puolet porukasta on siellä sellaisella kuvalla josta ei vastaankävellessä tunnistaisi. Pistät päälle vielä jonkun pupufiltterin vai mitä niitä nyt onkaan.

Sukunimi-kenttä on tarkoitettu ihan oikealle sukunimelle, ja jos laitat siihen muuta, niin rikot Fb:n sääntöjä.

Monet etunimet ovat sukunimiä, joten saatat syyllistyä identiteettivarkauteen laittamalla sukunimeksi jonkun etunimestäsi ;).

Vierailija
39/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon saman minkä otskikon kirjoittaja kertoi.Olen niin monelta kuulut. 2-4 viikon päästä palanut takaisin F.B.Kertoneet asin kyllä,kun siellä on monta muuta tärkeää asiaa,tiedoteita.Ei pelkät kaverit. Itse en ole F.B. Liitynyt,oma valintani! En ole älypuhelinta hankkinut ,sekin oma valintani.Läppäri on riitänyt  16vuottako,vai enenmmän?Huomaat kyllä kun tiput kaikesta pois,kun et ole siellä missä kaikki ovat! itse olen sen kokenut. .Minä haluan kuitenkin kohdata elävän ihmisen ja sen elävän ihmisen kanssa vuorovaikutukset.Kuulumisen vaihtelut ymm.Kohdatessa uusia ihmisiä,tuntunut kiva ihminen ymm.Kun hänelle selvii ei F.B tiliä,ei älypuhelinta.Hei hei..käytänössä,se oli siinä!.Olen siis kummajainen.Oletko valmis putoamaan kaikesta pois? Olemaan kummajainen jos olet F.B sulkenut? Onnea!

Vierailija
40/45 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en jaksanut.

Joo, ymmärrän ettei ole oikein varastaa toisen kuvaa. (Siksi muokkasinkin kuvaa alkuperäisestä tunnistamattomaksi.)

Facebook edellyttää tilin todentamista varten tarkkaa kuvaa. Hämärät eivät käy.